Zdieľaním obsahu a informácií online môžete vytvoriť online značku, ktorá reprezentuje vaše hodnoty a schopnosti. Aj keď sociálne médiá používate len zriedka, čokoľvek, čo zverejníte, zdieľate alebo na čo odpoviete, prispieva k tomuto verejnému príbehu. Rozvinúť svoju osobnú značku na sociálnych sieťach si vyžaduje úsilie, ale ak to robíte dobre, môžete získať sledovanosť a nadviazať nové kontakty. Nasledujúce kroky vám pomôžu pochopiť, čo je potrebné pre vybudovanie online komunity a dlhodobého úspechu v digitálnom svete. 

Aktualizujte svoje účty na sociálnych sieťach

Začnite výberom sociálnych sietí, na ktoré sa chcete sústrediť, a odstráňte všetky staré účty, ktoré už nepoužívate. Uistite sa, že sú vaše informácie aktuálne, a vytvorte si profily so stručným popisom vašej značky. Každá sociálna sieť má jedinečné vlastnosti, vy musíte nájsť ten správny tón hlasu a komunikovať svoje posolstvo publiku.

Identifikujte svoju oblasť

Každý je na niečo odborníkom, či už ide o produkciu a zdieľanie kvalitného obsahu, alebo o komplexné chápanie konkrétnej oblasti. Porovnajte obsah, ktorý ste vytvorili a ktorý získal najväčšiu pozornosť vášho publika. Vaši sledovatelia vás začnú vnímať ako lídra vo vami zvolenej oblasti, čím výraznejší a zaujímavejší obsah v nej vytvoríte. Tu je príklad zarábania na konkrétnom produkte od spoločnosti Red Bull, ktorá zdieľa obsah o aktivitách a stala sa lídrom v tomto odvetví.

Pravidelne zdieľajte obsah

V začiatkoch sociálnych médií ste mohli vytvárať väčšie zapojenie častejším uverejňovaním príspevkov. Dnes však nadmerné množstvo ľudí a príspevkov na sociálnych sieťach spôsobuje vyčerpanie. Komunikovať so svojím publikom nemusíte iba tým spôsobom, že ich zahltíte príspevkami. Pre značky je ideálne uverejňovanie príspevkov tri až štyrikrát týždenne. Je lepšie sústrediť sa na dva alebo tri preferované kanály a snažiť sa byť aktívny tam. Budete mať dni, keď nebudete uverejňovať príspevky, a to je v poriadku. Rozhodnite sa, ktoré ukazovatele sociálnych médií sú najdôležitejšie, preskúmajte informácie súvisiace s vašimi príspevkami a nájdite svoj úspešný vzor. Urobte si prieskum pomocou hashtagov, použite spravodajské weby na nájdenie trendových tém a vytvorte vizuály, ako sú fotografie, animácie, infografika, videá, ktoré sú časovo nenáročné a pomôžu vám stať sa virálnymi. 

Skombinujte e-mailový marketing a sociálne médiá

Existuje mnoho spôsobov, ako využiť e-mailový marketing na zvýšenie povedomia o vašej značke na sociálnych sieťach. Najjednoduchším spôsobom je pridať tlačidlá sociálnych sietí do svojich e-mailov. Ďalším skvelým spôsobom je zdieľanie obsahu zo sociálnych sietí prostredníctvom e-mailov s vybraným e-mailovým bulletinom. Môžete využiť e-mailovú marketingovú službu, ako je Hubspot alebo iné populárne alternatívy. Váš zoznam e-mailov môže byť skvelým zdrojom návštevnosti pre vaše sociálne siete a môže vám pomôcť vytvoriť si verných fanúšikov, ktorí sa budú pravidelne zaoberať vašimi príspevkami. E-mailový bulletin môže obsahovať informácie o obľúbených príspevkoch na sociálnych sieťach z vášho účtu na Instagrame, článkov z vášho Linkedin alebo dokonca podcastov a videí z YouTube. “Sky is the limit”, pokiaľ ide o používanie e-mailu a sociálnych sietí a ak túto stratégiu implementujete vo svojom podnikaní, dostanete náskok pred konkurenciou.

Vytvorte jedinečný prístup pre svoje príspevky na sociálnych sieťach

Ak chcete vybudovať internetovú značku, musíte zabezpečiť, aby vás presne reprezentovala. Viete, čo nerobiť, aby ste si udržali pozitívny spoločenský dojem? Berte svoje príspevky ako portfólio vašej práce a osobnosti. Opätovné uverejňovanie práce iných ľudí je šikovný krok, ale nemalo by to byť vašou jedinou stratégiou. Na odprezentovanie svojich znalostí z odvetvia by ste mali ponúkať aj hodnotný obsah, ktorý ste vytvorili vy. Aby váš obsah vynikol, musíte k rôznym témam pristupovať z novej perspektívy. Neváhajte zdôrazniť svoje úspechy alebo zahrnúť zaujímavé skúsenosti. Koniec koncov, sociálne médiá sú skutočne o ľuďoch a ak sa spojíte so svojím publikom zmysluplným spôsobom, môžete dosiahnuť dlhodobý úspech.

Pripojte sa k skupinám myšlienkových vodcov

Facebook, Twitter a LinkedIn poskytujú nespočetné množstvo príležitostí pripojiť sa k skupinám venovaným konkrétnym oblastiam. Využite funkciu vyhľadávania na každom kanáli a vyhľadajte skupiny súvisiace s vašou oblasťou. Potom budete môcť komunikovať svoje znalosti a vytvoriť autoritu svojej značky. Pamätajte, že priemyselné skupiny môžu mať zvýšenú konkurenciu, takže menšie skupiny môžu byť efektívnejšie pri oslovovaní vašej cieľovej skupiny.

Udržujte hlas, imidž a tón svojej značky konzistentný

Nepochybne už viete, aké dôležité je zachovať si svoju identitu. Aby ste boli vierohodní a zapamätateľní, musíte zachovať súlad so svojimi nápadmi a tým, ako ich sprostredkujete.

Existujú osobné príručky značky, ktoré môžete použiť na nájdenie tónu hlasu, ktorý vám najviac vyhovuje. Nájdenie tónu hlasu, ktorý najlepšie vyhovuje vašej firme, môže vyžadovať pokusy a omyly. Vyžaduje si to viac než len vyhlásenie: „Chcem vytvoriť vzdelávací obsah“; musíte ďalej rozvíjať svoje myšlienky, aby ste podporili svoju stratégiu a ciele. Ak sa na jednom z vašich profilov objaví obsah alebo obrázky, ktoré nezodpovedajú hlasu vašej značky, riskujete zničenie reputácie. Ak máte problém identifikovať svoje publikum a ako s ním komunikovať, vždy môžete vytvoriť prieskum. To vám môže pomôže pochopiť, čo funguje pre vašu značku a čo od vás očakáva vaše publikum.

Študujte influencerov

Hoci to nejaký čas trvá, interakcia a práca s influencermi je skvelý prístup k propagácii vašej značky. Influenceri vás musia dobre poznať skôr, ako vás budú považovať za autoritu. Naučte sa osvedčené postupy z ich plánov budovania značky sledovaním toho, ako ich sledovatelia reagujú na obsah, ktorý uverejňujú. Ich štúdium vám môže pomôcť odhaliť niektoré bolestivé body vo vašich súčasných stratégiách, ktoré vám môžu pomôcť vyrásť na vyššiu úroveň.

Inovujte svoju značku absolvovaním kurzu sociálnych médií a marketingu

Pochopenie základov je najdôležitejším spôsobom rozvoja vašej značky na sociálnych sieťach. Lepšie sa spojte so svojím publikom, identifikujte formáty obsahu, ktoré vám budú vyhovovať, a naučte sa, ako vytvoriť stratégiu, aby ste si mohli naplánovať svoj postup. Budovanie sociálnych sietí však môže byť náročná úloha, pretože na každej platforme dochádza k neustálym zmenám. Budete tiež potrebovať vedieť, ako jednotlivé platformy fungujú a ako ich používať na šírenie vašej správy. Budete sa musieť rýchlo naučiť ktoré kanály sú efektívne a ako raketovo zvýšiť svoju výkonnosť.

Vždy a všade

Sociálne médiá sú vecou dnešného sveta online prítomnosť môže drasticky ovplyvniť váš celkový život, najmä vo svete podnikania. Mať plán, ako zvládnuť konkrétne aspekty sociálnych sietí, vám môže pomôcť rýchlo si vybudovať autoritu a zarobiť na sledovanosti.

Tieto tipy vám môžu pomôcť vytvoriť silnú online prezentáciu značky.

Zdroj: https://www.digitalmarketer.com/blog/9-ways-to-create-a-strong-social-media-brand/