Pripraviť malý podnik na sezónu tak, aby mohol konkurovať webom, ktoré majú obrovské rozpočty na reklamu je čoraz ťažšie. Sviatky sú časom, kedy chcú ľudia minúť na nakupovanie viac, ako bežne a preto veľké značky trávia mesiace prípravou stratégií na tieto akcie, aby čo najviac maximalizovali svoj predaj. Bohužiaľ malé podniky neinvestujú do toho toľko zdrojov ani času, čo je obrovskou chybou.
Tu sú 3 kroky ako vám správny obsah a SEO môžu pomôcť:

1.Vytvorte na svojom webe nové sezónne vstupné stránky a spropagujte ich

Sviatky sú časom, kedy je každý zaneprázdnený nakupovaním darčekov a tiež obdobím nových neočakávaných trendov vo vyhľadávaní. Ľudia začínajú rozmýšľať o kúpe darčekov inak, ako bežne. Nenakupujú preto, že by niečo potrebovali, ale aby potešili svojich blízkych a vymysleli pre nich čo najlepší darček. Nástroj na navrhovanie kľúčových slov vám umožňuje preskúmať tieto nákupné rozhodnutia, odfiltrovať tie, ktorým nemôžete konkurovať a zamerať sa na tie, ktoré vám vyhovujú. Akonáhle identifikujete vyhľadávacie dopyty, ktoré majú veľký potenciál, vytvorte nové vstupné stránky súvisiace s týmito produktami a tiež vytvorte prepojenie na tieto vstupné stránky z celej vašej stránky. Tento trik môže fungovať pre podniky, ktoré ponúkajú produkty aj služby, pretože sviatočné predaje vykonávajú v súčasnosti všetky druhy podnikov. Veľkou výhodou vytvorenia vstupných stránok je tiež to, že získate viac obsahu na vaše sociálne siete.

2. Vytvorte sezónny obsah na zacielenie polo transakčných a informačných dopytov

Väčšina z vyhľadávacích dopytov, s ktorými sa stretnete bude mať informačný charakter. To znamená, že hľadajúci vyhľadáva odpovede na otázky, návody, video tutoriály bez toho, aby bol ochotný čokoľvek kúpiť. Vyhľadávanie s polotransakčným zámerom znamená, že cesta vyhľadávania môže skončiť neplánovaným nákupom, aj keď to pôvodne bolo plánované ako prieskum. Oba tieto typy kľúčových slov sú užitočné na zvýšenie predaja počas sviatkov z niekoľkých dôvodov:

  • Ľudia môžu nakupovať aj keď to pôvodne nemali v pláne. 
  • Táto návštevnosť obohatí vaše data a rozšíri vaše publikum, takže týchto ľudí budete môcť znova osloviť pomocou opätovného zacielenia reklám, ktoré ste cielili na iných užívateľov vášho webu. 
  • Tento obsah prináša povedomie o značke a to najmä vtedy ak priťahuje blogerov či novinárov, ktorí môžu odkazovať na vašu stránku.

Všetko to záleží od:

  • Toho ako veľmi váš obsah zaujme publikum.
  • Toho ako dobre je váš obsah optimalizovaný pre konverzie pomocou kontextových výziev na akciu.

Tu je príklad toho, ako môže obsah zmeniť návštevníka webu z čitateľa na kupujúceho:

3. Správne načasovanie

Analýza vášho vlastného webu vám poskytne veľa informácií, kedy bola najvyššia návštevnosť vašej stránky počas sviatkov za posledný rok. Google Trends je výborným nástrojom na identifikáciu najlepšieho načasovania vášho sezónneho obsahu a propagácie. Ďalším užitočným nástrojom pri výbere načasovania je Visualping, ktorý ponúka skvelú funkciu monitorovania SEO, ktorá vám umožňuje monitorovať vstupné stránky vašej konkurencie, aby ste boli prví, ktorí budú vedieť, kedy začnú uverejnovať svoje promo akcie. Vďaka tomu už nebudete zaostávať za konkurenciou.

Najdôležitejším faktorom počas sviatočného marketingu je poskytnúť spotrebiteľovi impulz k tomu, aby kúpil to, čo vidí, aj keď to nepotrebuje. Celé to začína premýšľaním o produktoch, ktoré chcete do vašej propagácie zahrnúť. Následne pomocou e-mailového marketingu oslovte existujúcich zákazníkov, aby ste ich upozornili, čo pre nich máte pripravené a keď príde veľká sezóna, musíte mať pripravené všetky prostriedky a údaje, aby ste mohli začať s marketingom a remarketingom svojich produktov pre vašich súčasných a budúcich zákazníkov. Vplyv propagácie počas sviatkoch môže dať vášmu predaju impulz, ktorý trvá niekoľko mesiacov. 

Zdroj: https://www.digitalmarketer.com/blog/content-and-seo-for-seaonal-sales/