Akokoľvek sa snažíme nebyť ovplyvniteľní, z ľudskej prirodzenosti vyhľadávame skúsenosti,  odporúčania a rady iných ľudí. V minulosti nám takéto pozorovania vystríhali pred konzumáciou jedovatých bobúľ. Dnes nás chránia aj pred utratením  peňazí za zlé produkty.Niekto by povedal, že sa vlastne nič nezmenilo.

Hodnotenia verejnosti sú kľúčovým faktorom pre budovanie dôvery zákazníka ku značke.

Ľudia sa pri prvom nákupe, aj pri najkrajšom popise výrobku, aj tak riadia názormi zákazníkov, ktorí už mali s vašimi produktami skúsenosťami.

Hodnotenia produktov sú osvedčeným marketingovým spôsobom, ako zvýšiť dôveryhodnosť a spoľahlivosť online nákupu práve na vašej stránke.

Dostávate hodnotenia. Čo ďalej?

Ponúkame vám základné tipy, ako narábať s recenziami, aby ste z nich mali len úžitok.

Dajte to von!

Zverejnite všetky pozitíva produktu priamo na jeho produktovej stránke.

Recenzie, počet hviezdičiek, počet predaných kusov, certifikáty a ocenenia kvality.

Viditeľnosť plného počtu hviezdičiek, či výbornej recenzie priamo na stránke produktu utvrdí zákazníka, že si prezerá kvalitný a dobrý produkt.

Zároveň, ak váha s nákupom alebo má pochybnosti o nejakom aspekte produktu, dobré recenzie ho utvrdia, že sa rozhodol správne.

Najlepšia PR agentúra? Vaši spokojní zákazníci.

Pridajte vynikajúce hodnotenia zákazníkov priamo do reklamného textu produktu. Nielenže tým osviežite hyperbolizovaný reklamný text, ukážete tiež, že za vaším výrobkom stoja spokojní ľudia, ktorí ho používajú.

Ak je to možné, ukážte  dokonca fotografie zákazníkov, ktorí sú z vášho produktu nadšení.

Tento formát zverejnenia hodnotení funguje vynikajúco na sociálnych sieťach.

Váš výrobok je super a netvrdíte to len vy. Ak posielate zákazníkom newsletter, pridajte recenzie aj tam. Ukazujte stále nových a nových spokojných zákazníkov.

Povzbuďte svojich nakupujúcich a vyzývajte ich, aby vám nechali recenziu v komentároch, poslali fotku, prizvali na sledovanie vašej značky na sociálnych sieťach známych.

Aktivita zákazníkov a vaše reakcie na sociálnych sieťach zvyšuje popularitu a dôveryhodnosť vašej značky, vďaka ktorej sa stávate pravdepodobnejšou voľbou pri nákupe zákazníkov.

Chcete počuť názor ľudu?

Jednoduché!
Áno a nie.

Odpoveď záleží od tovaru či služby, ktorú predávate a hlavne komu.

Bežným, praktickým, sezónnym a viac menej dostupným produktom robia recenzie dobre.

Čím viac, tým lepšie.

Zákazník, ktorý sa rozhoduje pre kúpu vášho produktu, chce vidieť, či produkt robí to čo má, či ho môže používať hneď po obdržaní, či je manipulácia rýchla a jednoduchá, či sú ostatní ľudia spokojní.

Pri jednoduchých výrobkoch svoju prácu dobre zastúpia recenzie s bodovým hodnotením, bez dlhých textov. Je to dôkaz, že vaše produkty si dlhodobo udržujú vysokú kvalitu.

Pri komplexnejších produktoch (napr. vŕtačka s nadstávcami) spraví opisná pozitívna recenzia pre predaj viac ako ten najvyšperkovanejší popis od výrobcu.

Čo ak ponúkate vysoko luxusný a raritný tovar?

Ak sa váš zákazník rozhodol zaplatiť milión za exkluzívnu vec či službu, posledné, čo chce vidieť sú desiatky či stovky recenzií.

Spolu s výrobkom si zákazník kupuje pocit, že sa stáva vlastníkom niečoho jedinečného a nedostupného.

Pri luxusnom tovare považuje bezchybné dodanie a funkciu za samozrejmosť a preto sú recenzie bezpredmetné.

Čo si počať s recenziami, keď sa na vašej stránke objavia?

Ak je to možné, nesnažte sa mazať či skrývať negatívne recenzie.

Prvoradá je autenticita.

Zoznam vynikajúcich recenzií na prvý pohľad vyzerá dobre, no v skutočnosti len málokto uverí, že medzi vašimi zákazníkmi sa nenašiel ani jeden či jedna, ktorá by vám ubrala bod, či hviezdičku z hodnotenia. Platí „vyzerá to príliš dobre, aby to bola pravda”.

Pozor. Nezasahovanie do recenzií neznamená, že tejto časti sa nebudete vôbec venovať.

Zvážte, či sú zlé recenzie oprávnené. Ak existuje náprava, využite možnosť reagovať na negatívnu recenziu a ponúknite zákazníkovi riešenie.

Naopak falošné negatívne recenzie, ktoré nesúvisia s výrobkom či jeho vlastnosťami, sťažovanie sa na službu, ktorú ani neponúkate pokojne vymažte.

Niečo celkom iné sú falošné recenzie, či už negatívne alebo pozitívne.

Prehnane chválenkárske súvetia od robotov, ktoré majú zlepšiť priemerné hodnotenia výrobkov či služby zákazník ľahko odhalí a ich efekt bude presne opačný, než ten s ktorým boli publikované.

Hodnotenia, fotky a recenzie zákazníkov sú jedným vynikajúcich spôsobov ako zvýšiť predaj na vašej stránke.
Sú to najlepšie autentické dôkazy kvality. Vyhrňte si rukávy a využite ich na maximum vo svoj prospech.