Facebook Ads prináša hneď niekoľko skvelých možností, ako získať nové leady. Platforma ponúka rôzne typy PPC kampaní, ktorých výhodou sú okamžité výsledky a možnosť detailného cielenia (podľa pohlavia, veku, lokality aj záujmov). 

Keďže Facebook Ads vytvára spoločnosti nemalé príjmy, snaží sa Meta tento reklamný kanál neustále zlepšovať. Vytvára zautomatizované nastavenia platenej reklamy na Facebooku, ktoré zvládne nastaviť aj bežný používateľ a taktiež možnosti, ako ich vyhodnotiť. Jedno z nich – ako získať potenciálnych zákazníkov na Facebooku pomocou mobilu či telefonických hovorov, sa dozviete v tomto článku.

Čo je Facebook Ads? 

Facebook Ads (Facebook Advertisement) – Facebook reklama je účinný nástroj online marketingu, ktorý je súčasťou rôznych komunikačných platforiem spoločnosti Meta (Facebook, Instagram, Messenger). Formát Facebook reklamy je rôznorodý. Môžete si vybrať, či zvolíte obrazovú reklamu, videoreklamu, carouselové reklamy a pod. Taktiež miesto, kde sa budú vaše reklamné kampane zobrazovať.

Ako funguje Facebook Ads? 

Pri nastavení Facebook Ads si môžete zvoliť rozpočet reklamnej kampane a taktiež jej trvanie. Zároveň môžete sledovať výkonnosť reklám pomocou analytických nástrojov a podľa potreby optimalizovať svoje kampane na základe výsledkov. Aby sa Facebook reklama neminula cielu, v rámci nastavení si môžete zvoliť, čo presne chcete platenou reklamou na Facebook dosiahnuť. Napríklad zvyšovania povedomia značky, získavanie nových zákazníkov, zvyšovanie predaja, zlepšovanie interakcie s používateľmi a iné marketingové ciele. 

Ako získať pomocou Facebook Ads nových zákazníkov? 

Dnes si už niet pochýb o tom, že reklama na Facebooku dokáže generovať potenciálnych zákazníkov. Podľa najnovších štatistík plánuje v roku 2023 využívať práve túto platformu 71 % spotrebiteľov a 65 % marketérov. Či už ste maloobchod alebo veľkoobchod, je pravdepodobné, že najviac využívaná sociálna sieť na svete vám skutočne môže v online biznise pomôcťAko? Táto platforma dokáže identifikovať a zasiahnuť potenciálnych zákazníkov, ktorí môžu mať záujem o vaše produkty alebo služby.

Facebook Ads a metódy, ako osloviť zákazníkov

Ako sa digitálne prostredie a prostredie na ochranu osobných údajov vyvíjajú, vyvíjajú sa aj možnosti, ako osloviť potenciálnych zákazníkov na Facebooku. Formuláre na generovanie potenciálnych zákazníkov môžu vyplniť medzeru tým, že umožnia publiku odoslať svoje kontaktné informácie priamo v rámci platformy Facebook alebo Instagram. Ide o rýchlejšiu a jednoduchšiu formu, ktorá je používateľovi prirodzenejšia, keďže na sociálnej sieti trávi svoj voľný čas.

Messenger aktuálne ponúka jednoduché chatboty a dokáže zachytiť rovnaký typ potenciálnych zákazníkov, ako by ste to urobili prostredníctvom formulára, ale prostredníctvom konverzačných nástrojov Facebooku a Instagramu. Existuje však jedna metóda generovania potenciálnych zákazníkov, ktorú Facebook za posledný rok potichu vylepšoval. 

Telefonické hovory. Možno si poviete, že telefonovanie nemusí byť ten najideálnejší spôsob, ako sa spojiť s potenciálnym zákazníkom. Maximalizácia vplyvu vášho úsilia pri hľadaní nových leadov však znamená, že vášmu publiku na Facebooku poskytnete viacero možností, ako vás kontaktovať, vrátane mobilu.

Reklama na Facebooku: Návod, ako nastaviť kampaň na generovanie mobilných hovorov 

Až dosiaľ bolo v rámci dosiahnutia cieľa “generovanie nových leadov” možné použiť len jeden spôsob, ako zvýšiť počet hovorov z reklám na Facebooku. A to prostredníctvom atribútu “Dosah”. Vo výsledkoch však toto riešenie nebolo efektívne. Novinkou je, že sú teraz hovory integrované do cieľa “Generovanie potenciálnych zákazníkov” na Facebooku a sú k dispozícii spolu s formulármi a rozhovormi. Ich počiatočné nastavenie je veľmi jednoduché. Tu je stručný návod, ako na to:

Krok 1: Vytvorte novú kampaň na generovanie potenciálnych zákazníkov v Správcovi reklám.

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

Krok 2: Vyberte telefón/mobil ako metódu v časti Nastavenia reklám

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

Krok 3: Vytvorte novú reklamu a zadajte telefónne číslo, na ktoré chcete nasmerovať prichádzajúce hovory

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

Facebook v mobile vygeneruje telefónne číslo

Ako sme už spomenuli, nastavenie kampane s cieľom získať potenciálnych zákazníkov cez mobilné/telefonické spojenie je jednoduché. Vo finále to celé prebieha nasledovne: Zvolené publikum na Facebooku uvidí vašu reklamu a namiesto zvyčajných možností CTA tlačidla bude mať vaša reklama CTA tlačidlo „Zavolajte teraz“.

Kliknutím na Facebook reklamu alebo tlačidlo CTA sa na mobile používateľa vygeneruje výzva na potvrdenie, či chce zavolať na zadané číslo (to, ktoré ste uviedli v kroku 3 v návode vyššie). Ak to v mobile používateľ potvrdí, hovor prebehne. Jednoduché. Na rozdiel od predchádzajúcich typov reklám click-to-call na Facebooku, kde bolo ťažké odsledovať potrebné metriky, marketéri teraz budú môcť vidieť, koľko ľudí kliklo a potvrdilo, že by chceli iniciovať hovor v mobile. Podobne, ako pri odoslaných formulároch na získanie potenciálnych zákazníkov alebo spustených chatoch s messengerom, toto je udalosť, ktorú algoritmus Facebooku použije na optimalizáciu kampane na generovanie potenciálnych zákazníkov.

V podstate celý proces funguje podobne ako pri cieli “Návštevnosť”, kde Facebook optimalizuje vašu kampaň na zobrazenia vstupnej stránky. Nielen ľudí, ktorí klikli na vašu reklamu, ale aj ľudí, ktorí urobili ďalší krok, aby potvrdili, že sa chcú s vami prostredníctvom mobilu spojiť. Tento dodatočný potvrdzovací krok zníži počet náhodných kliknutí na tlačidlo a zabezpečí, že ľudia, ktorí volajú na číslo, sú potenciálni zákazníci s vážnym záujmom. 

Ako optimalizovať platenú reklamu na Facebooku pre generovanie potenciálnych zákazníkov? 

 

1.Pripravte si komunikačnú osnovu pre prichádzajúce hovory z mobilu 

Základ je mať osobu, ktorá sa bude prichádzajúcim kontaktom z mobilu venovať a odpovedať na ne. Pripravte si predstavenie a tiež odpovede na najbežnejšie otázky vašich potenciálnych zákazníkov. Je dôveryhodnejšie, pokiaľ máte firemný a nie svoj osobný mobilný telefón (resp. telefónne číslo). Pokiaľ sa rozhodnete používať automatického robota v telefóne, pripravte sa na možnosť, že o niekoľko prichádzajúcich hovorov prídete, keďže ľudia stále nedôverujú komunikácii s automatickými pomocníkmi.

2.Zvážte softvér na sledovanie hovorov a získajte ďalšie informácie 

Spôsobom, ako pracovať s viacerými informáciami, môže byť použitie softvéru na sledovanie hovorov. Údaje z platformy Facebook prinášajú všetky kľúčové ukazovatele výkonu a metriky, ktoré sa dajú v rámci platenej reklamy na Facebooku získať. Napríklad zobrazenia, kliknutia na reklamu, potvrdenia hovorov atď… Problém nastáva v momente, akonáhle kliknú na tlačidlo “volať” a začnú hovor. Od tej chvíle už sledovanie Facebooku končí. Riešenie prinášajú nástroje na sledovanie hovorov, ako sú napríklad Invoca alebo CallRail. Tie vám poskytnú ďalšie štatistiky a hodnotnejšie údaje, ako je napríklad trvanie hovoru, kvalita a konverzný pomer.

3. Opätovné zacielenie v Facebook Ads

Môže sa stať, že Facebook reklama neprináša presne také výsledky, ako ste očakávali. Resp. je telefonátov príliš veľa, avšak v výsledku neprinášajú výsledné konverzie. V tom prípade je na mieste zvážiť použitie telefonických hovorov ako kontaktnej metódy iba pre opätovné zacielenie. Pracujte so zoznamom predchádzajúcich potenciálnych zákazníkov, ktorí neboli kontaktovaní s ponukou zavolať a získať ďalšie informácie. Namiesto použitia formulára alebo četu zistite, či toto publikum neinklinuje viac ku konverzii prostredníctvom telefonického hovoru. Telefonické hovory môžete tiež využiť ako príležitosť na predaj/ponuku služieb nie pre nových, ale pre existujúcich zákazníkov. Stále so zreteľom, aby ste svojim zákazníkom poskytli rôzne možnosti, ako sa s vami môžu skontaktovať a komunikovať.

4.Používajte Facebook Ads na telefonické hovory podľa harmonogramu

Keďže váš tím je pravdepodobne k dispozícii na prijímanie hovorov iba počas konkrétnych pracovných hodín, bude na mieste zabezpečiť, aby sa vaše reklamy zobrazovali len v určitom čase. Manuálne rušenie a obnovovanie kampaní na generovanie potenciálnych zákazníkov prostredníctvom telefónu nie je zrovna ideálne riešenie. Alternatívou je rozdeliť kampaň na deň. Ak to chcete urobiť, musíte vybrať možnosť “lifetime budget” buď na úrovni kampane, ak používate optimalizáciu rozpočtu kampane…

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

…alebo na úrovni sady reklám.

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

Ak vyberiete možnosť spúšťať reklamu podľa plánu, vaše sady reklám budete môcť selektívne spúšťať podľa toho, kedy chcete.

How to Drive Facebook Leads Via Phone Calls | SEJ

Reklamy môžete tiež spúštať v časoch špecifických pre časové pásmo potenciálneho zákazníka alebo predvolené časové pásmo pre reklamný účet.

Ako vidíte, aj telefonické hovory či mobil sú v prípade Facebooku kanál, ktorý k vám môže priviesť nových zákazníkov. Stačí im umožniť kontaktovať vás aj touto formou. Na začiatok si to bude zrejme vyžadovať trocha plánovania, no výsledkom je rýchle nasmerovanie potenciálnych zákazníkov k vašej spoločnosti. Keď sa však tieto procesy vypracujú, môžete získať cenný doplnkový zdroj nových dopytov, ktoré v porovnaní konvertujú lepšie než tí, ktorých oslovíte tradičnými taktikami. 

Ak si i napriek nášmu návodu na reklamu na Facebooku nie ste nejakým nastavením istí, kontaktujte nás. V Mondays máme špecialistov, ktorí vaše kampane vo Facebook Ads nastavia tak, aby splnili svoj cieľ. 

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/facebook-leads-phone-calls/434738/#close