Reklamný priemysel sa s príchodom online reklamy výrazne zmenil. Väčšina ľudí teraz trávi veľkú časť svojho života online, a pokiaľ ich chcete efektívne osloviť, mali by ste svoju reklamu cieliť tam, kde sa nachádza väčšina vašich potenciálnych zákazníkov. Jedným z týchto miest môže byť aj Amazon. Amazon je najväčším obchodným portálom na svete a jeho hlavnou výhodou je, že priláka mnoho ľudí, ktorí chcú nakupovať, čo vám uľahčuje presvedčiť ich, aby investovali do vašich výrobkov alebo služieb.

Reklama na Amazone

Reklama na Amazone pomáha podnikom osloviť tých správnych zákazníkov. Môžete ju vytvoriť sami, pomocou vlastnej reklamnej kampane alebo využiť marketingové služby Amazonu, ktoré to urobia za vás. Každý podnik, ktorý ponúka produkt vlastnej značky, môže využívať reklamu na Amazone, dokonca aj keď svoje produkty nepredáva priamo na Amazone. Reklama na tejto platforme funguje na základe modelu PPC (Pay-Per-Click) – teda platíte za každý preklik. Existuje niekoľko typov reklám, z ktorých si môžete vybrať a výhodou tohto spôsobu reklamy je, že ihneď vidíte, či vaša kampaň funguje alebo nie. Amazon, rovnako ako iné reklamné platformy taktiež neustále napreduje a prichádza s novými vylepšeniami. 

Reklamy s umelou inteligenciou

Je AI budúcnosťou digitálnej reklamy? Amazon Ads predstavuje nový AI nástroj na vytváranie obrázkov pre zvýšenie výkonu vašej reklamy. V rámci kroku zameraného na zjednodušenie procesu tvorby reklám, spoločnosť Amazon Ads vydala novú funkciu generovania obrázkov poháňanú umelou inteligenciou v beta verzii. Tento nástroj má vyriešiť problém, ktorý sa vyskytuje medzi digitálnymi inzerentmi a tým je zložitosť navrhovania pútavých reklamných kreatív.

 

Až 75 % inzerentov bojuje s reklamnými kreatívami

Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Amazon v marci 2023, takmer 75 % inzerentov, ktorí bojovali s úspechom kampane, označilo za svoje hlavné výzvy vytváranie reklamných kreatív a výber formátu kreatívy. Colleen Aubrey, viceprezidentka Amazon Ads Products and Technology, uviedla, že spoločnosť je odhodlaná „znížiť trápenie inzerentov“ a poskytovať nástroje, ktoré zosilňujú vplyv reklamy a zároveň minimalizujú úsilie.

Tvorba vlastných obrázkov poháňaných umelou inteligenciou

Funkcia generovania obrázkov poháňaná umelou inteligenciou pomáha značkám zobrazovať produkty v reálnych kontextoch, čím sa zvyšuje výkonnosť reklamy. Inzerenti si v konzole Amazon Ad Console vyberú svoj produkt, kliknú na „generovať“ a nástroj pomocou umelej inteligencie vytvorí na základe podrobností o produkte rôzne obrázky s tematikou životného štýlu a značky. Tieto obrázky je možné doladiť pomocou krátkych textových pokynov a vygenerovať viacero verzií na A/B testovanie. Napríklad jednoduchý obrázok hriankovača na bielom pozadí nemusí vyvolať takú angažovanosť ako obrázok toho istého hriankovača umiestneného vedľa croissantu na kuchynskej linke.

Obrázky zo “životného štýlu” vedú k vyššiemu CTR

Podľa spoločnosti Amazon môže obrázok zameraný na životný štýl zvýšiť mieru prekliku až o 40 % v porovnaní so štandardnými obrázkami produktov. Nástroj je navrhnutý tak, aby bol jednoduchý na ovládanie pre všetkých inzerentov, bez ohľadu na to, či majú k dispozícií podporu agentúry, alebo nie. Amazon Ads túto funkciu spočiatku zaviedol len pre vybranú skupinu inzerentov, ale časom plánuje rozšíriť jej dostupnosť. Cieľom je nástroj neustále zdokonaľovať na základe spätnej väzby od zákazníkov.

Funkcia umelej inteligencie od spoločnosti Amazon umožňuje inzerentom vytvárať pútavé reklamné kreatívy bez potreby špecializovaných odborných znalostí, čím sa zlepší celková kvalita a účinnosť digitálnej reklamy. 

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/amazon-introduces-generative-ai-image-tool-for-advertisers/499439/