Pri tvorbe obsahu, nad ktorým ste strávili hodiny nie je nič horšie ako používanie nesprávnych hashtagov. Tiktok ponúka veľa užitočných funkcií pre podnikateľov, aby mohli predávať svoju značku a získať obrovské publikum. Hashtagy sú jednou z funkcií, ktoré pomáhajú majiteľom firiem rásť. Vďaka nim sa vaše videá môžu stať virálnymi a tiež môžete získať veľa zobrazení a aj potenciálnych sledovateľov. Poďme sa teda pozrieť na chyby pri používaní hashtagov, ktoré môžu poškodiť váš rast na platforme Tik Tok. 

6 bežných chýb v hashtagoch na TikToku:

1. Používanie irelevantných hashtagov

Hashtagy sú jedinečnou funkciou, ktorá vám dopomáha k rastu na TikToku, ale nie všetky sú vhodné pre vašu značku alebo podnikanie. Chcete získať čo najväčší dosah, avšak zacielenie na irelevantné hashtagy vás privedie k externému publiku a negatívne ovplyvní váš rast. Irelevantné hashtagy privedú publikum, ktoré sa o vašu ponuku nezaujíma, čo povedie k vysokej miere okamžitých odchodov a poškodí váš potrebný rast. Jeden bežne používaný irelevantný hashtag, ktorý vždy hovorím svojim študentom, aby sa im vyhýbali, je #FYP. Tento hashtag nemá vôbec žiadne využitie pri marketingu vašich videí. Najlepšie pre vás je skontorlovať komunitu vášho konkurenta a zistiť, aké hashtagy fungujú u nich a ďalšie stratégie, ktoré pomáhajú ich rastu. V marketingu je v poriadku odpozorovať triky od konkurencie, pokiaľ sú užitočné.

2. Nepoužívanie hashtagov, ktoré sú populárne vo vašom odvetví

Populárne hashtagy sú vždy najpoužívanejšie hashtagy na TikToku. Obchodníci majú často tendenciu obmedzovať svoj obsah iba na trendy hashtagy, čím podkopávajú vplyv hashtagov zameraných na svoju komunitu. Uistite sa teda, že používate hashtagy, ktoré používajú iní podnikatelia vo vašej špecializácii na oslovenie vašej cieľovej skupiny. 

3.Používanie príliš veľkého počtu hashtagov

To, že viaceré hashtagy vyzerajú skvele, neznamená, že vždy fungujú dobre. Používanie príliš veľkého počtu hashtagov spôsobuje zmätok a bráni vášmu publiku nájsť vás. Použitie 4 až 5 trendových, špecializovaných a komunitných hashtagov je spravidla v poriadku. Okrem toho sa uistite, že hashtagy súvisia s vaším obsahom/značkou predtým, ako ich použijete vo svojich videách.

4. Používanie iba trendových hashtagov

Prečo sa obmedzovať na trendy? Aj keď trendy hashtagy môžu priniesť určitú návštevnosť vášho profilu, môžu tiež obmedziť šance, že vás nájde požadované publikum vašej značky. Namiesto toho použite kombináciu populárnych hashtagov a tiež iných hashtagov, ktoré súvisia s vašou značkou.

5. Nepoužívanie trendových hashtagov

Podobne, ignorovanie trendových hashtagov nepomôže vášmu obsahu na Tiktoku. Aj keď sa trendový hashtag priamo netýka vášho trhu, obsah okolo neho môžete vytvárať strategicky. Majte na pamäti, že hashtagy vedú trendy na akejkoľvek platforme sociálnych médií. Používanie populárnych hashtagov prinesie vašim videám viac zobrazení, ktoré potrebujete pre svoje podnikanie na TikToku.

6. Nepoužívanie miestnych hashtagov

Prečo by niekto ignoroval hashtagy bežné medzi vašou najbližšou komunitou? To je nesprávne. Používanie miestnych hashtagov vám môže pritiahnuť ľudí z vášho okolia. 

Niektoré osvedčené postupy hashtagov Tiktok, ktoré pomáhajú rastu:

Skontrolujte svojich konkurentov a zistite, aké hashtagy používajú. Pomocou nich si môžete vytvoriť vlastný hashtag na základe svojho obsahu a povzbudiť svojich sledovateľov, aby ho používali pri opätovnom zdieľaní, ako keby ste robili hashtagovú výzvu a získali viac zobrazení a sledovateľov.

Ako bonus uvádzame niekoľko užitočných tipov, ktoré treba mať na pamäti, ak chcete vytvoriť prispôsobený hashtag vašej značke:

Uistite sa, že hashtagy súvisia s vaším obsahom. Keď je hashtag príliš dlhý a zložitý, je ťažké ho pochopiť a nemusí sa zaradiť medzi trendy. Vyhnite sa používaniu špeciálnych znakov, ako sú interpunkčné znamienka a symboly meny. Keď si osvojite spôsob používania hashtagov, uvidíte, že vaše podnikanie na TikTok okamžite porastie.

.Zdroj: https://www.digitalmarketer.com/blog/tiktok-hashtags-mistakes/