Sociálne siete sú už nejaký čas v popredí digitálneho marketingu a je nepravdepodobné, že tomu v blízkej budúcnosti bude inak. Je to skvelý spôsob, ako sa firma môže spojisť s publikom a získať nových potenciálnych zákazníkov. Neustále nám pribúdajú nové platformy, funkcie a typy obsahu, ktorý môžeme so svojím publikom zdieľať. V tomto článku si predstavíme 11 typov obsahu na sociálnych sieťach a pre ktoré kanály sú najvhodnejšie.

1. Krátke video

Pokiaľ trávite čas na sociálnych sieťach, tak ste si mohli všimnúť, že krátke videá sa stali jedným z najobľúbenejších typov obsahu na sociálnych sieťach. Krátke video možno definovať ako akúkoľvek časť videoobsahu, ktorá je kratšia ako 10 minút, ale zvyčajne platí, že čím kratšie, tým lepšie. Reels videá, TikTok videá či YouTube Shorts videá sa ukázali ako veľmi efektívny formát na oslovenie publika. Krátke videá môžete použiť na dosiahnutie rôznych cieľov, či už ide o predstavenie myšlienky, produktu, alebo iba pobavenie publika.

Sociálne siete vhodné pre krátke videá

  • TikTok – Celosvetovo najpopulárnejšia platforma v oblastí videí je TikTok.
  • Instagram – Pokiaľ začnete vytvárať Reels videá na Instagrame, algoritmus vás pravdepodobne odmení.
  • YouTube – Zatiaľ čo YouTube je známejší dlhými videami, táto platforma sa tiež rozšírila o krátke videá známe pod názvom Youtube Shorts.
  • Snapchat – Snapchat upadol mierne do pozadia, najmä v našej krajine, ale pokiaľ hľadáte potenciálnych zákazníkov aj v zahraničí, tak jednoznačne zvážte využívanie tejto platformy. Aktuálne má viac ako 530 miliónov aktívnych užívateľov mesačne.

2. Dlhé video

Dlhé video je videoobsah, ktorý má 10 minút alebo viac. Aj keď tento druh videí vo svojich každodenných aktivitách na sociálnych sieťach až tak veľa nevidíte, rozhodne hrá dôležitú úlohu v marketingu značky. Dlhé video môže byť výkonným nástrojom na hlbšie rozprávanie príbehov značky či produktov. Príklad dlhého videoobsahu, ktorý možno budete chcieť využiť, sú rozhovory formou video podcastov.

Sociálne siete vhodné pre dlhé videá

Ak máte záujem o tvorbu dlhého video obsahu na sociálnych sieťach, tak YouTube je tým správnym miestom, kde s najväčšou pravdepodobnosťou nájdete svoje publikum.

3. Obsah generovaný používateľmi (UGC)

Obsah generovaný používateľmi alebo UGC je obsah vytvorený jednotlivcami, ktorí nie sú pridružení k vašej značke. Za posledné desaťročie sa tento druh obsahu stal jedným z najrozšírenejších typov obsahu na sociálnych sieťach. Využíva sa najmä na budovanie dôvery a komunity. Ľudia skôr uveria odporúčaniu od ďaľších ľudí, ako marketingu priamo od značky. 

Sociálne siete vhodné pre obsah generovaný používateľmi

Instagram je ideálnou voľbou pre zdieľanie tohto druhu obsahu. Poskytuje rôzne formáty od príbehov, karuselov až po reels videá, vďaka ktorým môžete zaujať svoje publikum.

4. Živé vysielanie

Živé vysielanie sa za poslednú dobu stalo veľmi populárnym spôsobom, ako značky komunikujú so svojimi zákazníkmi. Je to príležitosť, ako sa s vašou komunitou spojiť v reálnom čase, čo prináša autentickejší pohľad na vašu značku. 

Sociálne siete vhodné pre živé vysielanie

Instagram Live, YouTube Live a TikTok Live sú skvelými cestami pre vaše živé vysielania. Pre ktorú z nich sa rozhodnete záleží od vášho cieľového publika. 

5. Ankety a kvízy

Najlepší druh obsahu na sociálnych sieťach, ktorý zapája vaše publikum a podnecuje ho k interakcii s vašou značkou sú jednoznačne ankety a kvízy. Či už využívate funkciu ankety, alebo kladiete otvorené otázky, je to jednoduchý spôsob, ako získať užitočné informácie od vašich potenciálnych zákazníkov. Otázky sa môžu týkať napríklad vašej značky, vášho produktu/produktov, trendov v odvetví alebo dokonca toho, aký obsah by od vás vaše publikum chcelo vidieť.

Sociálne siete vhodné pre ankety a kvízy

  • Instagram – Instagram stories sú skvelým nástrojom na vytváranie ankiet aj otázok.  
  • LinkedIn – LinkedIn má špeciálnu funkciu prieskumov, ktorá je vhodná na kladenie otázok. 
  • Twitter – Twitter je skvelým miestom pre akýkoľvek druh obsahu súvisiaceho s otázkami vďaka svojej textovej povahe.
  • Facebook – Na Facebooku môžete klásť otázky napríklad v skupinách, alebo v akýchkoľvek postoch.
  • Reddit – Ak je vaša značka aktívna na Reddite, mali by ste zvážiť použitie funkcie prieskumov, alebo položenia otázky vášmu publiku.

6. Spolupráca s influencermi

Influenceri „ovládli“ sociálne siete tým, že vybudovali komunity, ktoré u nich hľadajú inšpiráciu a rady. Partnerstvo s influencermi môže zvýšiť dosah vašej značky a zviditeľniť ju. Táto spolupráca môže mať mnoho podôb, ale kľúčom k tomu, aby to bolo efektívne, je nájsť autentické a prirodzené spojenie medzi influencerom a vašou značkou.

Sociálne siete vhodné pre spolupráce s infuencermi

  • Instagram – Najlepšia voľba pre spoluprácu s influencermi je jednoznačne Instagram, nakoľko poskytuje rôzne možnosti, ako vaše partnerstvo zrealizovať.
  • TikTok – Čím ďaľej, tým viac značiek začína dávať šancu TikToku a využívajú k tomu aj influncerov či tvorcov TikTok trendov. 
  • YouTube – Jedným z veľmi populárnych partnerstiev s influencermi je práve prostredníctvom YouTube. 

7. Infografika 

Infografika sa stala jedným z obľúbených typov obsahu pre značky. Vďaka info obrázkom môžete posúvať informácie či rozprávať príbeh spôsobom, ktorý je pre publikum jasný a funguje.

Sociálne siete vhodné pre infografiku

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • LinkedIn

8. Meme obrázky

Čo by to boli sociálne médiá, keby neexistuje meme? Zábavné a relevantné obrázky, videá a textové frázy, ktoré opakujú trendovú myšlienku alebo tému, sú „chlieb a maslo“ obsahu sociálnych médií. Pri správnom využívaní vám môžu práve meme obrázky pomôcť v raste na vašich sociálnych sieťach. 

Sociálne siete vhodné pre meme obrázky

Instagram a Twitter sú obľúbenými miestami pre všetky meme obrázky. Čo sa týka vtipných video meme, tak tie môžete zdieľať na TikTok či Instagram reels. 

9. GIFy

Graphics Interchange Format, bežnejšie známy ako GIF, sú krátke videoklipy alebo animácie, ktoré sú na sociálnych sieťach veľmi obľúbené.

GIFy sa zvyčajne používajú na vyjadrenie toho, ako sa človek cíti alebo zobrazujú konkrétnu situáciu, a často sa zdieľajú ako reakcie na nejaký obsah.

Sociálne siete vhodné pre GIFy

Twitter a Facebook sú už dlhodobo skvelým miestom na využívanie GIF obrázkov, avšak už aj Instagram nedávno spustil túto možnosť v komentároch. Ak si chcete vytvoriť vlastné GIF obrázky pre svoju značku, zvážte vytvorenie profilu na GIPHY. Tu si môžete vytvoriť profil pre svoju spoločnosť, ktorý obsahuje všetky vaše súbory GIF a tie môžu využívať všetci používatelia na celom svete prostredníctvom GIPHY integrácií. 

10. Webináre a podujatia

Spojenie s publikom na sociálnych sieťach je o poskytovaní hodnotného obsahu. A čo je cennejšie ako vzdelávací webinár alebo virtuálne podujatie? Tieto typy obsahu vám umožňujú spojiť sa s vašim publikom na hlbšej úrovni a osloviť širšiu užívateľskú základňu. Zatiaľ čo webináre sú zvyčajne prezentácie, ktoré idú do hĺbky konkrétnej témy a často na nich vystupujú kľúčoví rečníci z externých organizácií, iné podujatia môžu zahŕňať čokoľvek od digitálnej konferencie až po workshop. A to všetko môže prebiehať online alebo byť vopred nahraté.

Sociálne siete vhodné pre webinár a podujatia

LinkedIn je najlepšia platforma na propagáciu a hosťovanie vašich webinárov, či podujatí. Okrem toho, že ponúka všetky funkcie, ktoré potrebujete, má aj publikum, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou hľadá vzdelávací a odborný obsah. Facebook a YouTube sú tiež užitočné platformy na organizovanie živých video podujatí.

11. Súťaže a darčeky

Ak chcete svojich sledovateľov nadchnúť a zaujať, zvážte súťaže alebo darčeky. Ponúknite im produkt zadarmo, voucher, alebo výlet, výmenou za konkrétne interakcie, ako napríklad komentár pod príspevkom, sledovanie účtu či označenie priateľa a iné.

Sociálne siete vhodné pre súťaže a darčeky

Instagram je pravdepodobne najčastejšie používanou sociálnou sieťou pre súťaže a darčeky. Môžete ich však spustiť aj na Twitteri, Facebooku, Pintereste a dokonca aj na TikToku.

Toto sú niektoré z mnohých typov obsahu na sociálnych sieťach, z ktorých si môžete vybrať. Dôležité je pochopiť, ktoré formáty pre vašu značku fungujú najlepšie a to si vyžaduje experimentovať. Odporúčame začať s niekoľkými typmi obsahu, ktoré sme spomenuli vyššie, na základe vašej celkovej obsahovej stratégie, cieľového publika a zdrojov, ktoré máte k dispozícií. Tento obsah si môžete tvoriť sami, alebo vyhľadať odborníkov, ktorí vám s tým pomôžu.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/social-media-content/492311/#close