Hermès International, spoločnosť, ktorá má vo svete luxusu ikonické postavenie, v súčasnosti prevádzkuje 311 predajní po celom svete a má viac ako 15 000 zamestnancov. Thierry Hermès založil spoločnosť v roku 1837, ako dielňu na výrobu postrojov v Paríži. S postupom času pridávali ďalšie produkty, ako oblečenie, kožené výrobky, atď. až v 30. rokoch 20. storočia spoločnosť nadviazala prvú spoluprácu s obchodným domom v New Yorku. V tom čase bolo zavedené aj ich ikonické logo s konským vozíkom a charakteristické oranžové škatule.

Marketingová komunikačná stratégia

Cieľom Hermés bolo vždy zostať „ultra prémiovým luxusom“, ktorý si môže dovoliť len veľmi málo ľudí a nie je ľahko dostupný. Na tomto postavili aj celú filozofiu značky. Práve kvôli zásadam „kvalita“ a „rafinovanosť“ sa vždy vyhýbali masovej výrobe a kreatívny riaditeľ Pierre-Alexis Dumas dodnes podpisuje každý jeden výrobok Hermès predtým, ako opustí dielňu, čo dokazuje záväzok spoločnosti k najvyššej kvalite.

V priebehu času spoločnosť začala rozširovať svoje renomé tým, že nadviazala strategické spolupráce s “veľkými hráčmi”, ktorí napomáhajú k zviditelneniu ich kolekcií, čoho sa držia dodnes. Majú tiež kategóriu služieb, ktorá pracuje na zákazku pre veľmi bohatých jednotlivcov. Ide o šikovnú stratégiu rozšírenia viditeľnosti a tiež jej zakotvenia v životnom štýle bohatých. Bývalý generálny riaditeľ Patrick Thomas raz poznamenal: „Luxusný priemysel je postavený na paradoxe: čím je značka žiadanejšia, tým viac sa predáva, ale čím viac sa predáva, tým menej sa stáva žiadanou“. Jeho výrok úplne vystihuje ich stratégiu.

Hoci každý ich výrobok má svoj osobitný názov, celkový názov Hermès tvorí jadro všetkých marketingových a komunikačných stratégií. Jediným výrobkom, ktorý môže pravdepodobne stáť samostatne bez akejkoľvek podpory názvu Hermès, je ich legendárna kabelka Birkin. Z hľadiska marketingu sa spoločnosť Hermès považuje za veľmi inovatívnu organizáciu a vo všetkých svojich kampaniach využívajú obsahový marketing pútavým spôsobom. Príkladom je aj online virtuálny obchod lamaisondescarres.com, vytvorený v spolupráci s AKQA, ktorý umožňuje návštevníkom preskúmať rôzne miestnosti virtuálneho domu, ktorý obsahuje viac ako 600 modelov Hermès, na ktoré možno kliknúť a zakúpiť. Vyvinuli tiež dve aplikácie – Silk Knots, ktorá vás učí, ako si rôznymi spôsobmi uviazať šály a Parcel Manager, ktorá poskytuje online nakupujúcim väčší prehľad o ich zásielkach. Výrazne investujú do televíznej reklamy, novín, online videí a online vizuálov na propagáciu rôznych kolekcií. Je tiež známe, že vo svojej reklame využívajú veľa humoru a ich kampane sú naozaj kreatívne.

Hermès je bezpochyby mimoriadne úspešným modelom. Vďaka obmedzenej distribúcii, exkluzivite a kontrolovanému marketingu zaznamenáva spoločnosť ako celok a mnohé kategórie jej výrobkov pravidelne dvojciferný medziročný rast. To je dôkazom, že stačí vydržať ešte jeden deň a výsledky sa ukážu.