Chcete si na sociálnych sieťach vybudovať svoju komunitu a zapojiť publikum, aby s vami interagovali? Zaraďte do svojej komunikačnej stratégie príspevky, vďaka ktorým môžu s vami vaši potenciálni zákazníci komunikovať. Vytváranie kvalitných príspevkov, ktoré dosahujú vysoké interakcie je správnym krokom k zlepšeniu vášho podnikania a zisteniu či vaša marketingová stratégia funguje správne. Vďaka interaktívnym príspevkom sa môžete dozvedieť viac o svojom publiku, o ich záujmoch a získať si ich dôveru. V tomto článku sa pozrieme na to: 

  1. Čo je to interaktívny obsah?
  2. Prečo je potrebné zverejňovať interaktívny obsah na sociálnych médiách?
  3. Ktoré príspevky dosahujú najlepšie interakcie.

Všade, kam sa pozrieme, dostávame neustály prúd obsahu od rôznych značiek. Ak však chcete upútať pozornosť svojich čitateľov, váš obsah musí mať pre koncového používateľa pridanú hodnotu. Podniky by sa mali snažiť publikovať vysokokvalitný obsah, z ktorého budú mať zákazníci a potenciálni zákazníci úžitok. Pochopenie toho, o aký obsah majú vaši sledovatelia záujem, vám pomôže naplánovať celú obsahovú stratégiu, prispôsobiť ju potrebám vášho zákazníka a vytvoriť obsah ktorý zaujme.

Čo je to interaktívny obsah?

 

Jednoducho povedané: interaktívny obsah je obsah, do ktorého sa môžete zapojiť. Podnecuje diváka k akcii, napríklad k účasti v online ankete alebo k účasti na živom podujatí. Toto zapojenie pomáha zvýšiť angažovanosť koncového používateľa a celkový zážitok z obsahu. Interaktívny obsah tiež zvyšuje čas strávený na stránke, pretože sa pri ňom zaznamenáva o 52,6 % viac zapojenia ako pri statickom obsahu, pričom kupujúci strávia v priemere 8,5 minúty prezeraním statického obsahu a 13 minút pri interaktívnom obsahu.

Oplatí sa vytvárať interaktívny obsah?

 

Ak chcete odpovedať na túto otázku, musíte si najprv položiť otázku, prečo vôbec zverejňovať obsah? Niektorí marketéri by mohli povedať, že to robia preto, aby oslovili nových ľudí a informovali ich o produkte/službe. Iní povedia, že je to na budovanie značky. Sociálne médiá umožňujú podnikom robiť oboje; oslovovať nové publikum prostredníctvom príbehov alebo príspevkov a vybudovať si stálu komunitu pomocou konzistentného, vysokokvalitného obsahu. Pridaním interaktívneho obsahu do svojho plánu váš podnik získava výhody, že vyčnieva z davu. Časy obyčajného textového obsahu sú dávno preč. Sledovatelia viac a viac vyhľadávajú príspevky interaktívneho obsahu, ktoré ich zaujmú.

Typy interaktívnych príspevkov

 

Možnosti príspevkov na sociálnych sieťach sa neustále vyvíjajú. Rôzne platformy umožňujú pridávanie rôznych prvkov, od ankiet až po video obsah. Každý prvok slúži na špecifický účel pri komunikácii s publikom. Keďže počty príspevkov narastajú, značky musia vymýšľať nové kreatívne spôsoby, ako upútať pozornosť a prinútiť sledovateľov reagovať.

Pripravili sme si pre vás 10 osvedčených a fungujúcich nápadov na interaktívne príspevky, ktoré môžete vyskúšať.

 

  1. Ankety
  2. Kvízy
  3. Kalkulačky
  4. Živé Q&A
  5. Súťaže a darčeky
  6. Hry
  7. Doplňovačky
  8. Trendové konverzácie
  9. Virálne výzvy
  10. Podeľte sa o svoj príbeh

 

1. Ankety

 

Ankety nie sú ničím novým ani prevratným. V skutočnosti sú niektoré formy prieskumov verejnej mienky známe už niekoľko storočí. Prieskumy sa dajú ľahko vytvoriť a je to jednoduchý spôsob, ako pochopiť postoje a preferencie zákazníkov. Dajú sa využiť všade – na Instagrame, Twitteri, Facebooku, LinkedIn atď. Ľudia sa radi delia o svoj názor všade, kde môžu. Ankety nemusia byť zamerané iba na produkty alebo služby vašej firmy. Svojho publika sa môžete opýtať na ich zvyky, myšlienky, alebo dokonca aké majú plány na víkend. Buďte kreatívni. Ľudia sa radi zapájajú do diskusií. Môžete ich dokonca vyzvať, aby hlasovali o nových príchutiach vášho produktu alebo o novej farbe obalu. Vaše publikum bude mať pocit, že sa s vami podieľa na spolu vytváraní produktu.

2. Kvízy

 

Všetci miluju kvízy. Je to zábavná forma obsahu, na ktorú si nájde čas skoro každý. Povedzme, že ste napríklad kozmetická značka a predávate svoje produkty online. Prostredníctvom kvízov môžete vašim zákazníkom pomôcť pochopiť, aký výrobok alebo línia by im najviac vyhovovali.

3. Kalkulačky

 

Kalkulačky sú skvelým spôsobom, ako zvýšiť zapojenosť. Zákazníkom poskytujú rýchlu odpoveď na pravdepodobne zložitú otázku. Sú tiež skvelé na generovanie potenciálnych zákazníkov – vyžadujú si však viac práce. Pravdepodobne ste už videli príspevok, napríklad od banky, kde išlo o kalkulačku úspor alebo pôžičkovú kalkulačku. V prípade druhej z nich si používateľ vyberie sumu a počet mesiacov a online kalkulačka mu vypočíta úrokovú sadzbu a mesačnú splátku. 

4. Živé vysielanie Q&A

 

Živé podujatia sú dynamické, nepredvídateľné a podporujú otvorený dialóg. Otvoriť priamu komunikačnú linku s publikom je vždy skvelý nápad a sociálne médiá to umožňujú pomerne ľahko. Stačí jednoduchý príspevok, v ktorom oznámite, že v určitom čase a v určitom dátume budete naživo a že budete odpovedať na všetky otázky vašich zákazníkov. Pravdepodobne to povzbudí aj vaše publikum, aby vám otázky posielalo vopred. Pri týchto živých rozhovoroch platí staré príslovie „choďte príkladom“. Keď vaše publikum uvidí, že sa ostatní členovia publika zapájajú, pravdepodobne ich to povzbudí, aby sa tiež vyjadrili. Najdôležitejšie je, aby vaše živé vysielanie bolo pre divákov hodnotné. Ako bonus môžete niektorého zo zákazníkov dokonca prizvať do vášho vysielania.

5. Súťaže a darčeky

 

Súťaže a darčeky sú skvelé nielen na zapojenie, ale aj na vyvolanie rozruchu a zozbieranie neuveriteľne kreatívnych nápadov od vašich zákazníkov. Kto nemá rád, keď dostane niečo zadarmo? Je to jeden zo spôsobov, ako si zvýšiť počet sledovateľov, získať viac zdieľaní a šíriť informácie o svojej firme. Súťaže na Instagrame získavajú v priemere 3,5-krát viac lajkov a 64-krát viac komentárov ako bežné príspevky. Ak chcete vyhrať darček, značky zvyčajne vyžadujú niečo na oplátku. Môže to zahŕňať sledovanie ich účtov na sociálnych sieťach a následné dodržiavanie konkrétnych pokynov – lajkovanie, komentovanie, označenie troch priateľov, sledovanie ďalších podobných účtov a iné. Môžete tiež svojich sledovateľov vyzvať k náročnejším úkonom pokiaľ sa jedná o hodnotnejší darček. Napríklad aby natočili 15-sekundové video, v ktorom používajú produkt, vyzvať ich, aby vymysleli nový slogan, alebo pridali do komentára fotku s produktu.

6. Hry

 

Hry sú všade okolo nás a to preto, že fungujú. Je ťažké odolať riešeniu hádaniek alebo hlavolamov či iných farebných hier. Napríklad v roku 2020 sa značka streetwear oblečenia Lazy Oaf spojila so sériou videohier Animal Crossing a vytvorili postavy boli oblečené vo farebných oblekoch Lazy Oaf. To pomohlo spropagovať Lazy Oaf a zároveň prinieslo nové informácie o hre Animal Crossing. Táto technika je zo všetkých doteraz uvedených najťažšia na realizáciu a vyžaduje si najväčšie investície. Avšak aj jednoduché avatary vám však môžu pomôcť odlíšiť sa od konkurencie.

7. Doplňovačky

 

Na rozdiel od ankiet, kde spotrebiteľom ponúkate vopred definované odpovede, vaše publikum môže do týchto príspevkov napísať, čo chce. Príspevky typu vyplňte prázdne políčka povzbudzujú vaše publikum, aby sa pozastavilo a interagovalo s vaším obsahom. Získate okamžitú spätnú väzbu, ktorú môže vaša firma využiť na to, aby sa dozvedela viac o potenciálnych zákazníkoch a ich záľubách, potrebách a preferenciách.

8. Trendové konverzácie

 

Toto je možno zatiaľ najjednoduchší typ príspevku interakcie na sociálnych sieťach. Môžete využiť popularitu trendových tém a začať diskusiu v sekcii komentárov pod vaším príspevkom. Nájdite si témy, v ktorých môžete pridať hodnotu a ktoré majú zmysel vzhľadom na váš predmet podnikania. Pri množstve digitálneho obsahu, ktorý vzniká každý deň, bude ľahké nájsť zaujímavé a relevantné konverzácie, do ktorých sa môžete zapojiť.

9. Virálne výzvy

 

Veľké značky vytvárajú svoje vlastné výzvy, ale ešte väčší úžitok môžete mať, ak sa pozriete na to, čo robí mladšia generácia. Práve na nich sa staršie generácie obracajú, aby sa dozvedeli, čo je aktuálne trendy. Či už ide o tanec na TikToku alebo charitatívnu akciu, je to síce krátkodobé, alebo aj v krátkom čase urobia rozruch.

10. Zdieľajte svoj príbeh

 

Ľudia radi hovoria o sebe, a to nie je zlé. Podniky nie sú iné, pretože väčšina z nich má štandardnú stránku „O nás“, ktorá existuje takmer na každej firemnej stránke. Vytvorenie emocionálneho spojenia so zákazníkmi je kľúčom k budovaniu dôvery a pozitívneho vnímania značky. Keď je príbeh a posolstvo vašej značky pre zákazníka zrozumiteľné, pomáha to vytvárať silnejšie vzťahy. Napríklad značka starostlivosti o pleť môže vyzvať svojich sledovateľov, aby sa podelili o príbehy o svojich problémoch s pleťou, o tom, ako ovplyvnili ich sebavedomie a ako ich vyriešili. Tieto príbehy potom môžete zdieľať v príspevkoch. 

Záver

Toto je 10 zaujímavých spôsobov, ako upútať záujem vášho publika, zviditeľniť sa, zvýšiť konverzie na sociálnych sieťach a vybudovať autentickú značku pomocou pútavých príspevkov. Pri vytváraní interaktívnych príspevkov majte vždy na pamäti svoje cieľové publikum a to, čo získa čítaním a interakciou s vaším príspevkom. Vždy sa pýtajte sami seba: Bude to pre nich relevantné? Budú naň reagovať? To vám pomôže zistiť, či bude obsah pre vaše publikum skutočne pútavý.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/social-media-interaction-posts/487387/