Orientovať sa v PPC trendoch nie je jednoduché. Ako všetky druhy marketingu, aj tento sa neustále vyvíja a prichádza s novými trendmi, preto je zložité určiť, kam zamerať svoje úsilie. To, čo fungovalo pre vaše PPC kampane v minulosti, nemusí fungovať dnes a naopak. Mení sa nielen správanie spotrebiteľov, ale aj technológie ktoré majú marketéri k dispozícii neustále napredujú. Nehovoriac o vyhľadávačoch a platformách sociálnych sietí.

Medzi rozšíreným prijatím AI, infláciou v rozpočtoch ceny za kliknutie  a novými posunmi v zapájaní používateľov sme v roku 2023 zaznamenali veľa zmien, ktoré môžu formovať vašu stratégiu. Ak sa teda chcete presadiť vo svete PPC, kľúčom je prispôsobiť trendom.

Poďme sa pozrieť na 3 trendy v PPC, ktoré môžete využiť v roku 2024:

Umelá inteligencia v PPC reklamách

Umelá inteligencia bola tento rok v centre pozornosti a inak tomu nebolo ani v PPC. Každý má na umelú inteligenciu svoj názor. Zatiaľ čo niektorí odborníci presadzujú výhody AI, ako sú napríklad automatické reklamné kampane, iní to neodporúčajú. Umelá inteligencia má síce svoje silné stránky, ale nejde o univerzálne riešenie. Ľudské myslenie a kreativita stále napredujú.

Pri využívaní AI v PPC by ste mali pamätať na tieto kľúčové poznatky:

  • AI je veľmi dobrá v niektorých veciach, avšak netreba sa na ňu spoliehať vo všetkom. 
  • AI môže byť multiplikátorom produktivity a výsledkov, ale niektoré procesy stoja za tie ťažkosti.

Takže pokiaľ ide o AI, našľapujte opatrne, používajte ju tam, kde treba a pamätajte, že sila ľudského dotyku zostáva neoceniteľná.

Inflácia CPC: Kontrola rozpočtov a maximalizácia hodnoty

S infláciou sa stretávame všade, od obchodu s potravinami až po dodávateľské reťazce a dokonca aj v reklamách. Jedným z kľúčových bodov, ktorý si treba uvedomiť, je, že nejde vždy priamo o hľadanie lacnejších cien CPC, ale skôr o to, aby ste z vašich CPC vyťažili maximálnu hodnotu.

Toto sú kľúčové poznatky o inflácii CPC:

  • Znižovanie nákladov nie je vždy správna cesta
  • Neriadte sa bezhlavo metrikami. Overte si ich, či pre vás fungujú. 

Rozšírte nové kanály na zapojenie používateľov

So všetkými potenciálnymi výzvami na obzore pre rok 2024 je rozšírenie kanálov spôsobom, ako môžete vylepšiť svoje podnikanie. Rozšírenie kanálov však nie je jednoduché. Musíte byť ochotní experimentovať, aby ste pochopili, ktoré z nich pre vás fungujú. Sústredenie sa na jeden kanál nebude dlhodobo fungovať. Potrebujete nové kanály, zdroje a čerpať štatistiky z rôznych zdrojov.

Toto sú trendy v PPC na rok 2024, na ktoré by ste sa mali pozerať pri tvorbe svojej marketingovej stratégie. Pokiaľ si neviete rady so svojou stratégiou, obráťte sa na odborníkov, ktorí vám s tým pomôžu.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/mastering-ppc-trends-2024-ebook/499654/