Prieskum trhu je kľúčovou súčasťou každej obchodnej stratégie. Vybudovanie úspešného podnikania nie je jednoduché, najmä pri vysokej konkurencií. To je dôvod, prečo je prieskum trhu nevyhnutný pre akúkoľvek marketingovú stratégiu. Umožní vám dozvedieť sa viac o vašich cieľových spotrebiteľoch a ich správaní, odhaliť nové trendy a dôležité údaje. V tomto článku sa budeme zaoberať niektorými z nástrojov na prieskum trhu, ktoré máme k dispozícii. 

  1. SurveyMonkey

SurveyMonkey, jeden z najznámejších nástrojov na prieskumy, ponúka široký zoznam funkcií a možností na vytváranie prieskumov publika. Či už si chcete vytvoriť svoj vlastný prieskum alebo si vybrať z jednej z 250+ šablón vytvorených odborníkmi, SurveyMonkey ponúka užívateľsky prívetivé rozhranie, ktoré vám umožní prispôsobiť prieskumy vašim potrebám. Ponúka tiež súbor užitočných funkcií vrátane znalostí založených na umelej inteligencii, ktoré vám pomôžu položiť správne otázky, ako aj reporty a analýzy.

  1. Typeform

Typeform je nástroj zameraný na pomoc používateľom pri vytváraní pútavých formulárov, prieskumov, kvízov, hlasovaní a ďalších. Pomocou Typeform môžete vytvárať prehľadné prieskumy s prispôsobiteľnými interaktívnymi prvkami, ako sú obrázky a videá, ktoré vyzvú vaše publikum k akcii. Ponúka tiež množstvo užitočných funkcií, ktoré sa prispôsobujú na základe odpovedí na analýzu údajov v reálnom čase a integrácie s množstvom populárnych nástrojov, od Slacku, až po Google Analytics. Spoločnosť dokonca ponúka samostatný video nástroj VideoAsk, kde môžu používatelia vytvárať „video formuláre“ na rýchle odpovede.

  1. BuzzSumo

BuzzSumo je nástroj na prieskum a analýzu obsahu, ktorý vám pomôže zbierať užitočné informácie. Pokiaľ ide o prieskum trhu, BuzzSumo vám môže pomôcť porozumieť obsahu vo vašom odvetví (a mimo neho), zistiť, čo funguje u vašich cieľových spotrebiteľov a sledovať výkonnosť vášho obsahu v porovnaní s vašimi konkurentmi. Tento nástroj tiež analyzuje články a príspevky na sociálnych sieťach po celom internete, aby identifikoval obsah s najlepším výkonom. Umožňuje vám prehrabávať údaje z archívu päť rokov dozadu a pomáha nájsť tie správne nápady na obsah.

  1. Qualaroo

Qualaroo je nástroj na spätnú väzbu od zákazníkov a používateľov. Pomocou Qualaroo môžete pridať prieskum na webe alebo ho integrovať do svojho produktu. Tento nástroj využíva behaviorálne spúšťanie na zobrazovanie prieskumov alebo výziev na spätnú väzbu v reakcii na špecifické správanie používateľov, takže viete, že sa zameriavate na správnych ľudí s najrelevantnejšími otázkami. Ponúka tiež vizuálne prispôsobenie, automatický preklad jazykov, šablóny prieskumov, cielenie na publikum a IBM Watson Sentiment analýzu, ktorá vám pomôže usporiadať výsledky.

  1. SpyFu

SpyFu je skvelá voľba, ak chcete vykonať analýzu konkurencie ako súčasť prieskumu trhu. Umožňuje vám efektívne „špehovať“ vašich konkurentov zobrazením ich marketingových stratégií, histórie inzercie, kľúčových slov, ktoré si zaplatili v službe Google Ads, a ďalších – čo vám môže pomôcť nájsť medzery na trhu a optimalizovať vašu vlastnú stratégiu. Vložením URL adresy vám ukáže výsledky pre SEO, ako sú organické kľúčové slová, top stránky, analýza spätných odkazov, celková návštevnosť, konkurencia a ďalšie.

  1. Ahrefs

Ďalším skvelým nástrojom pre SEO a analýzu konkurencie je Ahrefs, ktorý je obľúbenou voľbou mnohých marketérov. Pomocou Ahrefs sa môžete dozvedieť viac o vyhľadávacom prostredí na vašom trhu, zistiť, aké kľúčové slová hľadajú vaši zákazníci, sledovať vašich konkurentov a analyzovať obsah vo vašom odvetví, aby ste získali čo najviac informácií. Vďaka schopnostiam kľúčových slov a obsahu vám Ahrefs pomôže nájsť medzery a príležitosti na trhu, aby ste mohli zlepšiť svoj obsah, svoju stránku a viditeľnosť vo vyhľadávaní.

  1. Delve AI

Presóny používateľov sú kľúčovým aspektom efektívnej marketingovej stratégie, a preto je ich vývoj bežným krokom v každom procese prieskumu trhu. Vďaka nástrojom, ako je Delve AI, je vytváranie používateľských persón jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Delve AI ponúka súbor nástrojov na tvorbu persón na základe vašich potrieb a dostupných údajov. 

  1. Sprout Social

Sprout Social ponúka rozsiahlu sadu funkcií správy sociálnych sietí. Najužitočnejšie pre prieskum trhu sú funkcie sociálneho počúvania, ktoré vám umožňujú sledovať trendy na trhu, kľúčové slová v odvetví a možnosti analýzy konkurentov. Poskytuje tiež prehľad o demografických údajoch, správaní a záujmoch publika.

  1. Google Trends

Google Trends je nástroj, ktorý vám umožňuje prezrieť si údaje o vyhľadávaní, objavovať trendy na trhu, aktuálne informácie o spotrebiteľoch a ďalšie. Pomocou tohto nástroja môžete získať informácie o tom, ako ľudia vyhľadávajú na Googli a zistiť ich záujmy. Ponúka tiež filtrovanie polohy, takže môžete vidieť, čo je na danom trhu trendy.

  1. Statista

Ak hľadáte údaje a štatistiky o čomkoľvek vo svete marketingu, môžete vyskúšať Statista. Ide o platformu, ktorá poskytuje „štatistiky, správy a prehľady o viac ako 80 000 témach z 22 500 zdrojov v 170 odvetviach“. To znamená, že ak hľadáte konkrétne informácie o prieskume trhu, tu pravdepodobne nájdete to, čo hľadáte.

  1. Temper

Je dôležité mať prehľad o tom, ako vaši zákazníci vnímajú vašu firmu, službu či produkt. Temper poskytuje super jednoduchý spôsob, ako to zistiť. Pomocou kódu môžete umiestniť miniaplikáciu Temper na svoju webovú stránku, do blogového príspevku alebo do päty e-mailu a získať rýchlu spätnú väzbu od publika.

  1. Google Market Finder

Ďalším vynikajúcim nástrojom na prieskum trhu od spoločnosti Google je Market Finder. Tento bezplatný interaktívny nástroj je zameraný hlavne na prieskum cieľových trhov, takže ho môžete použiť na zistenie, ktoré trhy môžu mať pre vašu spoločnosť najväčší potenciál, na sledovanie dopytu po vašich produktoch alebo službách, a iné.

Prieskum trhu je kľúčom k akémukoľvek podnikateľskému plánu bez ohľadu na to, v akom odvetví sa pohybujete, v akej fáze sa vaša firma nachádza, alebo kto je váš zákazník. Od konkurenčnej analýzy až po spätnú väzbu od používateľov, zameranie sa na vaše úsilie v oblasti prieskumu trhu prinesie vašej firme z dlhodobého hľadiska iba prínosy. Hoci existuje veľa rôznych spôsobov, ako pristupovať k prieskumu trhu, tieto nástroje môžu byť pre vás skvelým východiskovým bodom, ako začať.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/market-research-tools/496643/#close