Spoločnosť, ktorá začala v 60. rokoch minulého storočia, ako malý dovozca japonskej bežeckej obuvi a v súčasnosti dosahuje ročný obrat viac ako 40 miliárd USD a zamestnáva viac ako 70 000 ľudí na celom svete. Nike.

Vznik spoločnosti

V roku 1962 sa Phil Knight, zakladateľ spoločnosti Nike a bývalý atlét, vrátil zo svojej cesty okolo sveta, kde hľadal sám seba a prišiel s bláznivým nápadom predávať športovú obuv každému Američanovi. Jeho láska k Japonsku spôsobila, že sa rozhodol najprv doviezť niekoľko topánok od značky Onitsuka Tiger. Presvedčil spoločnosť, aby mu umožnili distribuovať svoju obuv v USA pod značkou „Blue Ribbon Sports“ a tak začal predávať topánky z kufra svojho auta. Využil tiež pomoc svojho bývalého trénera Billa Bowermana, ktorý experimentoval s navrhovaním a vylepšovaním bežeckej obuvi, ktorá sa stala medzi bežcami populárnejšou. V roku 1971 spoločne uviedli na trh vlastnú značku Nike, pomenovanú po gréckej bohyni víťazstva.

Marketingové kampane

Prvé roky existencie Nike boli veľmi náročné. Spoločnosť čelila konkurencii obrovských značiek ako Adidas, Puma, a mnohým finančným či právnym problémom a sporom. Niky sa však nevzdali a neustále podnikali kroky, aby dosiahli svoje ciele. Využili inovatívne marketingové kampane, podporu celebrít a strategické partnerstvá so športovcami či športovými ligami, aby sa spoločnosť Nike stala kultúrnou ikonou. A tak sa aj podarilo. Všetci dnes poznáme ich ikonický slogan „Just Do It“ a rovnako tak aj legendárne tenisky Air Jordan.

Spoločnosť Nike sa dobre prispôsobuje neustále sa meniacim trendom a dynamickým technológiám bez toho, aby stratila svoju základnú identitu a posolstvo značky. Ich prístup je zameraný na spotrebiteľa. Svojim zákazníkom predávajú výhody svojich produktov a to, ako im môžu uľahčiť život prostredníctvom príbehov. Samotná kampaň „Just Do It“ rozpráva príbehy, ktoré povzbudzujú a inšpirujú ľudí k dosiahnutiu ich športových cieľov. Autentické príbehy budujú dôveru a silné spojenie so značkou. Týmto poskytli svojim zákazníkom pridanú hodnotu namiesto toho, aby len predávali svoj produkt.

Príbeh spoločnosti Nike je dôkazom toho, že aj aj tie najúspešnejšie spoločnosti začínajú v malom, čelia výzvam a musia sa neustále prispôsobovať meniacim sa trhom a potrebám zákazníkov. Pokiaľ máte jasnú víziu a ciele, stačí vydržať ešte jeden deň a výsledky sa ukážu.