Slogan “Redbull nám dáva krídla” určite poznáte určite všetci, ale poznáte aj príbeh tejto značky? Pôvodný nápoj Red Bull vyvinul v roku 1962 thajský podnikateľ Chaleo Voovidhya pod názvom Krating Daeng (Red Bull po thajsky). V roku 1982 rakúsky podnikateľ Dietrich Mateschitz navštívil Thajsko a zistil, že mu tento nápoj pomáha liečiť jet lag. Videl v ňom potenciál a preto sa spoločne rozhodli založiť spoločnosť Red Bull GmbHm a v roku 1987 uviedli na trh rakúsku verziu nápoja Red Bull, ktorý bol nasýtený oxidom uhličitým a nebol taký sladký ako pôvodná thajská receptúra. Nová receptúra si získala takmer polovicu amerického trhu s energetickými nápojmi a v niektorých krajinách až 80 % trhu. Poďme sa pozrieť ako sa im darí dnes.

Marketingová stratégia značky

Red Bull sa predáva vo viac ako 170. krajinách a je celosvetovo najpredávanejším energetickým nápojom s trhovým podielom viac ako 40 %. Spoločnosť v roku 2021 dosiahla ročný predaj viac ako 7 miliárd plechoviek a následne v roku 2022 sa na celom svete predalo celkovo až 11,582 miliárd plechoviek.

Budovanie povedomia o značke

Marketingová stratégia spoločnosti Red Bull sa zameriava na budovanie povedomia značky prostredníctvom extrémnych športov, kultúrnych podujatí a inovatívnej reklamy. Spoločnosť organizuje a sponzoruje množstvo podujatí a rôznych športovcov vrátane Formuly 1, futbalu a skateboardingu. 

Celá značka je postavená na slogane „Red Bull vám dáva krídla“, ktorý vystihuje myšlienku, že energetický nápoj zvyšuje výkonnosť a poskytuje spotrebiteľom energiu, ktorá im pomáha dosiahnuť ich ciele. Svoj nápoj prezentujú ako vysokokvalitný produkt a preto je aj jeho cena vyššia. Spotrebitelia sú ochotní zaň zaplatiť viac, kvôli jeho prestíži a dobrej povesti značky, ktorú sa im podarilo vybudovať.

Avšak ani cesta Redbullu nebola vždy jednoduchá a jeden z ich problémov bol práve kvôli ich sloganu, ktorý označili ľudia ako klamlivý. Spoločnosť si však stojí za svojím a naďaľej budujú svoju značku postavenú na ňom. 

Obsahový marketing

Red Bull je priekopníkom v oblasti obsahového marketingu. Sú známi svojimi kreatívnymi, pútavými a zážitkovými kampaňami, ktoré sa zameriavajú na rozprávanie príbehov a emocionálne prepojenia, čím posilňujú svoj slogan. Častokrát tiež distribuujú bezplatné vzorky nápojov na podujatiach, univerzitách či predajniach, čo umožňuje spotrebiteľom vyskúšať si výrobok zadarmo, predtým ako ho kúpia. 

Príbeh Red Bullu je dôkazom toho, že pokiaľ veríte v svoj produkt a idete si za svojim cieľom, tak výsledky prídu. Stačí vydržať ešte jeden deň.