Napísať pútavý nadpis je veľmi dôležité pre prilákanie návštevnosti na vašu stránku. Marketéri a značky čím ďalej, tým viac bojujú o pozornosť online používateľov a nadpis je jedným z nástrojov, ako ju získať. Hoci sa môže zdať, že vytvoriť pútavý nadpis je jednoduché, je potrebné zvážiť mnoho aspektov, aby bol napísaný správne.

Prečo je nadpis dôležitý?

Nadpis je prvým bodom interakcie čitateľa s vaším obsahom a často rozhoduje o tom, či sa niekto rozhodne kliknúť naň a dozvedieť sa viac, alebo bude pokračovať v prehliadaní a na vašu značku si už nespomenie. Dobrý nadpis vás vyčlení z davu, zvýší vaše šance na prilákanie väčšieho počtu čitateľov a v konečnom dôsledku povedie k väčšiemu počtu zákazníkov. Poďme sa pozrieť na niekoľko konkrétnych dôvodov, prečo je nadpis taký dôležitý:

Prvý dojem je kľúčový

Ako sme uviedli vyššie, nadpis je prvá vec, ktorú čitateľ vidí, a dáva mu vedieť, čo od vás môže očakávať. Podľa Copybloggeru si v priemere osem z desiatich ľudí prečíta nadpis, zatiaľ čo len dvaja z desiatich potom pokračujú v čítaní obsahu. Na to, aby ste urobili dojem, máte len jednu šancu, preto by ste sa mali správne rozhodnúť.

Význam SEO

Vyhľadávanie je najväčším zdrojom online návštevnosti, a to z neho robí neuveriteľne silný nástroj na oslovenie nového publika. Dobre optimalizovaný nadpis pomôže vyhľadávačom, ako je Google, pochopiť, o čom je váš obsah, a pomôže mu získať vyššie pozície na stránkach s výsledkami vyhľadávania, čím sa zvýši vaša viditeľnosť pre vyhľadávače.

Angažovanosť na sociálnych sieťach

Sociálne siete sú dôležitým mechanizmom na zvýšenie návštevnosti vášho obsahu. Ak napíšete pútavý nadpisy, ktoré vzbudia pozornosť ľudí a podporia ich zapojenie, váš obsah zaznamená viac kliknutí a zdieľaní, čím sa zvýši počet získaných zapojení.

Budovanie pozitívnej reputácie značky

Silné nadpisy nevytvárajú len pozitívny dojem u používateľov, ale môžu časom ovplyvniť reputáciu vašej značky. Ak čitatelia vedia, že ponúkate zaujímavý obsah, ktorý chcú čítať, prirodzene si vybudujú dôveru a obdiv k vašej značke.

Mali by ste písať nadpisy pre vyhľadávače alebo pre používateľov?

Pri písaní silného nadpisu je rozhodujúce nájsť rovnováhu medzi používateľskou prívetivosťou a SEO. Poďme sa pozrieť na niekoľko dôvodov, prečo je to dôležité:

Zameranie na používateľa

Pri písaní nadpisu by ste mali uprednostniť používateľov, ktorí budú tvoriť vaše publikum. Hlavným cieľom nadpisu je totiž upútať pozornosť ľudí a podnietiť ich k ďalšiemu čítaniu. Ľudia sa s väčšou pravdepodobnosťou zapájajú do obsahu, ktorý zodpovedá ich potrebám, záujmom a emóciám. 

Zameranie na SEO

Ak váš nadpis nie je vhodný pre vyhľadávače, šance na jeho zobrazenie sa znižujú. Práve SEO pomáha zabezpečiť, aby používatelia pri vyhľadávaní mohli váš obsah objaviť. Optimalizácia nadpisu a zahrnutie relevantných kľúčových slov vám pomôže zviditeľniť sa vo vyhľadávaní, čo povedie k väčšiemu počtu kliknutí.

Mal by byť nadpis H1 rovnaký ako meta nadpis?

Jednou z častých otázok, ktoré si ľudia kladú pri tvorbe nadpisov, je, či by nadpis H1 a meta názov mali byť rovnaké. Nadpis H1 je nadpis na stránke, ktorý ľudia uvidia, keď kliknú na váš obsah, a meta nadpis je to, čo sa zobrazí vo vyhľadávaní. Hoci nie je nevyhnutné, aby nadpis H1 a meta nadpis boli rovnaké, vždy by ste sa mali snažiť o konzistentnosť, aby čitatelia presne vedeli o čo ide.

10 tipov, ako napísať pútavý nadpis

  1. Buďte struční

Ako používatelia internetu až príliš dobre vieme, že väčšina čitateľov prechádza obsahom veľmi rýchlo. Vzhľadom na krátku dobu pozornosti a obmedzený priestor nie sú príliš dlhé nadpisy tou správnou cestou, pretože sú častokrát buď ignorované, alebo odseknuté. Vaše nadpisy by mali byť stručné a výstižné. Ako osvedčený postup odporúčame snažiť sa udržať nadpisy v rozmedzí 50 až 60 znakov.

  1. Zvážte preferencie svojho publika

Nie všetky publiká sú rovnaké alebo majú rovnaké preferencie. Je dôležité prispôsobiť titulok konkrétnemu publiku, ktoré sa snažíte osloviť, a zosúladiť ho s jeho kultúrnymi kontaktnými bodmi. To sa môže meniť na základe geografických či demografických, záujmových oblastí vášho publika, alebo iných.

  1. Riešenie bolestivého bodu alebo potreby

Zamyslite sa nad tým, čo vás ako čitateľa vedie k tomu, aby ste klikli na nadpis a prečítali si viac? Je pravdepodobnejšie, že sa začítate sa do obsahu, ak hovorí o probléme, ktorému čelíte, o otázke, na ktorú hľadáte odpoveď, alebo o nejakej vašej potrebe. Silné nadpisy sú tie, ktoré identifikujú niečo, čo vaše cieľové publikum zaujíma.

  1. Nezabudnite na 5W

Možno ste už počuli o 5W, ktoré sú medzi spisovateľmi a novinármi dobre známou zásadou. Ide o to, že keď niečo píšete, mali by ste si najskôr zodpovedať 5W – kto, čo, kedy, kde a prečo – aby ste ľuďom poskytli potrebné informácie. Pri tvorbe nadpisov často nemáme veľa priestoru, preto sa možno budete chcieť zamerať iba na tri najdôležitejšie: kto, čo a prečo. To však neznamená, že musíte uviesť konkrétne slová pre každý z nich. Znamená to, že je potrebné jasne uviesť, pre koho je váš obsah určený, čo je jeho predpokladom a prečo by ho mal zaujímať.

  1. Používajte rámec 4 U

Rámec „4 U“ je ďalšou užitočnou technikou, ktorá vám pomôže vytvoriť pútavé nadpisy. Ide o to, že každý nadpis, ktorý vytvoríte, by mal obsahovať tieto 4 U:

Naliehavé: Váš nadpis by mal vyvolávať pocit bezprostrednosti a nabádať čitateľov, aby konali čo najskôr.

Jedinečnosť: Váš nadpis by mal vyjadrovať, že váš obsah sa líši od iných obsahov.

Užitočnosť: Z nadpisu by malo byť jasné, že váš obsah bude mať pre čitateľa hodnotu.

Špecifickosť: Čitateľ by mal byť schopný presne pochopiť, čo v obsahu nájde.

Nie vždy je možné zahrnúť všetky tieto štyri prvky do jedného krátkeho nadpisu, preto je osvedčeným postupom snažiť sa zahrnúť aspoň dva z nich. Vďaka tomu bude nadpis oveľa silnejší.

  1. Vyskúšajte čísla 

Zdá sa vám, že v poslednej dobe vidíte veľa nadpisov, ktoré obsahujú čísla? Má to svoj dôvod. Využitie čísel je skvelý spôsob, ako osloviť dnešných zaneprázdnených používateľov internetu a poskytnúť im rýchle informácie.

Náš tip: Podľa spoločnosti BuzzSumo je najzaujímavejšie číslo, ktoré môžete použiť v nadpise číslo 10, po ňom nasleduje 5 a 15.

  1. Vzbuďte v čitateľovi emóciu

Najlepší obsah vzbudzuje v čitateľoch emócie a to isté platí aj pre nadpisy. Nadpis, ktorý vás rozosmeje, prekvapí alebo nahnevá, vás môže vzbudiť k tomu, aby ste naň klikli a dozvedeli sa viac. Emócie nás poháňajú k činom vo všetkých oblastiach nášho života a sú užitočným nástrojom aj pre tvorbu obsahu.

  1. Využívanie slov vedúcich k výzve

Používanie prídavných mien a slovies, ktoré vedú k učitej výzve môže povzbudiť ľudí, aby klikli na vaše nadpisy. Tieto slová vám môžu pomôcť spojiť sa s emóciami ľudí a vyvolať v nich pocit naliehavosti.

Príklad: “nevyhnutné“, „musíš mať“, atď…

Zamerajte sa na to, aby ste ľudí nadchli pre svoj obsah a vyvolali v nich pocit, že ak naň nekliknú, prídu o niečo veľké.

  1. Pýtajte sa otázky

Otázka je ďalšou osvedčenou technikou pre presvedčivé nadpisy. Prečo? Keď sa stretnete s nejakou otázkou, prvá vec, ktorú urobíte, je, že sa zamyslíte nad tým, aká by mohla byť odpoveď. Položením otázky v nadpise vyzývate čitateľov, aby sa nad niečím zamysleli, a vytvárate pre nich podnet, aby našli odpoveď. Dávate tiež jasne najavo, že odpoveď nájdu vo vašom obsahu. Ďalšou skvelou vecou na otázkach je, že umožňujú čitateľom vytvoriť diskusiu pod príspevkom.

  1. Testujte a analyzujte

Nezabúdajte pravidelne testovať svoje nadpisy metódou A/B testovania, aby ste mali prehľad o tom, ktoré frázy, výrazy a taktiky najlepšie fungujú u vášho publika. 

Napísať pútavý nadpis si vyžaduje dobrý prehľad o informáciách, znalosť o publiku a veľa kreativity. Keď budete najbližšie tvoriť nadpis, skúste využiť niektoré z týchto informácií, o ktoré sme sa s vami podelili vyššie, alebo si nechajte pomôcť odborníkmi, aby ste netrávili zbytočne veľa času písaním článkov, ktoré nemajú žiadny účinok.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/how-to-write-a-headline/497960/#close