Nadchádzajúca sviatočná sezóna je predodvermi, ceny v reklamných systémoch pomaly začínajú rásť, a preto je najvyšší čas sa pripraviť. Čo sme si teda v mondays pre vás nachystali?

Zvýšte investície do kreatívneho videa

Facebook investuje do vývoja svojho reklamného systému smerom k podpore video formátov v reklamách (IGTV, In-Stream a Reels), preto sa dá očakávať, že video formáty budú zvýhodňované. A keďže ponuka neustále rastie, ponúkanie cien na tento typ reklamy by malo byť lacnejšie a pomôcť vám čo najlepšie využiť každý cent vynaložený na platformu

Investujte do kreatívy, ktorá vyniká

Posledný kvartál v roku je finančne náročnejší pre marketing a vie byť zaťažkávajúcou skúškou pre reklamný budget. Podľa vášho segmentu podnikania sa teda musíte nachystať na dve až tri vlny nárazového nakupovania po sebe, kedy ľudia nakupujú viac a chystajú sa na významné sviatky. Týmto správaním užívatelia výrazne zdvíhajú CPC vyššie. Nižšie sú uvedené dve veľké otázky, ktoré si kladieme pred spustením každej novej kreatívy:

Získa vaša kreatíva pozornosť užívateľov?

Ako sa odlišuje od ostatných reklám na platforme?

Je čas vyskúšať pútavejšie reklamné formáty, ako napríklad Discovery ads v Google Ads či Instant experience na FB. Zároveň, je tu skvelá príležitosť vystúpiť zo zabehnutých koľají a vyskúšať napríklad chatbot s nákupným asistentom (automatické odpovedanie na správy), ktoré vám pomôžu vybrať perfektný darček pre vašich blízkych.

Ak ste si teda na vyššie položené otázky odpovedali áno, máte už čiastočne vyhrané.

Dajte vaše najpredávanejšie produkty do popredia

V týždňoch pred Vianocami sa používatelia správajú impulzívnejšie a často riešia problém “kedy už musia niečo kúpiť”. Viaceré bariéry nákupu, ktoré bežne existujú počas roka, v tomto období odpadávajú. Toto tvrdenie podporuje aj naša analýza, podľa ktorej je reklama počas sviatkov oveľa efektívnejšia, ako po zvyšok roka, a to s priemerným poklesom CZA o 67 % (v štátoch EÚ).

Inými slovami, zatiaľ, čo CPM stúpajú, vysoká výkonnosť produktu môže kompenzovať tieto náklady. Preto tlačte vaše best-seller produkty vpred.