Optimalizácia PPC kampaní je dôležitá pre zlepšenie výkonnosti vašich reklamných kampaní vo vyhľadávaní. Pripravili sme si pre vás 6 tipov, ako optimalizovať výkon vašich kampaní. Skôr ako začneme, si ale poďme najskôr vysvetliť, čo je to optimalizácia PPC.

Optimalizácia PPC reklám

Po spustení vašich kampaní v platenom vyhľadávaní a zbere údajov sa začnú optimalizácie. Optimalizácia platby za kliknutie (PPC) je proces kontroly, analýzy a úpravy prvkov kampane s cieľom zlepšiť výkonnosť na základe vašich obchodných cieľov.

Ako optimalizovať PPC reklamy?

Pripravili sme si pre vás 6 nápadov, ktoré vám môžu pomôcť optimalizovať výkon vašich PPC reklám

1. Kľúčové slová

Kľúčové slová podporujú reklamy vo výsledkoch vyhľadávania a pomáhajú vyhľadávajúcim priradiť tie najrelevantnejšie reklamy. Odborníci vedia, že vyhľadávacie dopyty sa často presne nezhodujú s kľúčovými slovami v účte. Tu prichádza na rad typ zhody kľúčového slova. Aj keď presná zhoda je najrelevantnejšia pre zobrazovanie reklám, no je zároveň najobmedzenejšia a môže vynechať niektoré príležitosti. Na druhej strane, široká zhoda je najflexibilnejšia z hľadiska priraďovania kľúčových slov, ale môže viesť k tomu, že sa pri irelevantnom vyhľadávaní spustia reklamy. Bez ohľadu na to, pre ktorý typ zhody sa rozhodnete na začiatok, mali by ste ho neustále kontrolovať, aby ste sa uistili, že oslovujete správne publikum.

Tu je niekoľko metrík, ktoré slúžia ako ukazovatele výkonnosti kľúčových slov:

  • CTR: Miera preklikov pri vyhľadávaní všeobecnejších kľúčových slov opisujúcich produkt, alebo službu by mala byť minimálne nad 1 %. CTR pre výrazy súvisiace so značkou je zvyčajne oveľa vyššia a dosahuje 3 %, alebo viac. Ak je CTR nižšia ako táto hodnota, znamená to, že reklama sa používateľovi nezdá relevantná a nekliká na ňu. Skontrolujte vyhľadávané výrazy a relevantnosť reklamy.
  • Konverzie: Porovnajte historické údaje o konverziách s novými kľúčovými slovami, aby ste zistili či sú kľúčové slová dostatočne relevantné, alebo či nie sú príliš široké.
  • Interakcie, čas strávený na stránke, metriky webových stránok: Ak návštevníci neinteragujú s webovou stránkou tak, ako by ste očakávali, môže to byť tiež indikátorom, že kľúčové slová potrebujú optimalizáciu.

2. Hľadané výrazy a vylučujúce kľúčové slová

Aby ste uspeli vo vyhľadávaní je pre vás rozhodujúce určenie najvýnosnejších kľúčových slov. Avšak pokiaľ nechcete svoje peniaze vyhadzovať zbytočne do vzduchu, je treba myslieť i na vylučujúce kľúčové slová inak nazývané aj negatívne kľúčové slová. Mnoho kampaní stojí oveľa viac peňazí, ako by ste predpokladali. Dôvodom je, že inzerenti často platia za kliknutia, ktoré nevedú k žiadnym pozitívnym výsledkom. Ak sa aj vy nachádzate v tejto situácii a cítite sa frustrovaní, nezúfajte. Existuje jednoduchý spôsob, ako to zmeniť – začnite využívať negatívne kľúčové slová. Negatívne kľúčové slová slúžia ako prevencia, ktorá sa snaží zabrániť zobrazovaniu vašej reklamy ľuďom, ktorí vyhľadávajú súvisiaci obsah s vašimi kľúčovými slovami, no nehľadajú konkrétne vaše služby.

Negatívne kľúčové slová možno rozdeliť do dvoch kategórií

  1. Proaktívne negatívne kľúčové slová/zoznamy

Vytvorte tematické zoznamy kľúčových slov, ktoré sa týkajú dielov/príslušenstva, hľadania práce, produktov/služieb, ktoré neponúkate, a mien konkurentov, pri ktorých sa nechcete zobrazovať. Napríklad povedzme, že vaša spoločnosť má na hlavnej webovej stránke prihlasovanie zamestnancov. Všimnete si, že zamestnanci, ktorí hľadajú prihlásenie pre zamestnancov, klikajú na reklamy, aby sa k nemu dostali. Toto môžete použiť na vytvorenie negatívnych kľúčových slov o možných vyhľadávaniach, ktoré sa môžu vyskytnúť, aby ste nemuseli vynakladať rozpočet PPC na vyhľadávanie zamestnancov.

  1. Reaktívne negatívne kľúčové slová

Skontrolujte hľadané výrazy spúšťajúce reklamy pre typ zhody a kľúčové slovo. Kliknutím na políčko vedľa hľadaného výrazu ho môžete podľa potreby upraviť, pridať alebo vylúčiť. Nové zoznamy negatívnych kľúčových slov môžete použiť na podobné kampane, ako proaktívne opatrenie. Zdieľané zoznamy možno v budúcnosti ľahko aktualizovať, pričom všetky kampane, ktoré zoznam zdieľajú, sa automaticky aktualizujú. Nižšie je uvedený príklad zdieľaného negatívneho zoznamu kľúčových slov, ktorého cieľom je vylúčiť vyhľadávania súvisiace s hľadaním práce, ktoré môžu spúšťať reklamy a plytvať nákladmi na kliknutie.

3. Rozpočet

Základná otázka každého ohľadom PPC je stratégia rozpočtu. Pri správe rozpočtu je potrebné nájsť ideálnu celkovú investíciu a rozdelenie kampaní pre PPC reklamy si vyžaduje zručnosť. Hoci inzerenti nastavujú mesačný rozpočet, ktorý nesmie byť prekročený, technicky sa rozpočty nastavujú na úrovni kampane pre denný rozpočet. Google zobrazuje reklamy tak, aby dosiahli čo najlepšie výsledky, takže skutočné výdavky môžu byť nižšie, alebo aj vyššie ako denný rozpočet, ale nepresiahnu denný rozpočet x počet dní v mesiaci. Preto, aj keď je dôležité sledovať výdavky, existujú kontroly, ktoré zabezpečia, že automatizácia funguje vo váš prospech. Avšak spoločnosť Google nevykonáva optimalizáciu medzi kampanami, takže je na vás, aby ste ich pravidelne optimalizovali. Lepšie fungujúce kampane by mali dostať vyššie percento rozpočtu.

Nie vždy to však platí

Nemusí to platiť v prípadoch, keď kampane na budovanie značky a zvyšovanie povedomia o značke, či iné kampane nevykazujú veľa konverzií, alebo nepotrebujú väčší rozpočet. 

4. Responzívne reklamy vo vyhľadávaní (RSA)

Responzívne reklamy vo vyhľadávaní (RSA) sú štandardným typom reklamy v službe Google Ads. Niektorí inzerenti môžu mať stále spustené predchádzajúce verzie, , preto by mali okamžite prejsť na najnovšiu verziu. RSA obsahujú až 15 nadpisov a 4 popisy,  ktoré sa automaticky kombinujú a testujú prostredníctvom umelej inteligencie Google Ads. Pri zhromažďovaní údajov vedú poznatky Googlu k hodnoteniam sily reklamy: slabá, priemerná, dobrá, alebo vynikajúca.

Okrem celkového hodnotenia reklamy sa uvádza aj hodnotenie výkonnosti jednotlivých aktív: učenie, nízke, dobré, alebo najlepšie. Keď aktívum dosiahne 500 zobrazení a reklama má viac ako 2 000 zobrazení, je čas nahradiť málo výkonné aktíva. Tieto hodnotenia môžu slúžiť ako vodítko, aby ste vedeli, ktoré aktíva potrebujú pozornosť pri optimalizácii. Používanie automatických návrhov aktív môže byť užitočné, ale používajte zdravý rozum a osvedčené postupy marketingového písania na prezentáciu funkcií, výhod, výziev na akciu atď.

5. Geografické zacielenie

Osvedčeným postupom je optimalizovať cielenie na lokalitu podľa obchodných cieľov a výsledkov výkonu. Niektorí inzerenti využívajú praktické nastavenia v platformách PPC, ktoré môžu automaticky vyberať veľké cieľové oblasti, ako je napríklad celá krajina, hoci geo-cieľovanie je k dispozícii v niekoľkých podrobnejších nastaveniach, ako napríklad štát, mestá, PSČ, okruh okolo adresy a iné.

Zvážte nasledujúce stratégie na optimalizáciu miest, kde sa vaše reklamy zobrazujú:

  • Úpravy ponúk – Nastavte ponuky podľa lokality tak, aby sa vaše ponuky zvýšili pre vyhľadávače v oblasti, ktorú chcete najviac osloviť.
  • Vrstvenie mesta nad štátom a úprava vyššej ponuky v tomto meste, aby sa uprednostnila pred zvyškom štátu.
  • Vylúčenie lokalít, v ktorých pravdepodobne nenájdete potenciálnych zákazníkov.

Nižšie, v zobrazení lokality, môžu inzerenti vidieť výkon podľa vybraného segmentu a následne analyzovať výkonnosť

Zvýšte ponuky pre vysoko produktívne lokality a zvážte zníženie ponúk pre oblasti, ktoré tak dobre nekonvertujú, alebo ich úplne odstráňte. Nezabudnite, že detailnejšie cielenie na lokalitu znižuje dosah, ale môže byť efektívnejšie. Preto je dôležité zobraziť si prehľady, aby ste si mohli pozrieť výsledky pre rôzne geografické segmenty a optimalizovať ich čo najlepšie.

6. Konverzné akcie

Po spustení GA4 nezabudnite skontrolovať svoje konverzné akcie. Tu je niekoľko vecí, na ktoré sa treba zamerať:

  • Migrujte ciele v službe Universal Analytics do GA4 
  • Potvrďte, že sledovanie konverzií funguje.
  • Potvrďte, že primárna konverzia je kľúčovým ukazovateľom výkonnosti vašej firmy (KPI).
  • Môžete pridať nové konverzné akcie, aby ste získali bohatšie informácie o výsledkoch PPC?

Zvážte rôzne konverzné akcie.

Napríklad: sledovanie nákupov, registrácií e-mailov, alebo interakcií v chate, aby ste získali úplný obraz o zapojení používateľa a jeho akciách s webovou stránkou z reklám.

Bonusový tip: Ako často optimalizovať?

Pri prvom spustení kampane je potrebné ju monitorovať každý deň, aby ste identifikovali problémy a odstránili ich v reálnom čase. Príkladom sú chyby v nastavení, alebo zamietnuté aktíva. Chcete, aby sa kampaň dostala na stabilné miesto, kde zobrazenia, kliknutia atď. vyzerajú konzistentne bez varovných signálov. Kampaň potrebuje získať údaje, preto nerobte žiadne veľké zmeny, kým nie je k dispozícii dostatok údajov na analýzu. To môže znamenať tisíce zobrazení alebo kliknutí, alebo nechať uplynúť tri až štyri týždne, v závislosti od objemu povoleného rozpočtom.

Keďže ľudia nikdy neprestávajú vyhľadávať, vždy existujú príležitosti na zlepšenie účtu prostredníctvom častých a dôsledných optimalizácií PPC. Pokiaľ si s tým neviete pomôcť, vyhľadajte odborníkov.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/ppc-optimization-ideas/215098/