Firma, ktorú založil v roku 1938 Lee Byung-Chul, ako malú spoločnosť zaoberajúcu sa predajom sušených rýb a dnes je na 2. mieste v celosvetovom rebríčku najväčších spoločností vyrábajúcich spotrebnú elektroniku. Samsung Electronics.

V roku 1969 sa kórejská spoločnosť Samsung rozhodla vstúpiť do elektronického priemyslu a začali vyrábať lacné televízory pre firmu Sanyo. Vtedy však došlo k zlyhaniu pre ich nízku kvalitu a nespokojnosť zákazníkov. To bol zlomový bod, kedy pochopili, že potrebujú novú stratégiu, inak to bude znamenať ich pád.

Marketingová stratégia

Rozhodli sa výrazne investovať do technických inovácií a výskumu na vývoj nových produktov atraktívnych pre zákazníkov po celom svete. Ich cieľom bolo vybudovať imidž Samsungu ako vysokokvalitnej značky. Keď spoločnosť uvedie na trh nový smartfón, ocení ho najvyššou cenou, ktorú sú zákazníci ochotní zaplatiť. Postupom času, keď sa ošiaľ vytratí a konkurenti uvedú na trh identické výrobky, automaticky znížia ceny pomocou konkurenčnej stratégie, aby si udržali podiel na trhu. 

Na propagáciu využívajú kombináciu tlačených a digitálnych reklám, obsahového marketingu a rôznych podujatí. Aj keď majú najväčšie meno na ázijskom trhu, vo veľkej miere sa spoliehajú aj na americký, kde roku 2021 vynaložili na reklamu 2,3 miliardy dolárov.

Napriek ťažkostiam, ktoré priniesla pandémia nám spoločnosť ukázala svoju silu. V roku 2020 sa ich tržby pohybovali v celkovej výške viac ako 210 miliárd dolárov. Čistý príjem po zohľadnení všetkých nákladov? Neuveriteľných 23 miliárd dolárov.

Avšak ani ich cesta nebola jednoduchá. V histórií výroby majú niekoľko chybných mobilných zariadení, ako vybuchujúci Galaxy Note 7 či nefunkčný skladací telefón. Okrem toho na nich spoločnosť Apple podala žalobu za porušenie patentových práv a vedú tiež spory s ďalšími konkurentmi pre krádeže dizajnu. Nič z toho ich však neodradilo. 

Samsung Electronics je dôkazom toho, že aj keď to nie vždy bude jednoduché, dôležité je nevzdať sa, vydržať ešte jeden deň a výsledky sa ukážu.