Tím Google Search Advocate prednedávnom zdieľal osvedčené SEO postupy pre spravodajské weby. Cieľom spoločnosti je pomôcť spravodajským organizáciám zvýšiť viditeľnosť a návštevnosť ich stránok. Poďme sa spoločne pozrieť, čo nám tím Search Advocate radí.

Kde sa na Googli zobrazujú správy

Daniel Waisberg a Cherry Prommawin začínajú video tým, že objasňujú, akými spôsobmi môžu byť správy na Google prezentované. Spomenuli dve kľúčové miesta, kde sa môže zobraziť obsah správ a tými sú hlavné správy a kartu správy.

Karusel hlavné správy je funkcia vyhľadávania zobrazujúca relevantný a vysokokvalitný spravodajský obsah a môže mať rôzny vzhľad v závislosti od dopytu používateľa, zariadenia a polohy.

Karta správy sa zameriava na výsledky súvisiace so správami, ktoré sa líšia od samotných správ Google.

Dvojica tiež spomenula, že pri rozhodovaní o tom, kam by ste mali investovať úsilie, je dôležité najskôr porozumieť svojmu publiku, pretože analýza údajov je pre tento proces kľúčová.

Ako na SEO správ

Pri poskytovaní SEO tipov pre spravodajské weby tím Search Advocate zdôraznil dôležitosť vytvárania užitočného obsahu vytvoreného pre ľudí, nie pre vyhľadávače. Waisberg a Prommawin diskutovali o význame faktorov E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) pri uprednostňovaní obsahu. Prommawin sa vyjadril, že skúsenosti ukazujú do akej miery je tvorca obsahu skúsený v danej téme, odbornosť ukazuje, do akej miery ma tvorca obsahu potrebné zručnosti pre danú tému, autoritatívnosť ukazuje, do akej miery je tvorca obsahu, alebo web známy ako zdroj pre danú tému a dôvera je najdôležitejším faktorom. Pokiaľ ide o technické optimalizácie, Waisberg a Prommawin odporúčajú poskytnúť dátumy zverejnenia pomocou štruktúrovaných údajov, ktoré Googlu pomôžu lepšie pochopiť, kedy bol článok zverejnený, alebo aktualizovaný. Správy na stránke by mali tiež byť vždy aktuálne a obrázky, či videá relevantné.

Kritéria pre Google správy

Vydavatelia musia spĺňať kritériá oprávnenosti správ Google, aby sa mohli zobraziť v hlavných udalostiach alebo na karte správy. Tieto kritériá zahŕňajú vysoké úrovne E-E-A-T, tvorbu obsahu súvisiaceho so správami a tiež dodržiavanie pravidiel služby Google News. Transparentnosť je pre tieto zásady kľúčová, čo znamená, že by sa mali poskytovať jasné informácie o autoroch, publikáciách a vydavateľovi.

Odkazy, Paywall & a iné

Waisberg a Prommawin zdôrazňujú potrebu zabrániť tomu, aby reklama a iné propagačné materiály prevyšovali obsah správ. Ak sú na webe spamové, platené alebo používateľmi vytvorené odkazy na obsah bez označenia, môže to porušovať pravidlá spoločnosti Google týkajúce sa spamu. Aby bolo možné obsah vyhľadávať, je dôležité, aby Google mohol prehľadávať a indexovať obsah za spoplatnenými stránkami. Waisberg a Prommawin na záver vyzvali vydavateľov, aby navštívili webovú stránku Google News Initiative a dozvedeli sa viac o tom, ako uspieť vo vyhľadávaní.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/googles-seo-best-practices-for-news-websites/486899/