Kvalitná marketingová stratégia má silu dostať akýkoľvek podnik do centra pozornosti. Pozrime sa na príbeh spoločnosti, ktorá dnes vlastní obrovské meno po celom svete a stala sa kávovým kráľom- Starbucks.

Vznik značky

Ich cesta sa začína na Pike Place Market v Seattli, kde začali ako dodávateľ kávových zŕn v roku 1971. Toto bol prvý obchod spoločnosti Starbucks, v ktorom predávali pražené, vysoko kvalitné kávové zrná. Skutočný vlastník Starbucksu predal spoločnosť Howardovi D. Schultzovi, americkému obchodníkovi a následne sa z predajne zŕn stala predajňa kávy prémiovej kvality.

Budovanie značky prostredníctvom marketingového mixu (4P)

Spoločnosť Starbucks Corporation vo svojom podnikaní dôkladne využíva 4P (product, price, place, promotion). Stoja si za myšlienkou, že práve ich zákazníci predávajú ich kávu. Všetky ich slogany a poslania predstavujú, že predávajú produkt na uspokojenie potrieb zákazníkov.

Produkt

Produkt je kľúčovým aspektom každej značky. Starbucks prichádza s jedinečným dizajnom produktu, ktorý okamžite upúta pozornosť zákazníka a je vysokej kvality. Na pohárik s kávou píšu zákazníkom ich meno, čo je skvelá stratégia a ich zákazníkom sa táto maličkosť veľmi zapáčila.

Cena

Ďalšia stratégia začína cenou. Spoločnosť uviedla na trh všetky svoje produkty za vyššie náklady, pretože chceli, aby ich produkt bol lepší ako ostatné. Preto si účtujú vyššie sumy, ale na úkor špičkovej a kvalitnej kávy. Ich cieľovým publikom sú predovšetkým muži a ženy z vyššej strednej triedy, ktorí si môžu pravidelne dovoliť ich drahšiu kávu.

Miesto

Miesto je kľúčové, pretože podporuje rast podnikania. Starbucks si uvedomuje dôležitosť výberu miesta pre svoje predajne. Vyberajú si obľúbené oblasti, kde sa pohybuje čo najviac ľudí. Vo svojich predajniach vytvárajú fantastickú atmosféru a poskytujú vynikajúce služby. Zameriavajú sa viac na dizajn a ich predajne sa snažia urobiť pre svojich zákazníkov čo najviac prestížne. Starbucks má 32 600 kaviarenských reťazcov v 83 krajinách po celom svete, čo znamená, že stratégia výberu miest hrá kľúčovú úlohu v raste ich podnikania.

Propagácia

Ak stále používate len tradičnú reklamnú metódu, ovplyvní to rast vášho podnikania a zapojenie zákazníkov v tomto technologický zdatnom svete. Časy, keď boli reklamné tabule a bannery jediným prostriedkom reklamy, sú preč. Teraz máte viacero reklamných platforiem, ktoré podporujú povedomie o značke a lákajú zákazníkov. Starbucks tiež ide s dobou a spustil svoju mobilnú aplikáciu a spoluprácu s niekoľkými donáškami jedla po svete, ako sú Swiggy, Zomato, Wolt atď. Veľa tiež investujú do reklamy a na propagáciu svojej značky využívajú viacero platforiem sociálnych médií.

Vďaka týmto rozhodnutiam značka vyčnieva z davu. Do svojej stratégie implementovali 4P a to im prináša najlepšie výsledky a rast ich spoločnosti. Starbucks nám ukazuje, že sa netreba vzdávať a treba vydržať ešte jeden deň, pretože výsledky prídu.