Content (obsahový) marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu na prilákanie a udržanie jasne definovaného publika – a v konečnom dôsledku na podporu výnosných krokov zákazníka.
Jednoducho povedané: Content marketing, ako už z názvu vyplýva, sa venuje najmä obsahu, ktorý publikujeme. Môže sa jednať o kvalitný blog na témy, ktoré zaujímajú vašich zákazníkov, užitočný návod, video, či rozhovor.
Ak napríklad predávate záhradnú techniku, vašich klientov by určite zaujímalo, ako sa starať o záhradu, kedy polievať trávnik, ako sa starať o stromy, prípadne ako sa rúbe drevo a ako ho správne uložiť. Určite by uvítali aj názornú ukážku pomocou videa, atď. Toto všetko a omnoho viac je obsah a tým pádom obsahový marketing. Je to forma marketingu, ktorá zvyšuje vašu autoritu v segmente v ktorom pôsobíte, buduje značku a zbližuje vás so zákazníkmi.