Nad milión v tržbách za 3 roky. Ako sa to dá?

Náš klient, e-shop so záhradnou technikou, sa v tomto segmente pohybuje už od roku 1993. Dve  predajne mu generovali celé roky celkom slušné tržby. Dokonca, v roku 2016 začal uvažovať aj o  tretej predajni. Po zrelej úvahe nakoniec padla voľba namiesto ďalšej predajne začať budovať eshop. Eshop si  klient rozbehol sám v podstate na kolene. Začal sa rozbiehať až dorástol v roku 2018 do stavu, kedy potreboval silný technologický posun.

Zmena eshopového riešenia je citlivá a pomerne náročná záležitosť, čo bohužiaľ zistil aj náš klient.  Nemilo ho prekvapil silný prepad organickej návštevnosti a s tým samozrejme súvisiaci prepad  tržieb (ppc kampane klient nerobil)

Urýchlene potreboval záchranné koleso a v tomto bode oslovil nás, odborníkov z firmy  MONDAYS.

Riešime krízu

  • detailne sme zanalyzovali odkiaľ prúdi návštevnosť, čo robia užívatelia na stránke atď. aj  pomocou heat máp
  • zistili sme, že na homepage a väčšinu podstránok prúdi návštevnosť na nerelevantné  kľúčové slová
  • nastavili sme detailnejšie a pokročilejšie Google analytics. Čo nemeriate, nedokážete  zlepšovať
  • nasledoval SEO audit, pri ktorom sa ukázali zásadne nedostatky v technickej štruktúre  webu, nesprávne používanie kľúčových slov a nákup škodlivých odkazov
  • všetky zmeny sme zapracovali a navyše vytvorili manuál ako správne písať produktové  popisy s dôrazom na maximálnu efektivitu z hľadiska SEO.

V MONDAYS chceme svojich klientov posúvať stále vyššie. Vybudovali sme pevné základy ktoré  by bolo škoda nevyužiť. Nezaspali sme na vavrínoch a čas mimo klientov sezóny sme využili  naozaj efektívne:

  • začali sme nakupovať spätné odkazy – kvalitné a relevantné
  • rozbehli sme tvorbu blogu, kde pravidelne vytvárame content ohľadom záhradnej a lesnej  techniky

Všetky zapracované zmeny a naše odporúčania priniesli svoje ovocie. Klientovi v novej sezóne  raketovo stúpla návštevnosť aj tržby.

Graf nárastu organickej návštevnosti:

 

Poďme rásť

Z organickej návštevnosti sme vybudovali silný zdroj tržieb ktorý stále rastie a bude rásť aj do  budúcna. Avšak, keď chcete akcelerovať vývoj eshopu nedá sa spoliehať len na organiku. SEO je  extrémne dôležitá súčasť marketingu, ale zmeny sa prejavia až o niekoľko mesiacov.

Klient po obrovskej spokojnosti s doterajším vývinom spolupráce bol naklonený aj na zapojenie  výkonových marketingových kanálov.

V agentúre MONDAYS vždy odporúčame rozpočet smerovať tam, kde sú vaši zákazníci.  Nemusíte byť všade, ale len tam kde to má zmysel.

Rozpočet sme nasmerovali na:

  • Google ads
  • Heuréku

Google ads

Prvé kampane sme začali spúšťať vo februári 2019.

Na základe analýzy kľúčových slov a údajov z analytics o predajoch sme vytvorili niekoľko  reklamných skupín na top produktové kategórie.

Ak nemáte obrovský rozpočet, je úplne kontraproduktívne robiť kampane na celý sortiment.  V MONDAYS chceme aby klient najprv začal zarábať a s rastom tržieb kontinuálne rozširujeme  kampane.

Testujeme nové formáty reklám v Google ads aj na FB. Medzi prvými sme pre klientov zavádzali vtedy novinku  Google shopping a dnes to je napriklad Discovery ads.

A ako vyzerali prvé 3 roky pre nášho Klienta v Google ads?

Heureka

Heureka je pre nášho klienta veľmi silný zdroj kvalitnej a relevantnej návštevnosti.  Práca nekončí len pri vygenerovaní XML feedu z eshopu.

Prácu s feedom sme robili pomocou nástroja Mergado. Jedná sa o neustálu prácu a to:

  • zaraďovanie produktov do kategórií podľa špecifikácií heureky
  • vyradenie nerentabilných produktov (napr. s nízkou cenou)
  • práca s biddingom
  • úprava nadpisov, pridanie výrobcu apod.

Naštartované je, čo ďalej?

V roku 2022 očakávame prekonanie míľnika 2 milióna eur v tržbách.

Do novej záhradkárskej sezóny vstupujeme kvalitne vyzbrojený. Máme dostatok dát a  vieme kde sú rezervy a ako vyškálovať klientov biznis na maximum. Replikovať toto všetko do  zahraničia je hudba veľmi blízkej budúcnosti.

Chcete aj váš eshop posunúť o úroveň vyššie? Ozvite sa nám a nájdeme riešenie aj pre vás.

Chcete aj vy úspešnú kampaň?

Kontaktujte nás

Kontaktujte
nás

© 2021 Mondays.online