Obhajca vyhľadávania Google John Mueller nedávno uviedol, že odkazovanie na populárne stránky s vysokou autoritou, ako je napríklad Wikipédia, neprispieva k hodnoteniu vyhľadávania. Je lepšie zamerať sa na užitočné odkazy, ktoré prinášajú používateľom nejaký úžitok. Mueller sa zúčastnil diskusie, kde si odborníci na SEO vymieňajú svoje názory a postrehy o najnovšom vývoji vo svojom odvetví. Objasnil, že prepojenie na stránky, ako je Wikipedia, neovplyvní pozície vo vyhľadávaní, čím vyvrátil mýtus, ktorý pretrváva medzi odborníkmi na SEO. Používateľ sa ho spýtal na bežnú otázku týkajúcu sa SEO: či prepojenie z menšej webovej stránky na populárnu stránku s vysokou autoritou, ako je Wikipedia alebo CNN, môže ovplyvniť hodnotenie menšej stránky vo vyhľadávaní. John Mueller na túto otázku odpovedal: „Nie, prečo by malo?“ Naznačil, že ide o mylné presvedčenie, ktorého sa odborníci na SEO držia už desaťročia.

Odkazy na webe by mali mať hodnotu pre používateľa 

Mueller zdôraznil, že je dôležité zaobchádzať s odkazmi ako s obsahom. Poradil: „Vždy si položte otázku, či poskytuje tento odkaz vašim používateľom ďalšiu pridanú hodnotu a až potom ho prepojte. Pokiaľ je odkaz pre používateľov irelevantný, tak naň neodkazujte.“ Jeho komentáre naznačovali, že relevantnosť a potenciálna hodnota by mala viesť k rozhodnutiu prepojiť používateľa na inú webovú stránku a nie k pokusu o manipuláciu s umiestnením vo vyhľadávači.

Mueller uviedol: „Uvedenie mena v slovníku neopraví vaše pravopisné chyby.“ Táto metafora vystihuje celú jeho pointu. Odkaz na populárnu webovú stránku nezlepšuje kvalitu ani dôveryhodnosť vašej webovej stránky, podobne ako odkazovanie na slovník automaticky neopraví vaše pravopisné chyby.

Mnoho ľudí si mylne myslí, že prepojenie na vysoko autoritatívne webové stránky automaticky zlepší ich hodnotenie. Vyhľadávačom najviac záleží na tom, aby používateľom poskytovali hodnotu prostredníctvom relevantného a kvalitného obsahu. Dôraz by sa mal klásť na odkazovanie na skutočne hodnotné stránky pre používateľov, nie len na honbu za autoritou alebo odkazmi.

Ako zistiť či je odkaz relevantný?

Rozhodnutie o prepojení odkazov by malo byť založené na tom, či to zlepšuje používateľskú skúsenosť. Dá sa to dosiahnuť, keď prepojený obsah:

  • poskytuje napríklad dôkazy alebo ďalšie čítanie na podporu tvrdenia
  • vysvetľuje zložitý pojem alebo pojem
  • nasmeruje používateľov na relevantné produkty, služby alebo zdroje

Rovnako ako obsah na vašom webe, aj odkazy smerujúce na iné stránky by mali slúžiť svojmu účelu a byť užitočné.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/category/seo/