Dosahy sú súčasťou každej úspešnej SEO stratégie. Pomáhajú vám budovať vzťahy s inými webovými stránkami a môžu viesť k hodnotným spätným odkazom, ktoré vám pomôžu zvýšiť pozíciu vo vyhľadávačoch. Nie všetky taktiky dosahu sú však rovnocenné. Niektoré sú efektívnejšie ako iné a existujú určité stratégie, ktoré špičkoví odborníci na SEO používajú na dosiahnutie najlepších výsledkov. Denne sa uverejní okolo 2,7 milióna blogových príspevkov. Problém je, že väčšina ľudí volí nesprávne zdieľanie tohto obsahu. V tomto článku sa bližšie pozrieme na 8 taktík, ktoré využívajú špičkoví SEO experti, budeme diskutovať o typoch obsahu, ktoré by ste mali využívať na informačné účely. 

“Otázky a odpovede” stretnutie

Toto je pravdepodobne najjednoduchší spôsob, ako dostať svoj obsah na inú platformu.  Otázky a odpovede môžete vykonať napríklad na svojich sociálnych sieťach. Pomôže vám to k tomu, aby ste predviedli svoje odborné znalosti vo vašej oblasti a je to výborná príležitosť na pridávanie odkazov. Účastníci sa budú často pýtať na témy, o ktorých ste už písali a vy im uvediete odkaz, kde nájdu odpoveď. 

Staňte sa prípadovou štúdiou

Podľa Content Marketing Benchmarking Report sú prípadové štúdie najefektívnejším formátom obsahu. Prípadové štúdie môžete tvoriť na základe svojho zoznamu zákazníkov. Zákazníci, ktorí zažili šialené výsledky pri využívaní vášho produktu, či služby a ich výsledok sa odlišuje od iných. Zákazníci, ktorí prešli od konkurencie. Na získanie týchto skúseností od zákazníkov môžete využiť e-mailing, kde zašlete svojim zákazníkom jednoduchý formulár, do ktorého vypíšu svoje skúsenosti s vami. 

Zúčastnujte sa podcastov ako hosť

Podľa Edison research existuje približne 250 000 aktívnych podcastov. Podcasty sú aktuálne vo fáze rozbiehania sa a preto je to veľká príležitosť. V Art of Charm Podcast, Hal Elrod uvádza, že za dva roky od vydania jeho knihy bol na 150tich podcastoch a to je dôvod prečo teraz mesačne predáva dvakrát toľko kníh. Vďaka účasti na podcastoch ako hosť môžete osloviť širšie publikum ľudí a váš hostiteľ môže uvádzať odkazy do poznámok k relácií podcastu. Zúčastnite sa 20 až 50 podcastov a výsledky budú hovoriť samé za seba. 

Píšte hosťovské príspevky

Špičkový SEO experti vedia, že hosťovanie je stále jedným z najlepších spôsobov, ako dostať svoj obsah na rôzne platformy a získať aj odkazy. My sa zameriame na používanie hosťovania na rozšírenie dosahu vášho obsahu. Najskôr musíte na svojom blogu vytvoriť pilierový obsah. Vytvoríte prieskum kľúčových slov, ktoré chcete hodnotiť. Napríklad Ryan Steward vytvoril obrovský príspevok s 5000 slovami o optimalizácií blogu pre Google. Odvtedy sa mu podarilo získať spätné odkazy z Content Marketing Institute, Ahrefs a niekoľkých ďalších stránok. Svoje SEO môžete vylepšiť tým, že umiestníte užitočné odkazy späť na váš obsah, keď píšete príspevky pre hostí na iné blogy. Len sa uistite, že je to užitočné pre cieľový blog. Časom sa tento obsah bude dať ľahko nájsť a bude naň odkazovať viac ľudí. 

Píšte/nahrávajte recenzie produktov

Napíšte užitočné recenzie. To znamená, že ľuďom nehovoríte len o vlastnostiach produktu, ale ukážete im, ako ho používať. Trvá to trochu dlhšie, ale stojí to za námahu. Znie to ako klišé, avšak pre niektoré produkty je stále málo dobrých recenzií. Tu je napríklad vyhľadávanie Google pre recenzie odkazu na sledovací nástroj Clickmeter.

Clickmeter Reviews SERPs

Keď kliknete na všetky tieto odkazy nájdete len jednu recenziu, ktorá má viac ako 1000 slov. To je stále nedostatočné. 

Vytvoriť výskum/ osobné údaje

Ľudia zdieľajú tieto údaje kvôli poskytnutiu dôkazov o bodoch, ktoré uvádzajú v článku, presvedčeniu, aby niekto investoval do ich produktov, alebo služieb a budovaniu si dôvery. V tomto blogu taktiež uvádzame niekoľko odkazov na potvrdenie našich tvrdení. Ak nemôžete výskum vykonať vy sami, vždy je dobre použiť nejaký už existujúci výskum vo vašej oblasti. 

Spolupracujte na vytváraní zdrojov

Pozrite sa na túto snímku obrazovky z výskumnej stránky CMI:

CMI Collab MarketingProfs

Všimnite si, že CMI spolupracovala s marketingovými profesionálmi a boli sponzorovaní Bright Cove. Spolupráca neznamená len pomoc s výdavkami, ale aj širší dosah na váš obsah a viac spätných odkazov. Spoločnosti, s ktorými spolupracujete zvyčajne zdieľajú a odkazujú na zdroj, ktorý ste vytvorili spoločne. 

Vytvorte aplikáciu alebo softvér

Keď sa pred rokmi začalo hnutie “content is king” väčšina obchodníkov sa obmedzila na písané slovo. Ale len v treťom odseku jeho článku Bill Gates povedal: “Pokiaľ ide o interaktívnu sieť, ako je internet, definícia obsahu sa stáva veľmi širokou. Napríklad počítačový softvér je forma obsahu- mimoriadne dôležitá a tá, ktorá pre Microsoft zostane zďaleka najdôležitejšia.” Neil Patel sa zaoberal softvérom a už v roku 2013 povedal, že mu pomohol zvýšiť celkovú návštevnosť a zvýšiť lojalitu jeho publika. Pozrite si nižšie počet spätných odkazov na stránku Quicksprout.com

Quicksprout backlinks

Je ťažké tvrdiť, že akýkoľvek iný obsah by sa čo i len priblížil výsledkom uvedením vyššie. 

Na čo čakáte?

Niektoré z týchto form obsahu, ako napríklad softvér a case study sú pokročilejšie formy obsahu a na ich vytvorenie je potrebné obrovské množstvo peňazí a času, avšak ostatné, sú dostupné pre každú jednu značku. Neváhajte a začnite budovať vaše SEO ešte dnes.

Zdroj: https://kingkong.co/blog/8-closely-guarded-outreach-tactics-top-seo-experts-know/