Obsahový marketing je častokrát nepochopený. Vaša značka ho potrebuje, ale bojíte sa že to bude iba plytvanie časom a peniazmi za niečo, čo sa vám nevráti.

Ako obsah vedie k predaju? Koľko času a peňazí by ste na to mali minúť? 

Skôr než sa ponoríme do riešenia, definujme si, čo je a čo nie je „content marketing“ v kontexte nášho nového spôsobu nazerania na stratégiu.

Čo JE content marketing?

Content marketing je proces tvorby a organizácie obsahu. Mnoho ľudí si to mýli s propagáciou obsahu, ktorý vytvoríte prostredníctvom kanálov, ako je marketing na sociálnych sieťach, e-mailový marketing a iné platené kanály. Obsahový marketing je produkcia obsahu na vzdelávanie potenciálnych, súčasných a bývalých zákazníkov o užitočných informáciách o vašej značke, produktoch a službách. Samotné časti obsahu, ktoré budeme označovať ako obsahové aktíva, zahŕňajú písomné materiály, ako sú články, dokumenty na stiahnutie a iné typy webových stránok, vizuálne materiály, ako sú grafika, videá, animácie a zvuk, ktorý sa väčšinou nahráva prostredníctvom podcastov.

Čo teda NIE JE content marketing?

Content marketing nie je distribúcia obsahu ani budovanie komunity. Tu sú príklady toho, čo obsahový marketing nie je vo vzťahu k nášmu novému prístupu k obsahovej stratégii.

  • Príspevky na sociálnych sieťach
  • Copywriting značky alebo marketingu
  • Reklamná kópia

Takže pre zopakovanie, content marketing je produkcia a organizácia obsahu, nie distribúcia.

Nový pohľad na obsahový marketing

Ak chcete, aby bol obsahový marketing hodnotný, musíte k nemu pristupovať rovnako, ako by ste pristupovali k budovaniu svojho vysnívaného domu, teda od základov. Nehnuteľnosti boli vždy veľmi dobrou investíciou. Spoľahlivé zhodnotenie, daňové výhody, peňažný tok, bezpečnosť – to všetko robí z kúpy domu alebo prenájmu nehnuteľnosti mimoriadne atraktívny spôsob hromadenia bohatstva. V tomto príklade predstierajme, že máme dostačujúci príjem na stavbu svojho vysnívaného domu. Bude mať všetko, čo ste kedy chceli v domácnosti, ale budete si to musieť postaviť kúsok po kúsku od úplnych základov. Každý komponent, ktorý pridáte mu pridáva hodnotu. Počas celého procesu sa váš dom prehodnocuje a každý prírastok ho robí cennejším. S tvorbou obsahu je to rovnaké. Obsahový marketing je často nepochopený, pretože je to ako s nehnuteľnosťami. Síce je hodnotný, ale jeho vývoj si vyžaduje čas, úsilie a peniaze a zisky sa ukazujú postupne. Celý tento systém, ktorý popisujeme, sa nazýva rámec vývoja a hodnotenia obsahu, známy ako CDA.

Rámec vývoja a hodnotenia obsahu

Content Development & Appraisal Framework je nový spôsob, ako sa pozerať na obsahový marketing. Rámec vývoja a hodnotenia obsahu je trojstupňový proces, ktorý vám umožní vytvárať nekonečné prúdy obsahu systematickým a škálovateľným spôsobom. Vráťme sa k našej analógii s nehnuteľnosťami. Toto by bola séria architektonických plánov, ktoré budete používať na stavbu a modernizáciu svojho vysnívaného domu. Tento plán je určený na to, aby vám od začiatku pomohol prijať zmysluplné a súdržné kroky. Zistíte si viac o svojom trhu, vytvoríte vhodné koncepty a nakoniec vytvoríte súdržný obsah pre online komunitu, ktorý prinesie výsledky pre vašu značku.

Fázy CDA sú vedomosti, plánovanie a výroba.

1.Vedomosti

Počas fázy 1 zhromaždíte vedomosti, ktoré potrebujete pre rozhodnutie o svojom obsahu. Budete skúmať svoj trh, konkurenciu, obdivované značky a svoj existujúci obsah, aby ste sa dozvedeli o svojom okolí, zistili, čo funguje, a identifikovali, čo nefunguje. Údaje potom použijete na navrhnutie možných smerov plánovania obsahu.

2. Plánovanie

Plánovanie je druhou fázou rámca tvorby obsahu a hodnotenia. Vedomosti, ktoré ste získali, budú viesť váš obsah a poskytnú vám informácie, ktoré potrebujete na identifikáciu možností obsahu a účelu obsahu. Pomocou týchto informácií zadefinujete tému obsahu a nakoniec štruktúru obsahu pre každý cieľ. Správne vykonaná štruktúra obsahu prinesie neobmedzené množstvo obsahu systematickým a konzistentným spôsobom. Skombinujete tieto informácie a výsledky prvej a druhej fázy, aby ste vytvorili svoj plán obsahu.

3.Výroba

Produkcia je treťou fázou rámca vývoja a hodnotenia obsahu. Je to akt získavania, zhromažďovania, optimalizácie a uvoľňovania obsahu špecifikovaného vo vašom pláne obsahu. Návrh obsahu bude riadiť vytvorenie vášho plánu tvorby obsahu, ktorý bude definovať, kedy bude váš nový obsah pridávaný, a zohľadní zdroje potrebné na získanie, zhromažďovanie, optimalizáciu a uvoľnenie samotného obsahu. 

Ide o opakujúci sa proces, ktorý na seba nadväzuje. Každá zmena tohto procesu bude závisieť od vášho podnikania a cieľov, ale celkový efekt bude rovnaký pre každý podnik, ktorý ho vykonáva. Ide o konzistentný tok obsahu, ktorý pridáva hodnotu vašej značke. Ak sa vám všetky tieto pojmy a procesy zdajú komplikované, netreba sa báť! Sú oveľa jednoduchšie, ako sa zdá, a počiatočné vnímanie zložitosti sa nakoniec bude javiť ako jednoduché.

Zdroj: https://www.digitalmarketer.com/blog/content-marketing-strategy/