Nápoj, ktorého cesta sa začala písať pred viac ako 120. rokmi a dodnes je vo svete najpopulárnejší s počtom predajov až 1,9 miliardy kusov denne vo viac ako 200 krajinách. Coca-Cola. Spoločnosť, ktorej sa podarilo dosiahnuť, aby 94% svetovej populácie poznalo ich červeno-biele logo a 3,1% zo všetkých nápojov spotrebovaných na svete boli práve tie ich. Toto všetko vďaka ich skvelej marketingovej stratégií.

Marketingová stratégia

Názov a logo značky boli nápadom účtovníka spoločnosti, ktorý ho navrhol vlastným písmom a nezmeniť to dodnes je najlepšia stratégia, ktorú spoločnosť prijala. V roku 1892 obchodník Asa Candler odkúpil spoločnosť od vynálezcu Dr. John Pembertona a vtedy sa začal skutočný marketing. Candler bol marketér. Distribuoval tisíce bezplatných sklenených kupónov Coca-Cola spolu so suvenírovými kalendármi, hodinami atď. s vyobrazením loga a postaral sa o to, aby bola Coca-Cola všade viditeľná. Počas jeho éry sa však predávala len v nápojových fontánach. Až dvaja inovatívci, Benjamin F. Thomas a Joseph B. Whitehead, si od Candlera zabezpečili práva (len za 1 dolár) na predaj Coca-Coly vo fľašiach. V USA sa stala taká známa, že začala byť predmetom napodobňovania a preto v roku 1916 navrhla spoločnosť Root Glass Company nový jedinečný dizajn fľaše, s ktorým sa občas aj dodnes stretávame.

Marketingový mix

Coca-Cola má ako značka obrovské uznanie, pretože sa zameriava na skutočne každého zákazníka na trhu a to je hlavným dôvodom jej úspechu. Vďaka organizovaniu rôznych kampaní na školách a využívaniu známych osobností v reklamách sa zameriavajú na mladých ľudí a ponukou diétnej koly sa zameriavajú na ľudí v staršom veku a tiež na tých ktorí dbajú na diétu. Ponúkajú tiež balenia v rôznych veľkostiach s cenami na rôznych úrovniach, aby zvýšili dostupnosť aj pre študentov či rodiny s nižším príjmom. Spoločnosť sa zameriava tiež na rôzne kultúry, zvyky či podnebia. Napríklad ázijská verzia nápoja je sladšia ako v iných krajinách.

Využívajú rôzne propagačné a marketingové stratégie, aby prežili intenzívnu konkurenciu na trhu. Na propagáciu značky vynakladajú ročne až 4 milióny USD. Coca-Cola je známou značkou aj vďaka svojim sponzorským aktivitám vrátane American Idol, NASCAR, olympijských hier a mnohých ďalších. Od olympijských hier v roku 1928 je spoločnosť partnerom každého podujatia a pomáha športovcom, funkcionárom a fanúšikom na celom svete.

S technologickým pokrokom sa sociálne médiá stali najdôležitejšou súčasťou ich marketingovej stratégie. Aktívne využívajú online digitálne platformy na zverejňovanie obrázkov, videí a ďalších informácií. Marketingová stratégia spoločnosti Coca-Cola zahŕňa predovšetkým SEO, e-mailový marketing, obsahový marketing a videomarketing.

Dobré marketingové stratégie budujú lojalitu zákazníkov a prispievajú k veľkému podielu na trhu. Stačí vydržať ešte jeden deň a výsledky sa ukážu.