Je pošta mŕtva, alebo má posielanie na svojich spotrebiteľov priameho marketingového materiálu nejakú hodnotu? Až 70% ľudí tvrdí, že dostávajú priveľa e-mailov, čo nás privádza k otázke, či by sa niektoré firmy nemali vrátiť k starým dobrým časom slimačej pošty.

Každoročne sa odošle približne 13,8 miliardy listov a viac ako 74 biliónov e-mailov. Priemerná životnosť pošty je 17 dní, zatiaľ čo priemerná životnosť e-mailu je približne 2 sekundy. Je možnosť, že slimačia pošta môže mať viac výhod? Zaujímavosťou je, že 75% spotrebiteľov si dokázalo spomenúť na názov spoločnosti po prijatí marketingového materiálu poštou, zatiaľ čo iba 44% dokázalo firmu rozpoznať po prijatí e-mailu. To znamená, že pokiaľ chcete byť zapamätateľnejší a utkvieť v pamäti svojich zákazníkov, slimačia pošta môže byť tá správna cesta. V Austrálii uvádza až 50% firiem, že stále používajú slimačiu poštu na predaj a propagáciu svojich produktov, avšak jedným z negatívnych faktorov tejto metódy sú náklady. S poštovým marketingom sú spojené obrovské náklady, ktoré vo väčšine prípadov nie sú možné pre menšie firmy. Štúdie však dokazujú, že aj napriek tomu, že je slimačia pošta drahšia, tak pomáha spoločnostiam získať viac nových zákazníkov.

Pokiaľ sa rozhodujete, ktorý marketing je vhodný pre vašu značku, tak záleží na vašom publiku. Slimačia pošta môže byť skvelým spôsobom, ako vytvoriť nezabudnuteľnú marketingovú kampaň. Efektívna môže byť aj kombinácia slimačej pošty a e-mailového marketingu. Podľa jedného prieskumu až 51% spoločnosti uviedlo, že uprednostňujú kombináciu týchto dvoch marketingov pokiaľ ide o získavanie nových zákazníkov. Okrem toho zistili, že ich spotrebitelia minuli v priemere o 25% viac, keď využívali túto kombináciu. Pokiaľ zvažujete vyskúšať niečo iné, alebo chcete zintenzívniť svoje marketingové úsilie, môžete skúsiť slimačiu poštu. 

Zdroj: https://kingkong.co/blog/snail-mail-marketing-even-bother/