Predstavte si, že začnete podnikať a za prvých 28 dní dosiahnete v predajoch viac ako 1 000 000 dolárov. A hneď druhý mesiac ste už dosiahli zisky, ktoré ste si stanovili za celý rok podnikania. Doslova nestíhate dopĺňať zásoby na sklade a následne vám zavolá Leonardo DiCaprio, že chce investovať do vášho biznisu. Znie to ako sen? Toto je reálny príbeh, ktorý sa stal startupu Casper v Manhattane. Schopnosť vymyslieť biznis plán, zrealizovať ho a zarábať na ňom je najlepšia schopnosť, akú ste kedy mohli získať a toto je niečo, čo sa podarilo aj firme Casper. Od roku 2014, kedy bol tento startup s matracmi založený sa im podarilo do troch rokov túto spoločnosť dostať na 250 miliónové zisky ročne. Šialené! Pred tým ako tento startup vznikol, nikto ani len nepremýšľal o online biznise s matracmi, nakoľko všetci predajcovia matracov žili v ilúzií, že zákazníci si ho potrebujú vyskúšať pred tým, ako ho kúpia. Casper prišiel s perfektným nápadom, že si ich zákazníci môžu matrac objednať až domov, na 100 dní ho vyskúšať a pokiaľ sa im nebude pozdávať môžu ho vrátiť, dokonca si ho spoločnosť príde sama vyzdvihnúť. To znie ako fér ponuka, pokiaľ sú si svojim produktom istý. Všetko to však začalo dobrým marketingom. Poďme sa pozrieť na ich online marketingovú stratégiu, ktorú postavili na jednoduchosti a fokuse na zákazníka. Celé to začalo tým, že sa odpútali od zvykov, ktoré sú ukotvené v našom každodennom živote. Facebook spôsobil revolúciu v socializácií, Uber spôsob, akým sa pohybujeme a Amazon to, ako nakupujeme. Prečo by sa teda mali matrace kupovať iba v kamennom obchode? Casper postavili svoju značku na skúsenostiach svojich zákazníkov. Stanovili si cieľ, stať sa najlepšou spoločnosťou vyrábajúcou matrace, tým, že svojim zákazníkom zlepšia zážitok z nakupovania matracov. 

Webová stránka firmy Casper je navrhnutá tak, aby bola kúpa matraca čo najjednoduchšia a jeho doručenie čo najskôr. Keďže majú vo svojej ponuke iba dva matrace, zákazník nemusí stráviť veľa času výberom a rozhodovaním sa, čo pridáva jednoduchosť k tomuto zážitku z nakupovania. Ber alebo nechaj tak. 

Ich domovská stránka a vlastne celý web je čistý, zreteľný a jednoduchý. Prezentácia ich produktov na webe je jadro ich modelu. Svoje matrace musia prezentovať ako najlepšie na trhu, s čo najviac informáciami. Dôležitou časťou na ich webe sú recenzie, vďaka ktorým si budujú dôveru u svojich zákazníkov.

Poďme sa pozrieť, ako spoločnosť láka zákazníkov na svoj web.Sociálne siete, reklama, odkazy, E-mailový marketing. Skoro 40% z ich celkovej návštevnosti pochádza z vyhľadávania, čo je skvelá štatistika a 22% pochádza z priamej návštevnosti čo je najmä vďaka ich offline marketingovému úsiliu a  spokojným vracajúcim sa zákazníkom. 

SEO:

Casper má neuveriteľných 2.9 milióna návštevníkov mesačne a to ide o spoločnosť s matracmi. Webová stránka sa veľmi dobre radí podľa kvalitných kľúčových slov. V USA je na 3.pozícií pre kľúčové slovo “matrac” s celkovým počtom 165 000 vyhľadávaní len pre toto slovo. 

Obsahový marketing:

Casper má na webe blog, ktorý by mal mať každý eshop, ktorý chce byť úspešnejší. Pri písaní blogov je dôležité, aby čitateľa zaujali, preto je potrebné pridať do článku obrázky, videá, otázky na čitateľa, možno nejaký kvíz a podobne. Keď je článok interaktívnejší, umožni to čitateľovi viac sa s nim spojit. Toto by pomohlo aj firme Casper k tomu, aby ich články mali ešte lepšie hodnotenia a vyššiu návštevnosť. Vyzerá, že ich stratégiu je skôr dostať na blog čo najviac obsahu, než to, aby bolo obsahu radšej menej, ale za to kvalitný. 

Spätné odkazy:

Casper má solídnych 5.43K odkazujúcich domén. Aj keď je toto číslo vysoké, aktuálny stav ich webovej stránky dokáže priniesť viac. Vzhľadom na množstvo návštevnosti, ktorú stránka generuje a rozruch okolo značky má počet odkazujúcich domén stále veľký priestor na zlepšenie. S množstvom spätných odkazov získavajú tri dôležité veci:

  • Vyššia autorita pre webovú stránku, čo prináša lepšie hodnotenia. 
  • Hodnotenia pre väčšie množstvo kľúčových slov.
  • Nárast návštevnosti.

Spoločne by sa silná stratégia obsahového marketingu a sociálnych sietí viedla k väčšiemu počtu prichádzajúcich odkazov, zvýšeniu hodnotia, autority a návštevnosti.

Sociálne siete:

Sociálne siete sú pre Caspera tretím najväčším zdrojom návštevnosti. Ich Youtube kanál má iba 2,2 tisíc predplatiteľov, čo je oblasť, v ktorej sa môžu ešte zlepšovať. Ich videá neobsahujú žiadne odkazy smerujúce na webovú stránku. To je škoda, prinieslo by to ešte viac návštevníkov. Čo sa týka Facebooku, tam by mohla značka taktiež viac zapracovať. Namiesto vytvárania kvalitného obsahu na blogu, ktorý by viedol k zaujímavým príspevkom na sociálnych sieťach a prilákal na web viac zákazníkov, Casper vôbec nezdieľa svoj vlastný obsah a spolieha sa na dobrú reklamu od iných značiek. Táto stratégia je síce dobrá pre povedomie značky Casper, ale oveľa zaujímavejšie by bolo priviesť tých istých ľudí na ich vlastnú webovú stránku, namiesto niekoho iného. Viac návštevníkov na webovej stránke prostredníctvom sociálnych sietí vedie k väčším množstvám remarketingu, e-mailového marketingu a celkovo k väčšiemu počtu zákazníkov a predajov. Poslaním týchto ľudí na iné webové stránky ich úplne stratíte. Testovaním nových spôsobov interakcie so svojimi fanúšikmi, komunikáciou s ich publikom a väčším prepojením s ich vlastnou webovou stránkou by Casper mohol vytvoriť veľkú základňu lojálnych zákazníkov, čo by v konečnom dôsledku zvýšilo aj predaj. 

Google Ads:

Casper má celosvetovo 299 000 návštevníkov zo služby Google Ads. Ich H1 a H2 nadpisy sú veľmi dobre nastavené a predstavujú výhody značky, ako napríklad “vyše 20 000 5-hviezdičkových recenzií”, “záruka vrátenia peňazí po 100 nociach” a iné. Ich reklamy na americkom trhu vyzerajú skvelo, niet divu, že prinesú viac ako 100 000 používateľov mesačne. Titulky pútaju pozornosť presne tak, ako majú a túto stratégiu by mal Casper využiť aj na ostatných trhoch. 

E-mailový marketing:

E-mailový marketing je v poslednom čase vo svete  digitálneho marketingu veľmi populárny a to právom. E-maily majú obrovský potenciál priviesť nových zákazníkov. Firma Casper v tomto tiež nezaostáva a po prihlásení do ich newslettra vám príde niekoľko pútavých e-mailov. 

Ako môže firma Casper získať vyzbierať viac e-mailov?

  • Musia priviesť viac ľudí na svoju webovú stránku, prostredníctvom silných stratégií obsahového marketingu a sociálnych sietí.
  • Návštevníci musia mať možnosť prihlásiť sa na odber ich newslettra.

Pri pohľade na blog stránky Casper, nie je nikde možnosť prihlásiť sa  k odberu noviniek. Na hlavnej stránke je táto možnosť v päte stránky avšak nikde inde. 

  • Používateľ musí zadať svoj e-mail.

Aby návštevník stránky zadal svoj e-mail, potrebuje na to dôvod. Prečo by mal stránke Casper dávať svoj e-mail, keď z toho nič nebude mať? Nikto nechce mať zaspamovanu mailovú schránku len tak pre nič. 

Casper je stále mladá spoločnosť s možnosťami na rast a budovanie. Ich webová stránka je zreteľná a obchodný model veľmi pôsobivý, stále však existujú oblasti na zlepšenie ich stratégie digitálneho marketingu. Stavanie pevných základov správnym spôsobom umožní značke dosiahnuť nové vrcholy na “spiacom trhu”.

Zdroj: https://kingkong.co/blog/casper-became-300-million-mattress-ecommerce-powerhouse-less-3-years/