Náš klient, e-shop so záhradnou technikou, sa v tomto segmente pohybuje už od roku 1993. Dve predajne mu generovali celé roky celkom slušné tržby. Dokonca, v roku 2016 začal uvažovať aj o tretej predajni. Po zrelej úvahe nakoniec padla voľba namiesto ďalšej predajne začať budovať eshop. Eshop si klient rozbehol sám v podstate na kolene. Začal sa rozbiehať až dorástol v roku 2018 do stavu, kedy potreboval silný technologický posun.
Zmena eshopového riešenia je citlivá a pomerne náročná záležitosť, čo bohužiaľ zistil aj náš klient. Nemilo ho prekvapil silný prepad organickej návštevnosti a s tým samozrejme súvisiaci prepad tržieb (ppc kampane klient nerobil)
Urýchlene potreboval záchranné koleso a v tomto bode oslovil nás, odborníkov z firmy MONDAYS.
Riešime krízu
detailne sme zanalyzovali odkiaľ prúdi návštevnosť, čo robia užívatelia na stránke atď. aj pomocou heat máp
zistili sme, že na homepage a väčšinu podstránok prúdi návštevnosť na nerelevantné kľúčové slová
nastavili sme detailnejšie a pokročilejšie Google analytics. Čo nemeriate, nedokážete zlepšovať
nasledoval SEO audit, pri ktorom sa ukázali zásadne nedostatky v technickej štruktúre webu, nesprávne používanie kľúčových slov a nákup škodlivých odkazov
všetky zmeny sme zapracovali a navyše vytvorili manuál ako správne písať produktové popisy s dôrazom na maximálnu efektivitu z hľadiska SEO.
V MONDAYS chceme svojich klientov posúvať stále vyššie. Vybudovali sme pevné základy ktoré by bolo škoda nevyužiť. Nezaspali sme na vavrínoch a čas mimo klientov sezóny sme využili naozaj efektívne:
začali sme nakupovať spätné odkazy – kvalitné a relevantné
rozbehli sme tvorbu blogu, kde pravidelne vytvárame content ohľadom záhradnej a lesnej techniky
Všetky zapracované zmeny a naše odporúčania priniesli svoje ovocie. Klientovi v novej sezóne raketovo stúpla návštevnosť aj tržby.
Graf nárastu organickej návštevnosti:
Poďme rásť
Z organickej návštevnosti sme vybudovali silný zdroj tržieb ktorý stále rastie a bude rásť aj do budúcna. Avšak, keď chcete akcelerovať vývoj eshopu nedá sa spoliehať len na organiku. SEO je extrémne dôležitá súčasť marketingu, ale zmeny sa prejavia až o niekoľko mesiacov.
Klient po obrovskej spokojnosti s doterajším vývinom spolupráce bol naklonený aj na zapojenie výkonových marketingových kanálov.
V agentúre MONDAYS vždy odporúčame rozpočet smerovať tam, kde sú vaši zákazníci. Nemusíte byť všade, ale len tam kde to má zmysel.
Rozpočet sme nasmerovali na:
Google ads
Heuréku
Google ads
Prvé kampane sme začali spúšťať vo februári 2019.
Na základe analýzy kľúčových slov a údajov z analytics o predajoch sme vytvorili niekoľko reklamných skupín na top produktové kategórie.
Ak nemáte obrovský rozpočet, je úplne kontraproduktívne robiť kampane na celý sortiment. V MONDAYS chceme aby klient najprv začal zarábať a s rastom tržieb kontinuálne rozširujeme kampane.
Testujeme nové formáty reklám v Google ads aj na FB. Medzi prvými sme pre klientov zavádzali vtedy novinku Google shopping a dnes to je napriklad Discovery ads.
A ako vyzerali prvé 3 roky pre nášho Klienta v Google ads?
Heureka
Heureka je pre nášho klienta veľmi silný zdroj kvalitnej a relevantnej návštevnosti. Práca nekončí len pri vygenerovaní XML feedu z eshopu.
Prácu s feedom sme robili pomocou nástroja Mergado. Jedná sa o neustálu prácu a to:
zaraďovanie produktov do kategórií podľa špecifikácií heureky
vyradenie nerentabilných produktov (napr. s nízkou cenou)
práca s biddingom
úprava nadpisov, pridanie výrobcu apod.
Naštartované je, čo ďalej?
V roku 2022 očakávame prekonanie míľnika 2 milióna eur v tržbách.
Do novej záhradkárskej sezóny vstupujeme kvalitne vyzbrojený. Máme dostatok dát a vieme kde sú rezervy a ako vyškálovať klientov biznis na maximum. Replikovať toto všetko do zahraničia je hudba veľmi blízkej budúcnosti.
Chcete aj váš eshop posunúť o úroveň vyššie? Ozvite sa nám a nájdeme riešenie aj pre vás.