Zaujíma vás, či by ste mali používať skôr Instagram reels, alebo TikTok? Obe platformy sú výborné pre váš marketing, ale mali by ste vedieť, ktorá z nich vám vyhovuje viac. TikTok je síce vo svete považovaný za lídra rýchleho a kreatívneho video obsahu, avšak Instagram veľmi rýchlo naberá na popularite práve vďaka zavedeniu reels videí. Vďaka týmto funkciám obe platformy pomáhajú firmám získať väčšie publikum, zdieľať im svoje ponuky a budovať značku kreatívnejšou formou. Ľudia sú však často zmätení v tom, ktorý nástroj je pre ich podnikanie lepší.

Hľadáte správnu platformu pre vývoj vašej značky? Čítajte ďalej a zistite, na čo sme prišli pri porovnaní týchto dvoch sociálnych médií. 

Poďme preskúmať Instagram reels vs TikTok na základe 6 faktorov:

 

  1. Trvanie.

TikTok umožňuje až 10 minútové videá, zatiaľ čo Instagram reels vám umožňujú vytvoriť iba 90 minútový hodnotný a stručný videoobsah. Krátke 10-sekundové videá sú výborným pútačom, avšak dlhšie videá sú skvelým spôsobom, ako zdieľať svoje ponuky, vzbudiť u publika záujem a vybudovať si s nimi spojenie. Dlhšími videami môžete svojmu publiku tiež ponúknuť väčšiu hodnotu a získať si jeho dôveru. Ak teda chcete uverejňovať dlhšie videá, TikTok je ideálna voľba. Len sa uistite, že používate osvedčené postupy, ako napr. trendy, zvuky či zábavné výzvy na upútanie pozornosti vašich zákazníkov a šírenie vášho posolstva.

  1. Úprava.

Pred stlačením tlačidla na zdieľanie je potrebné video upraviť a každá z týchto aplikácií má na to určité funkcie. Zdá sa však, že Tiktok je pri úpravách všestrannejší vzhľadom na množstvo funkcií, ktoré ponúka. Instagram, ktorý bol vytvorený na zdieľanie obrázkov poskytuje používateľom možnosť filtrov, ktoré pomáhajú zlepšiť vzhľad. 

  1. Zvuk

Široká škála dostupných zvukov na spárovanie s vašimi videami je najväčšou silou Tiktoku. Od trendových zvukov/hudby až po zvuky generované používateľmi, majú firmy obrovské možnosti, ako kombinovať svoj obsah s týmito trendmi. Pretože Instagram je prísny v oblasti porušovania autorských práv, používateľom sa odporúča, aby zdieľali svoje originálne zvukové výtvory. Avšak ak máte na Instagrame účet tvorcu, môžete zdieľať aj trendovú hudbu. Hudbu si tiež viete importovať z TikToku. 

  1. Sledovanosť

Ako vlastník firmy na TikToku je sledovanosť vášho publika jedným z vašich hlavných cieľov. Na porovnanie, zobrazenia na Instagram reels pochádzajú predovšetkým od vašich existujúcich sledovateľov na rozdiel od TikToku, kde vás objavujú najmä noví ľudia. Obe platformy sú vhodné pre zviditeľnenie značky, avšak TikTok je v tomto prípade to pravé miesto pre rýchlejší rast. Máte tam väčšiu šancu stať sa virálnym ako na Instagrame. 

  1. Analýza

Instagram reels videá merajú hodnotenia páči sa mi to, komentárov, dosahu a ukladajú ich ako interakcie v reálnom čase. Na druhej strane TikTok počíta prehľad profilu, informácie o sledovateľoch, informácie o obsahu, zdieľania, čas strávený pozeraním videí, zdroje návštevnosti a iné. Táto aplikácia je veľmi podrobná v analýzach a poskytuje používateľom špecifické metriky merania interakcií. Instagram ako celok ponúka aj hĺbkové analytické informácie a zdieľa prehľad o celkovej výkonnosti vášho účtu.

  1. Algoritmus

Zistili sme, že TikTok pomáha viacerým používateľom pozerať si naše videá, zatiaľ čo Instagram reels poskytujú iba existujúcich sledovateľov. Reels tiež niekedy skrývajú videá s vodoznakom TikToku a algoritmus uprednostňuje videá vyvinuté a upravené priamo na Instagrame. To je dôvod, prečo neodporúčame uverejňovať svoje TikTok videá na Instagrame. Algoritmy Instagramu aj TikToku sa však neustále menia, aby vyhovovali neustále sa vyvíjajúcim potrebám používateľov. Je dôležité venovať pozornosť týmto zmenám a v prípade potreby upraviť svoje marketingové stratégie.

 

Tak čo, ktorú aplikáciu preferujete? Obe platformy sú skvelé na to, aby pomohli značkám vyniknúť. Tam, kde TikTok ponúka väčšiu flexibilitu a poskytuje vám prehľad o tom, ako vytvárať obsah, ktorý vedie k obchodnému rastu, Instagram je vynikajúcou platformou na vytváranie správneho imidžu vašej značky. Bez ohľadu na to, kde sa vo svojom podnikaní nachádzate, analýza vašich obchodných cieľov vám pomôže určiť, či sú pre vás Instagram reels dobré, alebo získate viac výsledkov na TikToku.

Zdroj: https://www.digitalmarketer.com/blog/instagram-reels-vs-tiktok/