Obsahový marketing sa stáva čoraz obľúbenejšou súčasťou marketingových stratégií. Zatiaľ čo mnohé väčšie organizácie si rýchlo osvojili stratégie obsahového marketingu, menšie podniky často podceňujú jeho potenciál, alebo si nie sú isté jeho významom pre svoju činnosť. Platí to najmä vzhľadom na úroveň úsilia a času, ktoré si vyžaduje tvorba obsahu v mnohých jeho formách; od blogov a príspevkov na sociálnych sieťach až po podcasty či videá. Správanie spotrebiteľov a algoritmy vyhľadávačov sa však neustále vyvíjajú a obsahový marketing sa stáva nenahraditeľným aspektom celkového úspechu vášho podniku a môže tiež odlíšiť vašu firmu od konkurencie. Ak sa samozrejme robí správne. Poďme sa pozrieť, prečo je stratégia obsahového marketingu pre podniky kľúčová a ako ju správne implementovať. 

Prečo firmy potrebujú obsahový marketing?

Bez ohľadu na veľkosť podniku existujú faktory, ktoré môže obsahový marketing pozitívne ovplyvniť pre tých, ktorí sú ochotní a schopní ho použiť.

Vytvorenie autority

Obsahový marketing ponúka firmám možnosť postaviť sa ako autorita v daných odvetviach a komunitách. Vytváraním hodnotného a informatívneho obsahu môžu podniky prezentovať svoje odborné znalosti  a poskytovať riešenia na problémy svojich zákazníkov. Vytvorenie autority si prirodzene vyžaduje vytváranie vysokokvalitného obsahu, ktorý chcú zákazníci čítať, lajkovať a zdieľať. Hoci na vybudovanie autority je potrebný  čas a trpezlivosť, podnikom, ktoré sa stanú zdrojom odpovedí na otázky zákazníkov, sa to vyplatí.

Zlepšenie online viditeľnosti

Organická viditeľnosť vo vyhľadávaní je kľúčom k dlhodobému úspechu každého podniku. Majitelia malých podnikov si uvedomujú dôležitosť zobrazovania sa vo výsledkoch vyhľadávania, keď ich zákazníci hľadajú ich služby. Obsahový marketing zohráva kľúčovú úlohu pri optimalizácii pre vyhľadávače (SEO), pretože Google a ostatné vyhľadávače odmeňujú E-E-A-T (Experience, Expertise, Authority, and Trustworthiness), ktoré dokáže vytvoriť. Vytváraním vysokokvalitného obsahu bohatého na kľúčové slová, ktorý rezonuje s cieľovou skupinou, môžu miestne podniky zlepšiť svoje pozície vo vyhľadávači.

Zvyšovanie organickej návštevnosti a konverzie

Organické vyhľadávanie je cenným zdrojom návštevnosti pre každý podnik, pretože má tendenciu konvertovať vo väčšej miere ako návštevnosť z iných kanálov. Ako bolo uvedené vyššie, prostredníctvom úsilia o obsahový marketing môžu podniky vytvárať obsah zameraný na relevantné kľúčové slová a reagujúci na potreby zákazníkov, čím si budujú autoritu, zvyšujú svoju viditeľnosť a tiež organickú návštevnosť svojich webových stránok. 

Budovanie vzťahov so zákazníkmi

Efektívny obsahový marketing umožňuje miestnym podnikom nadviazať kontakt so zákazníkmi a budovať s nimi trvalé vzťahy. Príspevky na sociálnych sieťach, newsletter či iné formy obsahu sa dajú použiť na podporu obojstrannej komunikácie. Reagovanie na komentáre a otázky zákazníkov dokazuje, že podniku záleží na jeho zákazníkoch, čím sa posilňuje lojalita a podporuje opakovaný obchod. Recenzie budujú autoritu a vytvárajú dôveru. Nikdy nie je na škodu dať svojim spokojným zákazníkom pocit výnimočnosti tým, že ich postavíte do centra pozornosti.

Starostlivosť o predajný lievik

Obsahový marketing umožňuje podnikom viesť potenciálnych zákazníkov cez predajný lievik. Prispôsobením obsahu rôznym fázam cesty kupujúceho môžu firmy prilákať potenciálnych zákazníkov, v prípade potreby ich vychovávať informačným obsahom a nakoniec ich premeniť na platiacich zákazníkov. Vzdelávací obsah, porovnania produktov a konkrétne príbehy zákazníkov sú príklady obsahu, ktorý môže potenciálnych zákazníkov posunúť bližšie k rozhodnutiu o kúpe tým, že ich podporí odpoveďami na otázky, ktoré môžu mať.

Ako správne implementovať obsahový marketing?

Po tom, ako sme si vytvorili predstavu o tom, „prečo“ je obsahový marketing pre podniky potrebný, často sa naskytá otázka, „ako“ môžu podniky implementovať účinné stratégie obsahového marketingu popri každodennom chode podniku?

Spoznajte a vybudujte si svoje cieľové publikum

Pochopenie cieľového publika je prvým krokom každej úspešnej stratégie obsahového marketingu. Firmy by mali identifikovať svojich cieľových zákazníkov, ich preferencie, záujmy a platformy, kde sa nachádzajú. Tieto informácie vám pomôžu k vytvoreniu obsahu “na mieru” pre vaše publikum. Obsah zdieľaný do prázdna nebude čítaný, lajkovaný ani zdieľaný.

Vypracujte obashový plán

Pri obsahovom marketingu je kľúčová konzistentnosť. Miestne podniky by si mali vytvoriť premyslený obsahový plán vrátane obsahového kalendára, náčrtu typov obsahu, ktorý sa bude vytvárať, platforiem, na ktorých sa bude zdieľať, a cieľového harmonogramu publikovania.

Vytvorte „svoj“ jedinečný obsah

Ak sa teda obsahový marketing stal takým dôležitým, že ho začínajú robiť všetci, ako sa majú miestne podniky odlíšiť svojím obsahom od všetkých ostatných? To je určite jedna z výziev obsahového marketingu. Každý podnik by sa mal podľa možností zamerať na zdieľanie svojich príbehov a perspektív. Využívajte tiež rôzne formáty obsahu. Niektorí čitatelia preferujú videá, iný zas obrázky. Pokiaľ chcete uspokojiť širšie publikum, mali by ste vyskúšať rôzne druhy obsahu.Môžete využívať blogy, prípadové štúdie, videá, podcasty alebo iné formáty. Týmto spôsobom udržíte svoje publikum v pozornosti. 

Využívajte sociálne médiá

Platformy sociálnych médií môžu byť silným nástrojom na zdielanie obsahu a zapojenie zákazníkov. Spolupráca s miestnymi influencermi alebo doplnkovými podnikmi môže pomôcť rozšíriť váš dosah a dôveryhodnosť vášho podniku. Okrem toho môže spolupráca predstaviť podnik novým demografickým skupinám, čím sa zvýši návštevnosť a online interakcie. Sociálne médiá sú v skutočnosti o budovaní komunity. Zdieľanie autoritatívneho a zábavného obsahu, komunikácia so sledovateľmi a realizácia súťaží alebo propagačných akcií na sociálnych sieťach môže zvýšiť povedomie o značke a podporiť lojálnu zákaznícku základňu.

Monitorovanie a analýza výkonnosti

Posledným krokom každej efektívnej stratégie obsahového marketingu je monitorovanie výkonnosti, ktoré umožňuje neustále zlepšovanie a pochopenie návratnosti investícií (ROI). Miestne podniky by mali sledovať kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI), ako je návštevnosť webových stránok (najmä organická), miera konverzie, zapojenie na sociálnych sieťach a spätná väzba od zákazníkov. Tieto údaje vám môžu poskytnúť cenné informácie o tom, aký obsah má u cieľového publika dobrý ohlas a ktoré oblasti je potrebné zlepšiť.

Získajte pomoc podľa potreby

Výzvou pre mnohé podniky, ktoré zvažujú obsahový marketing alebo digitálny marketing vo všeobecnosti, je čas, úsilie a know-how potrebné na plánovanie a realizáciu týchto typov stratégií. Našťastie, rast v týchto oblastiach zaznamenal podobný prílev nástrojov obsahového marketingu (vrátane nedávneho nárastu možností umelej inteligencie, ako je napríklad ChatGPT) a podpory digitálnej agentúry založenej na skúsenostiach. 

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/why-local-businesses-need-to-worry-about-content-marketing/492304/#close