Spoločnosť Google oznámila septembrovú aktualizáciu Helpful Content Udpate 2023, ktorá obsahuje dve dôležité zmeny v hodnotení stránok. Aktualizácia by mala uvoľňovať obsah generovaný umelou inteligenciou a zároveň varovať pred obsahom tretích strán hosteným na webových stránkach, alebo ich subdoménach. Spoločnosť Google tiež pridala odporúčania, čo robiť, ak stránka po aktualizácii užitočného obsahu stratila návštevnosť.

Systém hodnotenia užitočného obsahového marketingu

Spoločnosť Google má systém nazývaný systém užitočného obsahového marketingu, ktorý podporuje kvalitný obsah a znižuje prítomnosť obsahu, ktorý nie je považovaný za užitočný, vo vyhľadávaní. Prezentujú ho ako systém, ktorý funguje popri všetkých ostatných systémoch, ktoré spoločne hodnotia webové stránky. Tento systém sa zameriava predovšetkým na identifikáciu signálov kvality, ktoré zodpovedajú užitočnému obsahu.

O čom je septembrová aktualizácia užitočného obsahu?

Spoločnosť Google pridala usmernenia v troch oblastiach:

  1. Uvoľnenie pokynov týkajúcich sa obsahu generovaného umelou inteligenciou
  2. Hosťovanie obsahu tretích strán na subdoménach
  3. Poskytnutie ďalších pokynov, čo robiť, ak vaša stránka stratí návštevnosť v dôsledku aktualizácie obsahového marketingu

Google uvoľňuje pokyny pre obsah generovaný umelou inteligenciou

Predchádzajúce pokyny spoločnosti Google týkajúce sa strojovo generovaného obsahu zdôrazňovali, že systém užitočného obsahu uprednostňuje obsah vytvorený ľuďmi. Táto časť usmernenia je však odstránená, čo signalizuje zmenu v postoji spoločnosti Google k obsahu umelej inteligencie.

Pôvodný návod od Google:

„Systém užitočného obsahu vyhľadávania Google generuje signál, ktorý používajú naše automatizované systémy hodnotenia, aby sa zabezpečilo, že ľudia uvidia iba originálny a užitočný obsah napísaný ľuďmi, pre ľudí, vo výsledkoch vyhľadávania.“

Aktualizovaný návod od Google:

„Systém užitočného obsahu vyhľadávania Google generuje signál, ktorý používajú naše automatizované systémy hodnotenia, aby sa zabezpečilo, že ľudia uvidia originálny a užitočný obsah vytvorený pre ľudí vo výsledkoch vyhľadávania.“

Obsah tretích strán na hlavnej webovej stránke, alebo v subdoménach

Existuje dlhodobý trend hosťovania obsahu tretích strán na hlavnej časti webovej stránky alebo na subdoméne. Príkladom sú webové stránky spravodajských médií, ktoré hosťujú obsah partnerských kreditných kariet tretích strán na subdoméne. Myšlienkou týchto stratégií môže byť, že niektoré z hodnotiacich schopností hlavnej stránky by pomohli lepšiemu hodnoteniu obsahu subdomény. Aktualizácia užitočného obsahového marketingu od spoločnosti Google zo septembra 2023 priniesla zmenu, ktorá môže negatívne ovplyvniť webové stránky, ktoré kdekoľvek na svojich stránkach hosťujú obsah tretích strán.

V novej aktualizácii užitočného obsahového marketingu sa odporúča:

„Ak na svojej hlavnej stránke, alebo vo svojich subdoménach hosťujete obsah tretej strany, uvedomte si, že takýto obsah môže byť zahrnutý do signálov, ktoré generujeme na celom webe, ako je napríklad užitočnosť obsahu. Z tohto dôvodu, ak je tento obsah do značnej miery nezávislý od účelu hlavnej stránky, alebo je vytvorený bez zapojenia primárnej stránky, odporúčame, aby bol zablokovaný pred indexovaním spoločnosťou Google.“

Tvorcovia obsahu by mali brať toto usmernenie vážne, najmä tú časť, ktorá sa týka relevantnosti obsahu pre hlavný účel stránky.

Usmernenia pre samohodnotenie užitočného obsahu

Google uskutočnil zmeny v usmerneniach na samohodnotenie užitočného obsahu s názvom vytváranie užitočného, relevatného obsahu pre ľudí. Do aktualizovaného usmernenia boli pridané nasledujúce usmernenia:

1. Zahrnutie slova „preskúmané“, pričom zvyšok vety zostáva rovnaký:

Je tento obsah napísaný, preskúmaný, alebo recenzovaný odborníkom či nadšencom, ktorý preukázateľne dobre pozná danú tému?

2. Nový doplnok k návodu, ktorý sa týka predstierania aktualizácie stránky:

Meníte dátum stránok, aby vyzerali aktualizované, hoci sa ich obsah podstatne nezmenil?

3. Posledný dodatok sa tiež týka predstierania aktualizácie stránky:

Pridávate veľa nového obsahu, alebo odstraňujete veľa staršieho obsahu najmä preto, že veríte, že to pomôže celkovému umiestneniu vo vyhľadávaní tým, že vaša stránka bude nejakým spôsobom vyzerať „aktualizovane? Nie nebude.

Nový návod k aktualizácií užitočného obsahového marketingu od Google

Spoločnosť Google pridala návod, ako obnoviť stránku, ak by bola ovplyvnená akoukoľvek aktualizáciou užitočného obsahu. Nový odsek pridaný do dokumentácie odporúča identifikovať nevhodný obsah a odstrániť ho, alebo nahradiť.

Pokyny od Googlu:

„Ak ste si všimli zmenu v návštevnosti, o ktorej sa domnievate, že môže súvisieť s týmto systémom, mali by ste svoj obsah zhodnotiť a opraviť, alebo odstrániť akýkoľvek druh obsahu, ktorý sa vám zdá byť neužitočný. Google pomocník vám pomôže, ako vytvoriť užitočný a spoľahlivý obsah pre ľudí, a nájdete tam odpovede na otázky, ktoré môžete použiť na sebahodnotenie svojho obsahu. Prečítajte si túto dokumentáciu a vytvorte užitočný obsah.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-september-2023-helpful-content-update-changes-to-the-algorithm/496454/#close