Pomerne často vedieme s našimi klientmi debaty o efektivite formátov na Facebooku. Každý klient má totiž nejakú predstavu o tom čo, a ako by potreboval predávať a Facebook Business Manager nám ponúka na to možností viac než dosť. Ktorý formát je ale v danej chvíli ten najvhodnejší? Bude spĺňať náš cieľ a za akú cenu? Preto som sa rozhodla prejsť si s vami tie najoptimálnejšie možnosti

Pracujte so svojím Katalógom

Kým si bližšie prejdeme ideálne možnosti reklám, uistite sa, že máte vytvorený Katalóg produktov na Facebooku a či ho máte vhodne rozsegmentovaný. Budeme s ním totiž pracovať najviac. Ďalej je nutné mať prepojený Katalóg s Facebook Pixelom, aby Facebook vedel pracovať s dátami a na ich základe distribuovať reklamy tým správnym užívateľom.

Automatizované kampane

Vo väčšine prípadov sú najefektívnejšie formáty práve tie automatizované s dynamicky meniacim sa obsahom. Dokážu sa totiž prispôsobiť každému potenciálnemu zákazníkovi a ukázať mu to, o čo by mohol mať eventuálne záujem. Svojím spôsobom tak viete reklamy čiastočne personalizovať pre každého vo vašej cieľovej skupine.

Pre tento prípad má Facebook možnosť cielenia katalógových reklám na perspektívnych zákazníkov. Doslova vám ponúka možnosť “nájdenia potenciálnych zákazníkov, aj keď neinteragovali s vašou firmou”. Čo to ale, v praxi znamená? Facebook vám týmto nastavením dovolí zacieliť na užívateľov, ktorí prejavili záujem o vaše produkty alebo produkty podobné tým vašim, aj keď ešte nenavštívili váš e-shop. Daní užívatelia tak uvidia produkty z vášho katalógu, ktoré sú pre nich s najvyššou pravdepodobnosťou relevantné, na základe ich predošlého správania.

Takýmto spôsobom cielime na pomerne širokú cieľovú skupinu, no nemusíte sa báť toho, že by teraz Facebook ukazoval vaše reklamy kade tade bez výsledkov. Jeho algoritmus, sa totiž na základe vyššie spomínaných informácií snaží nájsť práve tých užívateľov, ktorí konvertujú, teda nakúpia. Môžete si to všimnúť aj na klasických metrikách ako impresie a reach, nerastú totiž denne v závratných číslach ako pri iných typoch kampaní. Ich cieľom nie je len kumulovať zobrazenia a zvyšovať frekvenciu práve naopak, Facebook sa snaží hľadať tých správnych ľudí za čo najnižšiu cenu.

Pripomeňte sa potenciálnym zákazníkom  

Presným opakom nášho vyššie spomenutého formátu je dynamický remarketing. Viete sa ním pripomenúť užívateľom, ktorí nejakým spôsobom už interagovali s vašim obsahom, produktami alebo boli jednoducho na webe. Ukážete im tak produkty, ktoré si sami prehliadali, či priamo nakúpili. V tomto prípade máme na výber viacero možností, na základe ktorých vieme reklamu zacieliť, a to:

  • Prehliadané alebo pridané do košíka, no nekúpené: Propagujete tak produkty zo svojho katalógu ľuďom, ktorí si tieto produkty prezerali alebo ich pridali do košíka.
  • Pridané do košíka, ale nekúpené: V tomto prípade už propagujete produkty zo svojho katalógu ľuďom, ktorí si tieto produkty pridali do košíka.
  • Upsell produktov: Ukážete tak ďalšie produkty z vášho katalógu ľuďom, ktorí si prezerali predtým iné produkty z vašej skupiny produktov.
  • Cross-sell predaj produktov: Spropagujete tak ďalšie produkty z vášho katalógu ľuďom, ktorí si už kúpili od vás iný produkt.
  • Vlastná kombinácia: Propagujete produkty zo svojho katalógu už vášmu vlastnému publiku na základe toho, ako interagovalo s vašimi produktmi. Viete tak presnejšie špecifikovať a definovať podmienky retargetovania.

Pri každej z možností si vieme určiť rámec počtu dní, počas ktorých došlo k danej akcii.

Keď si to zhrnieme

Takýmto spôsobom viete získať veľmi dobrý pomer počtu konverzií a ceny. Katalógový reklamný formát je veľmi efektívnym nástrojom, ktorý je schopný nájsť vám reálnych zákazníkov a v konečnom dôsledku zvýšiť predaje. Kampaň sa počas svojho chodu stále učí a vzdeláva z dát, ktoré počas celej svojej aktivity získava. Nemusíte sa preto báť, že by sa dostala do bodu, v ktorom by konverzie prestali pribúdať. A to je ďalšie veľké plus.

Z vlastných skúseností vieme aj to, že v porovnaní s klasickými formátmi cielenými na základe záujmov, správania či demografie, ktoré sú obmedzené našimi konkrétnymi špecifikami, dosahujú automatizované dynamické reklamy jednoducho lepšie výsledky. Netreba sa teda snažiť nájsť si potenciálneho zákazníka sami, Facebook vám ho vie totiž nájsť za vás.