Veľa firiem v roku 2022 zmenilo svoju stratégiu z tradičného marketingu na digitálny marketing, a preto mať dobrú digitálnu marketingovú stratégiu je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.

Ciele, ktoré môžete dosiahnuť kvalitnou stratégiou:

  • Zvýšiť viditeľnosť vašej značky a autoritu zapojením sledovateľov.
  • Pochopiť vašu cieľovú skupinu.
  • Ušetriť čas aj peniaze.
  • Získať nových potenciálnych zákazníkov.
  • Sledovať výkon.
  • Zvýšiť potenciál návratnosti investícií.
  • Mať náskok pred svojimi súpermi.
  • Definovať svoje výhody, nevýhody, príležitosti a nebezpečenstvá.

5 efektívnych stratégií digitálneho marketingu:

Pod’me si predstaviť niektoré osvedčené stratégie digitálneho marketingu, ktoré vám môžu pomôcť pri plánovaní efektívnej digitálnej marketingovej kampane.

1. Obsahový marketing

Dajte si záležať na poskytovaní hodnotného obsahu, aby ste získali vysoké zapojenia a vybudovali si tak dôveru. Digitálna marketingová stratégia, ktorej chýba efektívny obsah, je odsúdená na neúspech. Vytvárajte obsah podľa toho, čo ľudia požadujú. Spotrebiteľom sa prostredníctvom obsahu ukáže, ako môžu vaše produkty a služby zlepšiť kvalitu ich života. Obsahový marketing zvyšuje počet návštevníkov vašich webových stránok, čo vedie k predaju.

Najúčinnejšie typy obsahu:

Video

Video je vynikajúcim nástrojom na zobrazenie účelu značky a aj na inšpiráciu spotrebiteľov k nákupu produktov alebo služieb. Okrem toho nedávna analýza Statista predpovedá, že sledovanosť digitálneho videa dosiahne do roku 2023 3,48 miliardy.

 

Blog

Ľudia už tradične využívajú blogovanie na vyjadrenie svojich myšlienok na určité témy, no v posledných rokoch sa to stalo kľúčovou komunikačnou platformou aj pre firmy. Blogy sú výkonným druhom dlhodobého obsahu, ktorý je ideálny pre firmy, ktoré sa zaoberajú špecifickými témami. Ak ľudia hľadajú informácie o tom, čo robíte, blog je perfektný spôsob, ako im poskytnúť to, čo potrebujú, a zároveňľ si aj vybudovať dôveru. Finančné a profesionálne služby, ako je vylepšenie domácnosti, automobilový priemysel a softvér, sú príkladmi firiem, ktorým môže blogovanie výrazne prospieť.

2. SEO/marketing vo vyhľadávačoch

SEO slúži ako základ pre všetky vaše marketingové stratégie. Keď je SEO pohonnou silou vášho marketingového plánu, všetko vaše úsilie bude smerovať k rovnakému cieľu. Ciele SEO kampane často zahŕňajú zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok s cieľom vytvoriť priaznivú používateľskú skúsenosť, generovať potenciálnych zákazníkov a zvýšiť mieru konverzie. Používatelia s väčšou pravdepodobnosťou navštívia váš web ako web vášho konkurenta, ak vaše SEO efektívne umiestni váš web na začiatok vyhľadávania.

Zjednodušene povedané, SEO úspešne pomáha vašej spoločnosti tým, že robí nasledovné:

  • Zvýšenie návštevnosti webových stránok.
  • Rozvíjanie autority a dôveryhodnosti.
  • Zvýšenie viditeľnosti pre široké publikum a ďalšie.

Druhy SEO:

SEO nie je ľahká úloha, na jeho zvládnutie je potrebné veľa učenia a skúseností. Tu sú typy SEO, na ktoré sa musíte konkrétne zamerať.

On-page SEO

On-page SEO odkazuje na interné postupy na stránke, ktoré pomáhajú zlepšiť hodnotenie a viditeľnosť. Pri zlepšovaní SEO na stránke majte na pamäti nasledujúce kľúčové veci: prieskum kľúčových slov, obrázky, meta popis, atď.

Off-page SEO

Off-page SEO, tiež známe ako externá prax, vynakladá úsilie mimo vašej webovej stránky na zlepšenie vyhľadávacích stránok. Budujte spätné odkazy z iných webov, aby ste informovali vyhľadávače, že váš web je kvalitnejší a dôležitejší v off-page SEO.

Technické SEO

Posledným druhom je technické SEO, ktoré vám môže pomôcť optimalizovať indexovanie vášho webu, indexové prehľadávanie stránok, výkonnosť webu, bezpečnosť, rozloženie webu atď. Najdôležitejšiu úlohu zohráva pri zlepšovaní viditeľnosti stránky.

3. Marketing na sociálnych sieťach

Marketing na sociálnych sieťach vám uľahčí viacero vecí. Konkrétne vám dáva možnosť prilákať zákazníkov, identifikovať ich potreby a nakoniec uspokojiť ich túžby. Sociálne siete sú kľúčové pre zdieľanie informácií a budovanie reputácie. Pred rozhodnutím o kúpe používa 54 % zákazníkov sociálne siete na zhromažďovanie informácií o produktoch a službách vašej značky. 

Ideálne sociálne siete pre digitálnych marketérov:

  • Pri vývoji vašej marketingovej stratégie je dôležité, aby ste ako digitálny marketér premýšľali o tom, ktoré platformy sociálnych médií budú najefektívnejšie a najvhodnejšie pre vás.

  1. Facebook

Facebook je najobľúbenejšou platformou na budovanie značky s 2,96 miliardami aktívnych používateľov mesačne.

  1. YouTube

YouTube má takmer 2,1 miliardy používateľov, čo z neho robí druhú najaktívnejšiu sociálnu platformu. YouTube používa približne 79 % používateľov internetu.

  1. Instagram

Instagram je dobrá platforma pre obchodníkov na rozvoj značky. Instagram, ktorý je založený na vizuáloch, je platforma, ktorá vám môže pomôcť vytvoriť identitu vašej značky. Ak chcete byť úspešní na Instagrame, musíte byť konzistentní. Na automatizáciu uverejňovania môžete použiť rôzne plánovače príspevkov na Instagram.

  1. TikTok

TikTok už za posledný rok prekonal Instagram ako najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť. Aplikáciu obľubuje mladšia generácia a starší diváci mesiac čo mesiac pribúdajú. TikTok je platforma pre digitálnych marketingových pracovníkov, ktorí sa snažia maximalizovať organický dosah v krátkom čase.

  1. Twitter

Twitter je známy ako „Mikro-blogovacia stránka“. Twitter je výkonný nástroj pre správnu interakciu a rast značky. Twitter využíva v marketingovej stratégii až 65 % marketérov.

4. E-mailový marketing

Podľa Campaign Monitor až 57 % firiem používa e-mailový marketing ako svoju primárnu marketingovú stratégiu. E-mailový marketing je dobré využívať na vybudovanie silného vzťahu medzi vašou firmou a zákazníkmi. Ak chcete správne predávať svoju značku, musíte si najprv vytvoriť zoznam e-mailov. To by malo zahŕňať všetkých klientov, ktorým chcete zasielať newslettery. Registračný formulár na webovej stránke spoločnosti je pre nich najefektívnejším spôsobom získavania kontaktov. Ľudia vám ponúknu svoje e-mailové adresy výmenou za niečo, čo si cenia. Môže to zahŕňať napríklad tipy, zľavový kód, informácie alebo návody.

5. Podcasting

Vytvorenie podcastu môže poskytnúť vašej firme niekoľko výhod, čo z neho robí vynikajúcu investíciu. Podľa štatistík z roku 2022 bude na celom svete 424,2 milióna poslucháčov podcastov, čo znamená, že podcasty počúva 20,3 % používateľov internetu. To je obrovské číslo. Poslucháči majú väčšiu tendenciu kupovať si vaše ponuky, ak poskytujete pútavé a zábavné informácie. Nielen to, ale čím viac ľudí príde na webovú stránku vášho podcastu, tým väčšiu návštevnosť váš web získa. Podcasty poskytujú veľkú príležitosť pre propagáciu vašej značky, produktov alebo služieb. V porovnaní s potenciálnymi zákazníkmi z bežnej návštevnosti webových stránok majú potenciálni zákazníci z podcastovej reklamy konverzný pomer, ktorý je až sedemkrát vyšší.

Zdroj:https://www.digitalmarketer.com/blog/the-5-effective-digital-marketing-strategies-to-try-in-2023/