Medzi prvé úkony, ktoré pri nadviazaní novej spolupráce s agentúrou budete realizovať, patria prepojenia vašich doterajších reklamných účtov. Najčastejšie ide o prepojenie účtu a fanúšikovskej stránky na Facebooku s agentúrnym Business Managerom a udelenie prístupu do Google Ads účtu. Aby sme vám tieto úkony uľahčili, pripravili sme tento článok s postupom, ako na to.

Udelenie prístupu do Google Ads účtu

Nakoľko už máte vytvorený vlastný účet, nie je nevyhnutné vytvárať další. Stačí len udeliť prístup do toho pôvodného. Po jeho udelení môžete upraviť úroveň prístupu používateľa, prípadne prístup neskôr kedykoľvek odobrať. Takže, začíname!

  1. Prihláste sa do svojho Google Ads účtu.
  2. V pravom hornom rohu uvidíte svoje číslo účtu, názov a e-mail. Skopírujte číslo účtu a pošlite ho svojej novej agentúre.
  3. Potom, ako agentúra získa vaše číslo účtu, príde vám na e-mail žiadosť o udelenie prístupu. Stačí, ak túto žiadosť jednoducho potvrdíte, prípadne prejdite do sekcie v menu Nástroje a nastavenia -> Prístupy a zabezpečenie-> Správcovia, kde žiadosť prijmete.

Prepojenie s Business Managerom na Facebooku 

Na to, aby ste mohli prepojiť svoj reklamný účet s Business Managerom agentúry, budete opäť potrebovať číselné ID svojho účtu.

  1. Prejdite do svojho Správcu reklám. ID vašeho účtu nájdete na hornej lište v rozbaľovacom menu.
  2. ID prepošlite svojej novej agentúre, od ktorej vám príde, po pridaný do Business Managera, žiadosť o potvrdenie.
  3. Žiadosť vám stačiť opäť iba potvrdiť v e-maile. Preistotu si vždy skontrolujte spam a e-maily v kolonke Siete na Gmaile.

Pri prepájaní účtu nezabudnite rovnakým spôsobom sprístupniť agentúre aj váš Facebook Pixel pre merania a nastavenia konverzií, či rôznych publík. Rovnako tak, ak máte vytvorený katalóg vašich produktov, prepojte ho s agentúrou, aby mala čo najviac možností a podkladov na prácu. Nezabudnite taktiež pri všetkých udelených prístupoch nastaviť agentúre dostatočné vysoké prístupy na to, aby boli schopní upravovať, meniť a pridávať obsah.

Udelenie prístupu do Google Analytics   

Aby bola agentúra schopná sledovať a pracovať s dátami z vášho webu, je potrebné udeliť im prístup aj do vášho Google Analytics účtu.

  1. Prihláste sa do svojho účtu a prejdite vľavo dole do nastavení kliknutím na ozubené koliesko.
  2. Opäť vľavo kliknite na možnosť Správa prístupu k účtu. Nezabudnite dať agentúre najvyššiu úroveň prístupu, aby mohla pracovať so všetkými dátami.
  3. Následne prejdete v okne, ktoré sa vám otvorilo na modrý krúžok + a vyberiete možnosť pridať nového užívateľa.
  4. teraz už len stačí vložiť e-mail, ktorý vám agentúra poskytla pre prístup a kliknete na tlačítko Pridať. Je praktické predtým zaškrtnúť možnosť Upozorniť nového užívateľa e-mailom, aby hneď vedeli, že majú prístup.

Sprístupnenie prihlasovacích údajov

V prípade, že využívate na marketing aj rôzne cenové porovnávače ako Heuréka, Favi či Biano, je potrebné zaslať prihlasovacie údaje priamo agentúre, nakoľko im tam neviete udeliť samostatný prístup. Takto definitívne presuniete opraty celého performance na externých špecialistov.

Ak ste prešli všetkými týmito postupmi, je vysoko pravdepodobné, že ste úspešne prepojili základné účty s tými agentúrnymi. Tým pádom ste úspešne začali spoluprácu s novými partnermi a mne nezostáva nič iné, ako vám zaželať veľa šťastia, a hlavne úspechov.