Reklama s platbou za kliknutie (PPC) je pravdepodobne jednym z najrýchlejších spôsobov, ako nájsť nových zákazníkov a získať konverzie. Dôležitejšie ako investícia do PPC je však investícia do efektívnej správy PPC. Či už ste obchodník, ktorý s PPC len začína, alebo značka, ktorá chce investovať do správy PPC, v tomto článku sa dozviete: 

  • Čo je to správa PPC kampaní a čo všetko obnáša.
  • Prečo sa oplatí využívať správu PPC kampaní.
  • Ako vyťažiť maximum zo správy PPC kampaní.

Čo je to správa PPC kampaní?

Správa PPC je proces vytvárania, vykonávania a optimalizácie PPC kampaní podľa stratégie značky. Existuje niekoľko kľúčových bodov, ktoré je v rámci správy PPC potrebné vykonávať, aby ste dosiahli efektívne výsledky kampaní.

Čo zahŕňa správa PPC:

  • Analýza kľúčových slov.
  • Analýza publika.
  • Analýza konkurencie.
  • Identifikácia cieľových kanálov.
  • Tvorba reklamy.
  • Sledovanie a optimalizácia rozpočtu.
  • Optimalizácia vstupnej stránky.
  • Meranie výkonnosti.
  • Priebežné testovanie a optimalizácia kampane.

Analýza kľúčových slov

Cieľom analýzy kľúčových slov pre PPC kampane je identifikovať relevantné kľúčové slová s vysokou konverziou, ktoré sú v súlade s produktom alebo službou spoločnosti. Správcovia PPC kampaní zvyčajne používajú rôzne nástroje, ktoré pomáhajú pri výskume kľúčových slov. 

Nástroje, ktoré môžete využiť:

Po dokončení analýzy kľúčových slov je ďalším krokom ich usporiadanie do stručných tém pre kampane.

Analýza publika

Pri vykonávaní analýzy publika sa pokúste identifikovať kľúčové body, podľa ktorých sa čo najviac priblížite svojim potenciálnym zákazníkom.

Napríklad:

  • Pohlavie
  • Poloha
  • Vekový rozsah
  • Aké kanály používajú
  • Návyky prehľadávania

So službou Google Ads možno pomocou týchto bodov zacielit kampan priamo na ľudí podľa preferencií, čo prinesie lepšie výsledky.

Analýza konkurencie

Sledovanie konkurencie je základnou súčasťou správy PPC. Analýza konkurencie by sa mala vykonávať pravidelne. PPC marketéri môžu na túto analýzu použiť nástroje tretích strán, rovnako ako pri analýze kľúčových slov.

Pri prezeraní štatistík vašej konkurencie sa snažte sledovať nasledujúce skutočnosti:

  • Na aké kľúčové slová prihadzujú
  • Pre aké kľúčové slová sú hodnotení
  • Aké texty reklám používajú
  • Na akých kanáloch inzerujú
  • Aký rozsah rozpočtu míňajú 

Informácie o tom, ako konkurencia pristupuje k správe ich PPC kampaní vám môžu pomôcť v mnohých smeroch. Vďaka ním môžete identifikovať akékoľvek podobnosti či odhaliť medzery vo vašej súčasnej stratégii. Avšak pamätajte, že cieľom nie je byť ako vaši konkurenti, ale zostať v obraze.

Identifikácia cieľových kanálov

Po dokončení analýzy kľúčových slov, publika a konkurentov je ďalšou fázou správy PPC identifikácia cieľových kanálov. Ak majú vaše zacielené kľúčové slová veľký objem alebo záujem, Google a Microsoft Search sú skvelými miestami, kde začať. Pokiaľ chcete získať väčší dosah značky, skúste otestovať video reklamy Google na YouTube. Ak je vaša cieľová skupina aktívna na sociálnych sieťach, potom je prioritou vytvorenie reklamnej stratégie pre tieto platformy.

Tvorba reklamy

Pri vytváraní reklamy je dôležité mať na pamäti používateľov. Uistite sa, že znenie reklamy pre každú reklamnú skupinu je optimalizované pre cieľové kľúčové slová. Skúste do nadpisov zahrnúť cieľové kľúčové slová. V riadkoch popisu vyberte kombináciu prvkov, ktoré chcete otestovať, aby ste pochopili, čo u používateľov najviac funguje:

  • Výhody produktu/služby.
  • Aké problémy môže produkt/služba vyriešiť.
  • Dôkaz/recenzia alebo autorita značky.
  • Pocit nutnosti.

Nezabudnite využiť dostupné reklamné prostriedky, ako sú odkazy na podstránky, obrázky, firemné logá, akciové ceny a ďalšie.

Sledovanie a optimalizácia rozpočtu

Dôležitou súčasťou správy PPC je sledovanie a optimalizácia rozpočtu. Ak si myslíte, že sledovanie rozpočtu len zabezpečuje, aby kampane neprekročili rozpočet, tak sa mýlite. Každá kampaň a reklamný kanál budú mať rôzne denné rozpočty, stratégie ponúk, ciele a kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI). Je dôležité sledovať výkonnosť jednotlivých kampaní, aby ste nielen monitorovali rozpočet, ale podľa toho ho aj menili. Ak má niekoľko kampaní dobrú výkonnosť, ale sú obmedzené rozpočtom, nezabudnite na tieto kampane navýšiť rozpočet a naopak znížte ho pre kampane s nízkou výkonnosťou.

Optimalizácia vstupnej stránky

Strávili ste všetok tento čas a úsilie zdokonaľovaním a správou kampaní, len aby ste zistili, že používatelia nekonvertujú tak, ako ste dúfali? Optimalizácia vstupnej stránky zaisťuje, že vstupné stránky z reklám sú relevantné a optimalizované pre konverzie. Správna vstupná stránka by mala zodpovedať špecifickým potrebám používateľa na základe jeho vyhľadávania a zámeru. Nákup by mal byť čo najviac plynulý, nielen z pohľadu funkčnosti a ľahkého ovládania stránky, ale aj z rýchlosti stránky.

Meranie výkonnosti

Výkon PPC by sa mal vždy merať od začiatku. Umožňuje vám identifikovať, čo funguje, čo nie a kde je potrebné vykonať zmeny. Ako súčasť správy PPC by malo byť meranie výkonnosti zakorenené v cieľoch spoločnosti. Tieto môžu zahŕňať:

  • Cena za akvizíciu.
  • Konverzný kurz.
  • Návratnosť investícií.
  • Výnosy.

Priebežné testovanie a optimalizácia kampane

Keď sú kampane nastavené a spustené, je potrebné ich nechať, aby sa učili. Súčasťou proaktívnej správy PPC je však testovanie prvkov kampane. Môže to zahŕňať testovanie položiek, ako sú:

  • Reklamné texty
  • Vstupné stránky
  • Stratégie ponúk
  • Publikum

TIP: Nesnažte sa testovať príliš veľa vecí naraz. Testovanie jedného prvku po druhom je najlepšou cestou na pochopenie toho, čo má aký vplyv.

Prečo sa oplatí využívať správu PPC?

Ak míňate akékoľvek množstvo peňazí na PPC reklamu, je potrebný určitý druh správy PPC. Toto je možné vykonať niekoľkými spôsobmi:

Predtým, ako sa ponoríme do toho, ako vybrať najlepšiu možnosť, pozrime sa na niektoré z hlavných výhod správy PPC.

1. Správa PPC šetrí peniaze

Z dlhodobého hľadiska, dobre prevedená stratégia správy PPC, pri pravidelnom sledovaní a optimalizácii kampaní šetrí peniaze. Pokial kampane spustíte a necháte voľne bežať, pravdepodobne len vyhodíte investované peniaze do vzduchu. Efektívna správa PPC vám pomôže nielen ušetriť, ale hlavne zarobiť peniaze.

2. Správa PPC šetrí čas

Najať niekoho na správu PPC vám umožní zamerať sa na iné projekty alebo oblasti rastu.

Testovanie hypotéz prostredníctvom PPC kampaní zvyčajne prináša výsledky rýchlejšie ako ktorýkoľvek iný kanál – čo umožňuje rýchlejšiu akciu.

3. Správa PPC pomáha rozširovať ďalšie kanály

Nie je žiadnym tajomstvom, že investícia do PPC reklamy umožňuje značkám rýchlejší rast. PPC môžete použiť na pomoc pri získavaní informácií pre iné kanály, ako je napríklad SEO. Ak je vaša značka vo vysoko konkurenčnom odvetví, presun určitého úsilia v oblasti SEO do týchto špecializovaných oblastí by mohol byť plodný pre celkový rast podnikania. Investície do PPC reklamy navyše môžu časom pomôcť zlepšiť rozpoznanie značky, čo môže časom pomôcť znížiť závislosť od iných platených reklám.

Ako vyťažiť maximum zo správy PPC kampaní?

Ako už bolo spomenuté vyššie, existujú dva bežné spôsoby správy PPC: vlastná správa a prenájom agentúry. Pozrime sa na rozdiely medzi jednotlivými metódami, aby sme určili, ktorá je pre vašu spoločnosť najlepšia.

Vlastná správa PPC

Najatie interného PPC manažéra znamená, že pracuje priamo pre spoločnosť, zvyčajne na základe mzdy. Najväčšie náklady na internú správu PPC zvyčajne predstavujú udržiavanie vhodného personálu. V závislosti od potrieb môže byť jednotlivec najatý špeciálne na správu PPC alebo na rôzne marketingové úlohy. 

PPC správa cez agentúru

Druhou možnosťou je najať si špecializovanú agentúru na správu PPC. Agentúra sa zvyčajne postará o väčšinu, ak nie všetky komponenty vašej PPC reklamy. Je však dôležité mať počas spolupráce s vybranou agentúrou úzky kontakt, aby sa zabezpečilo zdieľanie jasnej komunikácie a cieľov.

Ktorá možnosť je pre vás ideálna?

Obe z možností majú svoje výhody aj nevýhody. Rozhodnutie, ktorou cestou sa vydať, je individuálne pre každú spoločnosť, no je potrebné pamätať na niekoľko kľúčových oblastí, aby ste zo správy PPC vyťažili maximum.

  • Preukázaná odbornosť- Urobte si prieskum daného jednotlivca alebo agentúry. Hľadajte referencie klientov, publikované prípadové štúdie a odvetvia, v ktorých pracovali. Uistite sa, že ich znalosti z odvetvia zodpovedajú potrebám vašej spoločnosti. 
  • Znalosť PPC platforiem- Nájsť niekoho, kto pozná výhody a nevýhody PPC platforiem, je kľúčové. Nezabudnite si overiť ich znalosti o rôznych platformách.
  • Zmes stratégie a realizácie- Vaše zdroje na správu PPC by mali nielen vedieť, ako používať platformy, ale mali by tiež zabezpečiť, aby ich stratégia bola v súlade so správnymi kampaňami.
  • Transparentnosť a komunikácia- Jasná a láskavá komunikácia je nevyhnutná v každom profesionálnom partnerstve. Uistite sa, že ich čas odozvy je prijateľný aj pre vaše potreby.

Od počiatočného prieskumu a nastavenia až po optimalizáciu kampaní je správa PPC dôležitá pre krátkodobý a dlhodobý úspech každej kampane. Výber správnej voľby človeka, alebo agentúry na správu PPC si vyžaduje čas a úsilie, no treba ho vnímať ako investíciu do celkového rastu spoločnosti.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/ppc-management/492800/#close