Poisťovníctvo je najviac konkurenčné odvetvie na planéte, najmä pokiaľ ide o digitálny marketing. Poisťovne míňajú na marketing viac ako ktorékoľvek iné priemyselné odvetvia a preto ich trápia:

  • vysoká priemerná cena za kliknutie
  • vysoká konkurencia v SEO
  • prísne predpisy o tom, čo môžete a čo nemôžete povedať
  • neustála rastúca konkurencia naprieč všetkými kanálmi

Firma iSelect je lídrom na austrálskom trhu poisťovní už takmer dve desaťročia, ale odkedy v roku 2012 vstúpila do krajiny britská veľmoc je ich konkurencia tvrdá. Zrazu boli prinútení zintenzívniť svoju prácu, ak sa chceli udržať na vrchole. Vtedy sa pre nich stal marketing dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Spoločnosť začala držať krok s  vyvíjajúcimi sa trendami v online marketingu, aby zvýšila svoju digitálnu stopu. Pozrime sa na niektoré základné štatistiky firmy iSelect z roku 2016:

  • príjmy 172 miliónov USD
  • viac ako 600 zamestnancov
  • tržby 397 000
  • 9 miliónov návštevníkov
  • 100 partnerských spoločností
  • marketingové výdavky cca 40 miliónov USD

Poďme sa pozrieť na webovú stránku iSelect:

New homepage

V hornej časti stránky sa nachádza menu, ktoré je zreteľné a ľahko sa v ňom orientuje. Tlačidla výzvy na akciu sú jasné a nachádza sa tam veľa informatívnych odkazov, na ktoré je možné kliknúť, aby sme získali čo najviac informácií a odpovedí na naše otázky. Taktiež ponúkajú možnosť naplánovať si hovor a porozprávať sa s odborníkom. Čo sa týka samotného výberu požadovanej služby, majú stránku naozaj prepracovanú. 

SEO

Vzhľadom na povahu tohto podnikania musí byť iSelect veľmi opatrný s údajmi, ktoré zozbieravajú. Je jasné, že by nikto nechcel aby sa jeho osobné údaje zdieľali s kýmkoľvek inym, alebo aby sa šírili online. To je dôvod prečo je väčšina ich domén na zabezpečenom protokole https://, avšak z nejakého dôvodu jediná, ktorá nie je, je hlavná doména www.iselect.com.au. Jedná dôležitá vec, ktorú si treba uvedomiť pri pohľade na ich webovú stránku je tá, že existuje veľa subdomén. Všetky informácie o poisteniach sú dostupné na hlavnej webovej stránke. Toto je ich obsah odkiaľ získavajú organickú návštevnosť, keďže práve to je to, čo ľudia vyhľadávajú. Hlavná webová stránka však končí, akonáhle používateľ zadá požiadavku pre akúkoľvek inú kategóriu. Vtedy je užívateľ automaticky presmerovaný na jednu z ich subdomén. 

Rýchlosť stránky

Web iSelect pôsobí ako pomerne rýchla webová stránka. Čo sa však týka SEO a optimalizácie rýchlosti stránky, niekde je možné vykonať vylepšenia, aby ušetrili rozpočet a zvýšili hodnotenie. Veľkosť stránky je 1,8 MB, čo je dosť veľa. Mala by sa zmenšiť pod 1 MB, pre vyššiu rýchlosť. 

Návštevnosť a organické prekliky

Spoločnosť iSelect si vedie na austrálskom trhu veľmi dobre. Ich webová stránka mala v roku 2016 až 9 miliónov návštevníkov, ktorí dosiahli 397 000 predajov a odvtedy to neustále rastie. SimilarWeb nám ukazuje, že iba do roku 2017 sa rozrástli až na 730 000 návštevníkov, čo predstavuje nárast o 55%. Z hľadiska hodnotenia sú na prvom mieste pre veľmi kvalitné kľúčové slová ako: poistenie auta, životné poistenie, alebo porovnanie zdravotného poistenia. Z ich celkovej návštevnosti pochádza až 62,46% z organickej návštevnosti. To je približne 400 000 návštevníkov každý mesiac, ktorí navštívia ich web.

Traffic Sources

Spätné odkazy

V niektorých odvetviach je získavanie spätných odkazov naozaj ťažké a poisťovníctvo je jedným z nich. Neexistuje veľa blogerov, ktorí píšu o poistkách, nakoľko to mnoho ľudí považuje za nudné. Niekoľko štúdií však ukázalo, že počet a kvalita spätných odkazov je pre vyhľadávače faktorom číslo 1, takže pre poisťovne, ktoré súťažia o konkurenčné kľúčové slová je absolútne nevyhnutné, aby o nich ľudia hovorili a odkazovali na nich.

Anchor text

Spoločnosť iSelect si musia pri spravovaní spätných odkazoch dávať veľký pozor, aby sa vyhli penalizácií od Googlu. Na druhej strane pevne ukotvené spätné odkazy z dôveryhodných webových stránok sú najlepším signálom pre Google, vďaka ktorému môžete zvýšiť svoje hodnotenia. 

Obsahový marketing

iSelect má blog, ktorý sa volá “Get Life Right”. Táto stránka však vôbec nevyzerá ako blog a i keď tam môžete nájsť nejaký zaujímavá obsah, nieje to nič, čo by prilákalo masy ľudí, ktorí to zdieľajú, alebo na to odkazujú. Namiesto vytvárania obsahu, ktorý je zábavný na čítanie, si vyberajú témy, ktoré sú pre čitateľa nudné. V minulosti obrovské média ako Business Insider písali články o poistení, ktoré sa stali virálne po celom svete. Jedným z nich bol článok o tom, ako si celebrity poisťujú časti svojho tela a priniesol na ich webovú stránku veľké množstvo čitateľov. Dobrá stratégia obsahového marketingu by pre iSelect zvýšila nielen povedomie o značke, zvýšila angažovanosť na webe a na sociálnych sieťach, ale aj udržala zákazníkov a zmenila imidž z nudného na niečo pútavé.

Platený marketing

Kľúčové slová pre poistenie majú jedny z najvyšších cien za kliknutie na Google Australia, pričom náklady niekedy dosahujú 195 USD za jedno kliknutie. To poukazuje na to, aké dôležité je pre poisťovne zabezpečiť, aby sa tieto kliknutie zmenili na konverzie. iSelect má značnú časť návštevnosti pochádzajúcu z plateného vyhľadávania. Podľa Ahrefsa je to až 100 000 návštevníkov mesačne prichádzajúcich z Google Ads. 

Insurance KW Stats

Remarketing

Ukázalo sa, že iSelect zabúda na používateľov, ktorí už vstúpili do ich predajnej cesty, nakoľko nevyužívajú remarketing ani e-mailový marketing. Míňajú šialené množstvo peňazí na povedomie o značke prostredníctvom kľúčových slov s vysokou cenou za kliknutie, pričom by zlomok z toho mohli minúť na remarketing a e-mailový marketing a zacieliť tak na ľudí, ktorí už na ich webovej stránke boli. Používatelia, ktorí už váš web navštívili vás poznajú a to výrazne zvyšuje šancu na konverziu. 

Sociálne siete

Ako vidíte na obrázku, iSelect komunikuje so svojím publikom hlavne prostredníctvom Facebooku. Spoločnosť má však aj silný účet na Youtube, kde predvádzajú svoje televízne reklamy, ktoré niekedy dosahujú viac ako 500 000 zobrazení. Celkovo si však ich prítomnosť na sociálnych sieťach vyžaduje aktualizáciu. Mali by sa viac sústrediť na komunikáciu so svojím publikom a vytvárať interakcie. Spoločnosť míňa veľa peňazí za televízne kampane, pričom by stačilo viac sa venovať sociálnym sieťam. 

Social Network Sources

Firma iSelect robí veľa veci správne a to najmä v ich offline stratégiách, avšak v ich online marketingu existuje veľa priestoru na zlepšenie. Slabá prítomnosť na sociálnych sieťach, neexistujúci remarketing, nízka kvalita reklám a stará taktika vytvárania odkazov sú body, na ktorých by mali určite ešte popracovať. Ich organická návštevnosť je silná a majú skvelú štruktúru webu, takže spoločnosť má pevnú základňu, na ktorej môže stavať.

Zdroj: https://kingkong.co/blog/shocking-case-study-proves-just-fiercely-competitive-digital-marketing-500m-insurance-company-iselect/