Piaty štvrťrok (alebo obdobie od konca Vianoc do začiatku nového roka) je novou hlavnou sezónou pre marketérov. Ponuka trhu v tomto období je stále dostatočne vysoká, no dopyt inzerentov klesá, pretože väčšina z nich vyčerpala rozpočet alokovaný pre tento rok. Preto sa treba zamyslieť nad tým, ako z tohto obdobia vyťažiť čo najviac. Myslite na to, že:

  • Na sociálne siete nepotrebujete vysoko prepracovaný obsah: autentický obsah na Facebooku funguje lepšie. Tým pádom viete ušetriť na tvorbe kontentu a grafiky pre reklamy.
  • Konverzné trendy majú po Vianociach tendenciu stúpať. Súvisí to s hypotézou, v ktorej sa operuje s tým, že viacero ľudí dostane po Vianociach nové zariadenia, a preto sú k dispozícii nové možnosti cielenia, resp. na nových užívateľov, čím sa zvyšuje počet zobrazení.
  • Zvážte plánovanie propagácie počas Q5 na rôznych kanáloch (napr. môžete skúsiť otestovať iné sociálne platformy, ako TikTok a Pinterest)

Ekonomika reklamného priestoru sa scvrkáva na ponuku a dopyt. Teraz, keď dopyt prevýšil ponuku, CPM na Facebooku sa zvýšila a bude sa zvyšovať aj naďalej. Diverzifikácia používaných sociálnych platforiem a testovanie nových typov formátov na Facebooku vám môžu pomôcť vyniknúť na presýtenom trhu. S tým sa vieme v mondays popasovať. Naštartujeme vašu novú sociálnu stratégiu alebo zoptimalizujeme vaše súčasné nastavenia na dosiahnutie čo najlepších výsledkov!